رییس پلیس پایتخت جزییات دستگیری عاملان شهادت «آرمان علی وردی» را اعلام و همچنین درباره پرونده ربایش دکتر فرهود پدر علم ژنتیک ایران نیز توضیحاتی بیان کرد.

جزییات دستگیری عاملان شهادت «آرمان علی‌وردی»؛ ربایش «دکتر فرهود» و ماجرای اخاذی ۸ میلیاردی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رییس پلیس پایتخت جزییات دستگیری عاملان شهادت «آرمان علی وردی» را اعلام و همچنین درباره پرونده ربایش دکتر فرهود پدر علم ژنتیک ایران نیز توضیحاتی بیان کرد.

سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ امروز با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری عاملان شهادت شهادت «آرمان علی‌وردی»، گفت: پس اقدام وحشیانه و جنایتکارانه‌ای که روی شهید علی وردی در اکباتان انجام شد تیم‌های ویژه پلیس آگاهی ۱۵ نفر از عناصر اصلی جنایت را شناسایی کردند و پنج نفر از عوامل اصلی توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند و کار را دنبال می‌کنیم تا سایر افراد مرتبط با این پرونده را نیز دستگیر کنیم.

وی ادامه داد: همزمان دستگاه قضایی نیز در حال بازجویی از این افراد هستند تا در کمترین زمان به سزای اعمال خود برسند. این متهمان همه مرد هستند و این افراد اعترافاتی نیز داشته اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه این جنایت بزرگ و فجیعی است و به این دلیل است که این افراد فریب‌خورده دشمن هستند. گفت: این افراد در تهران دستگیر شدند و در حال بررسی سابقه‌دار بودن آن‌ها هستیم. البته علی‌رغم دستگیری این افراد در شهرک اکباتان این افراد اهل این منطقه نیستند.

سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ربایش دکتر فرهود پدر علم ژنتیک ایران، گفت: وی پس از ۴۸ ساعت به مطب خود برگشت اما ما با پیگیری خود عوامل این ربایش که طلب هشت میلیارد تومان پول از وی کرده بودند را دستگیر کردیم.

بیشتر پروفسور فرهود روایت کرده بود: من هر روز ساعت ۶ صبح از خانه بیرون می‌آیم و به کلینیک می‌روم. وقتی از منزل خارج شدم دو نفر با لباس تیره، مثل همین افراد معروف به لباس شخصی‌ها، آمدند جلوی ماشین. گفتند ما سوار ماشین شما بشویم. وقتی سوار ماشین شدند و من شروع به حرکت کردم در میانه راه مسیر را تغییر دادند و کمی جلوتر که رفتیم از من خواستند که در صندلی عقب ماشین بنشینم و یکی از خودشان مشغول به رانندگی شد.

تا بعدازظهر دوشنبه و با گذشت بیش از یک شبانه‌روز، هیچ فردی از احوال این دانشمند ایرانی خبر نداشت و به دلیل رخداد‌های اخیر و ناآرامی‌های کشور و همچنین اخبار رسمی درباره دستگیری بسیاری چهره‌های سیاسی و فرهنگی و علمی کشور که با اعتراضات مردمی همراهی کرده بودند، شائبه‌هایی درباره ارتباط ربوده شدن این دانشمند ایرانی با رخداد‌های اخیر بسیار پررنگ شد.

اولین خبر هم عصر روز یکشنبه و ساعاتی بعد از ربوده شدن ایشان در شبکه‌های اجتماعی و صفحات خبرگزاری‌های خارج از کشور منتشر شد که ربوده شدن ایشان را به مصاحبه‌های اخیر ایشان در نقد سیاست‌های غیرعلمی، شتابزده و مداخله‌جویانه متولیان سلامت و نمایندگان مجلس برای ممنوع کردن غربالگری جنین مشکوک به بیماری‌های ژنتیک (جز با دستور قضایی) و جلوگیری از سقط درمانی (جز با دستور قضایی) با هدف افزایش جمعیت ولو به قیمت تولد نوزادان ناقص و دچار معلولیت و همچنین سیاست‌های تحمیلی و جبری و قهری و سلبی منجر به فرار نخبگان از کشور مرتبط دانسته بود.

بعدازظهر دوشنبه و بیش از ۲۴ ساعت بعد از ربوده شدن پدر علم ژنتیک ایران، خبرگزاری ایسنا به نقل از یک منبع آگاه نوشت که هیچ یک از نهاد‌های امنیتی کشور در دستگیری و ناپدید شدن این دانشمند ایرانی دخالتی نداشته و «دستگیری ایشان صحت ندارد.»