سرانجام اتفاقی که انتظارش را می کشیدیم فرا رسید و تیم فوتبال امید وحدت خراسان یا شهر خودرو از جدول مسابقات لیگ دسته اول کنار گذاشته می‌شود.

پایان کار تیم نفرین شده فوتبال ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ دسته اول در شرایطی در شهرهای مختلف کشور برگزار شد که تیم بحران زده امید وحدت خراسان باید در ورزشگاه تختی جم به مصاف شاگردان ایمان رزاقی راد می‌‍رفت؛ دیداری که البته با توجه به عدم حضور اعضای تیم فوتبال امید وحدت خراسان در جم مشخص بود که برگزار نمی‌شود و پس از اینکه داوران و تیم میزبان برای برگزاری مسابقه وسط میدان آمدند و زمان برگزاری بازی رسید، این دیدار نیز مانند اولین دیدار نماینده مشهد با حکم کمیته انضباطی با نتیجه سه بر صفر به سود پارس جنوبی جم خواهد شد.

مدیران امید وحدت خراسان با خرید امتیاز شهرخودرو که فصل گذشته پس از چند سال حضور موثر و پر سر و صدا در لیگ برتر سرانجام به دسته پایین‌تر سقوط کرد کار خود را آغاز کردند ولی این تیم که با محسن بنگر ستاره سابق سپاهان و پرسپولیس آماده مسابقات شده بود در بازی اول مقابل چوکا در تالش نتوانست نفرات کافی در اختیار داشته باشد تا وارد زمین نشود و نتیجه این مسابقه سه بر صفر به سود میزبان اعلام شد.

البته فوتبال مشهد خیلی با این اتفاق عجیب غریبه نیست و پیش از این نیز سیاه جامگان با سرنوشت مشابهی دست و پنجه نرم کرد و کم کم نامش از ادبیات فوتبال ایران خارج شد.

امید وحدت خراسان برای ورود به لیگ مشکل ثبت قرارداد بازیکنان جدید را در پیش داشت و سرانجام هم به دلیل عدم تسویه بدهی بازیکنان داخلی و خارجی موفق به این کار نشد تا حالا در پایان هفته دوازدهم مطابق قانون از جدول کنار گذاشته شود.

وحدت خراسان که البته هنوز هم به دلیل عدم تسویه بدهی ها باید با نام شهرخودرو خوانده شود، کارش را با شکست انضباطی سه بر صفر مقابل چوکا آغاز کرد ولی در ادامه برای اینکه از جدول مسابقات کنار گذاشته نشوند در هفته های دوم تا دهم مقابل خلیج فارس ماهشهر، آرمان گهر، شهرداری همدان، دریا بابل، خوشه طلایی، استقلال ملاثانی و فجرسپاسی بازی کرد که حاصل آن دریافت 46 گل و تجربه کسب یک شکست یازده گله مقابل فجر در شیراز بود. آنها در این مدت حتی یک گل هم نزدند تا در دیدار هفته یازدهم مقابل مس شهربابک با هشت بازیکن وارد زمین بشوند و پس از دقایقی یکی از بازیکنان مصدوم شود تا با توجه به حد نصاب نرسیدن بازیکنان در این مسابقه هم با حکم کمیته انضباطی سه بر صفر بازنده باشند  و از جدول کنار نروند.

در واقع اگرچه هنوز به صورت رسمی شهر خودرو یا امید وحدت خراسان از جدول مسابقات کنار گذاشته نشده ولی این جدولی است که به زودی برای رتبه بندی تیم‌ها در مسابقات اعمال خواهد شد و تمامی نتایج نماینده مشهد از آن پاک می‌شود.

پس از این نتایج بود که سازمان لیگ فوتبال ایران به مدیران شهرخودرو فرصتی دو هفته ای داد تا به اوضاع تیم خود سر و سامان ببخشند و به این ترتیب دو دیدار امید وحدت خراسان یا شهر خودرو مقابل شهرداری آستارا و خیبرخرم آباد به تعویق افتاد.

با این حال مدیران نماینده شهر مشهد از این فرصت دو هفته ای استفاده نکردند و امروز برای دومین مرتبه تیم فوتبال شهرخودرو در مقابل حریف خود به جم سفر نکرد و به زمین نیامد تا حالا با توجه به قانون مسابقات با توجه به عدم حضور در دو مسابقه به صورت خودکار از جدول کنار گذاشته شود.

با کنار رفتن امید وحدت خراسان جدول لیگ دسته اول دچار تغییراتی خواهد شد و البته شاید شاهد وضع ضوابط جدیدی نیز برای سقوط تیم ها نیز باشیم که باید دید سازمان لیگ در این شرایط ویژه چه تصمیمی برای بازگرداندن آرامش به جدول اتخاذ خواهد کرد.

با این وصف اما تیم شهر خودرو که تا چندی پیش نماینده فوتبال ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بود بدون اعلام سازمان لیگ از جدول کنار می رود و ضمن سقوط به دسته سوم فوتبال ایران تمامی نتایج کسب شده این تیم مقابل رقبا از جدول حذف می شود.

گفتنی است پیش از این اتکای گرگان با سرنوشت مشابهی دچار شده بود و پس از دو جلسه غیب از جدول مسابقات کنار رفت و به دسته سوم سقوط کرد. حالا این سرنوشت برای تیمی تکرار شد که طی سالیان اخیر و پس از تغیر نام از پدیده به شهر خودرو فراز و فرود را به معنای واقعی کلمه در عرض چند سال حس کرد.