کارلوس کی روش در یکی دو هفته اخیر خیلی نرم و بی سرو صدا روی نام 5 بازیکن تیم ملی قلم قرمز کشیده است.

خداحافظی این پنج بازیکن با جام جهانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، این تصمیم به خاطر عملکرد ضعیف این بازیکنان در مسابقات باشگاهی یا در تمرینات تیم ملی نبوده است. البته در تمرینات تیم ملی بازیکنان بیشتر ریکاوری می کردند تا تمرینات تاکتیکی. اتخاد این تصمیم به خاطر ترافیکی است که در خطوط سه گانه تیم ملی وجود دارد و به زودی در سایر پست ها هم شاهد خط خوردن چند بازیکن سرشناس خواهیم بود. به طور مثال در خط دروازه به زودی از بین 5 بازیکنی که در تمرینات شرکت کرده اند و یا شرکت می کنند دو دروازه بان خط خواهند خورد.

کارلوس کی روش در پایان هفته یازدهم ابتدا آرمین سهرابیان و محمد خدا بنده لو از تیم گل گهر را خط زد. این دو بازیکن در تماس با مهدی خراطی، مدیر اجرایی تیم ملی متوجه شدند که نباید برای حضور در تمرینات ریکاوری تیم ملی به تهران سفر کنند. این یعنی از دست دادن شانس جام جهانی. چرا که کارلوس کی روش روی حضور بازیکنان مد نظر خود در پک تاکید دارد و دیدید که برای بازگشت محمد حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده به قطر چه مصاحبه ای انجام داد و حتی آنها را تهدید به خط زدن از اردوی تیم ملی کرد. در ادامه سه بازیکن استقلال هم متوجه شدند از لیست کارلوس کی روش خط خورده اند و نباید در تمرینات ریکاوری بعد از بازی با نساجی شرکت کنند. محمد محبی، مهدی مهدی پور و صالح حردانی خوشحال از قهرمانی به همراه استقلال در سوپر جام به تهران برگشتند تا فردای بعد از این بازی در تمرینات ریکاوری در کمپ تیم های ملی شرکت کنند اما متوجه شدند در لیست کارلوس کی روش جای ندارند و باید برای استفاده از تعطیلات دو هفته ای که از سوی ساپینتو در نظر گرفته شده برنامه ریزی کنند.

عقل و منطق می گوید این 5 بازیکن دیگر شانسی برای بازگشت به اردوی تیم ملی ندارند چرا که در این صورت کارلوس کی روش به آنها اجازه می داد تا هم چنان جز بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی باشند. البته از بین بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی چند بازیکن دیگر هم خط خواهند خورد، چون در نهایت کارلوس کی روش باید 26 مسافر را برای حضور در دوجه و جام جهانی انتخاب کند.

جالب اینجاست از بین بازیکنان استقلال از ابوالفضل جلالی که به دلیل سرماخوردگی نتوانست، استقلال را در بازی در برابر نساجی همراهی و حتی در جشن قهرمان شرکت کند، خواسته شده در تمرینات ریکاوری شرکت کند. البته او به دلیل سرماخوردگی در تمرین ریکاروی شرکت نکرد و با توجه به بهبود وضعیت جسمانی اش انتظار می رود، امروز یا فردا خود را به کارلوس کی روش در کمپ تیم های ملی معرفی کند.

رویای حضور در جام جهانی برای این 5 بازیکن به پایان رسیده است. به خصوص برای محمد محبی. بازیکنی که به بهانه همراهی تیم ملی در جام جهانی از سانتاکلارا به استقلال آمد. او با زدن 4 گل برای استقلال در هفته های سپری شده بهترین بازیکن استقلال در فاز تهاجمی بوده و بعد از قهرمانی به همراه آبی ها در سوپر جام انتظار داشت، در لیست نهایی تیم ملی برای سفر به دوحه جای بگیرد اما او به مانند 4 بازیکن دیگر در جام جهانی نظاره گر خواهد بود. و خط خورده هایی که امروز یا فردا اسمشان اعلام می شود. اما فوتبال برای همه این بازیکنان به خصوص محمد محبی ادامه دارد و کارلوس کی روش خطاب به این بازیکنان پیام داده به ادامه حضور در اردوی تیم ملی امیدوار باشند، چرا که بعد از جام جهانی، جام ملت های آسیا در راه خواهد بود و به طور حتم در ادامه مسیر و بعد از جام جهانی ترکیب تیم ملی دستخوش تغییر خواهد شد.