فرمانده‌کل ارتش گفت: فرزندان ایران اسلامی در نیروهای مسلح، صنایع دفاعی و ارتش به فناوری و قدرت پدافندی دست یافتند که در فواصل دور قادر است رادارگریزها، پنهان‌کارها و اهداف با سطح مقطع راداری کم را مورد هدف قرار دهد.

روایت فرمانده‌کل ارتش از ویژگی باور 373
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجلاسیه 565 شهید ارتش در استان قم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، ادامه بعثت، غدیر و عاشورا است و بر اساس شواهد موجود پنجمین حلقه آن ظهور است پس هدف انقلاب اسلامی ادامه راهی است که بعثت بنا نهاد و با غدیر رهنمایی شد، اما شد آنچه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت با خون و مصائب اهل‌بیت خود آن را بیمه کردند و علت بقای اسلام شدند و حضرت امام(ره) با آن آموزه و الگو، انقلاب شکوهمند اسلامی را رهبری کرد و نظام جمهوری اسلامی ایران را تأسیس کرد.

وی افزود: نظام سلطه به‌سرکردگی آمریکای جنایتکار که پا گرفتن این انقلاب را خط پایان سلطه شیطانی خود بر جهان می‌دید از همان روز اول انواع و اقسام توطئه‌ها و دسیسه‌ها را علیه این انقلاب نوپا طراحی و پیاده‌سازی کرد و قبل از دوسالگی انقلاب یک جنگ تمام‌عیار را بر جمهوری اسلامی تحمیل کرد، اینجا بود که بار دیگر با رهبری حضرت امام(ره) نقشه راه عاشورا پیاده شد و هزاران رهروی قاسم‌بن الحسن، علی اکبر، قمر بنی‌هاشم، حبیب‌بن مظاهر رزم‌جامه پوشیدند و بیش از 200 هزار جان که هر یک عزیزتر از هزار جان بودند با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند که اینک درخت تناوری است که هیچ طوفانی بر آن کارگر نیست.

فرمانده‌کل ارتش خطاب به مادران و پدران، همسران و فرزندان و خانواده شهدا، تصریح کرد: عزیزان شما نگذاشتند یک وجب از خاک پاک این کشور در اشغال بیگانه بماند، این عزیزان دست‌وپای تجاوز را قطع کردند، توی دهان دشمن زدند، چشم ناپاک را کور کردند، غیرت و ایستادگی ایرانی را به رخ جهانیان کشیدند و کاری کردند که بعد از 40 سال هنوز کسی جرئت حمله نظامی به این کشور را ندارد‌ چون شجاعت، فداکاری، ایثار و استقامت شهدا، خانواده شهدا، رزمندگان و مردم ایران را فراموش نکرده‌اند و نخواهند کرد.

 

امیر سرلشکر موسوی عنوان کرد: مادران و پدران شهدا؛ این درست است که فرزندان شما ایران، نظام و انقلاب را بیمه کردند، اما ظلم است که ما نقش آنها را محدود به این دستاوردها کنیم. نام شهیدان و خانواده شهدا در صحیفه خداوند از ازل به‌عنوان ستارگان کهکشان بعثت، غدیر و عاشورا و زمینه‌سازان ظهور ثبت شده‌اند. طاغوت و شیطان صدها سال تمام قدرت شیطانی خود را به‌کار گرفتند تا مسیر بعثت، غدیر و عاشورا را سد یا منحرف کنند تا به ظهور منجر نشود اما فرزندان انقلابی شما با آموزه‌های حسینی(ع) به‌رهبری فرزند زهرای اطهر(ع) آمدند و این راه نورانی را با خون خود گشودند و سنگ‌بنای تمدن نوین اسلامی را گذاشتند تا امید به ظهور آن یگانه منجی عالم بشریت، آن ذخیره الهی، حضرت بقیة الله اعظم مهدی موعود آقا امام زمان(عج) را در یادها و دلها روشن کنند.

وی ادامه داد: محدود نکنیم نقش شهیدان را؛ این جمله کوتاه، ساده اما حکیمانه و پُرمفهوم حضرت امام(ره) را دوباره بازخوانی کنیم؛ "شما خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستید". چشم، بینایی است و خانواده شهدا چشم بینای ملت هستند. چراغ، روشنگر راه و ازبین‌برنده تاریکی است، خانواده شهدا روشنگر راه و از بین برنده ظلمات و تاریکی‌ها و ابهامات هستند.

 

فرمانده‌کل ارتش اظهار داشت: هرجا در تشخیص راه مردد شدیم، با ابهام مواجه شدیم ببینیم رأی شهدا چیست؟ راه شهدا کدام است؟ هدف شهدا کجاست؟ وصیت‌نامه شهدا همه گره‌های فکری را باز می‌کند. وصیت عصاره اندیشه و تبلور خواسته‌ها و گفته‌های یک انسان است. وصیت‌نامه شهدا یک کلیدواژه اصلی دارند؛ "امام را فراموش نکنید" امام جامعه را تنها نگذارید، امام جامعه که امروز در وجود مبارک حضرت امام خامنه‌ای متجلی است، پاسخ همه درماندگی‌های نسل دیروز و امروز و فرداست، این راهنمایی کلیدی شهداست گویی قطره قطره خون شهدا و واژه واژه وصیت‌نامه شهدا فریاد می‌زند "ای نسل‌های آینده، شما را وصیت می‌کنیم به تبعیت از امام جامعه"، چراغی که راه را گم نکنیم و کشتی نجاتی که از غرق شدن در شبهات و ابهامات نجات یابیم.

امیر سرلشکر موسوی گفت: تبدیل مرام شهدا به رفتار، امری مغفول‌مانده است. اگر می‌خواهیم نهضت رفتارسازی بر پایه اعتقادات شکل بگیرد، در گام اول به الگو نیاز داریم، الگوسازی از کسانی که باورهایشان در عمل و رفتارشان تجلی و مصداق پیدا کرد. فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ شهدا کهکشانی بیکران از الگوهای رفتاری است. زنده نگه‌داشتن این یادها و تشکیل این یادواره‌ها اگر محدود به یاد شود یک نگاه حداقلی و ظلم به شهدا و خانواده شهداست، الگوسازی رفتاری از شهدا و خانواده شهدا باید به یک نهضت فراگیر تبدیل شود.

 

وی ادامه داد: ما در یک جنگ احزاب ترکیبی هستیم، هم همه دشمنان با هم مجتمع شده‌اند، هم همه مؤلفه‌های قدرت را علیه ما به‌کار گرفته‌اند، با برجسته‌سازی نقاط ضعف و کتمان نقاط قوت، روی آسیب‌پذیری‌های ما متمرکز شدند و طراحی‌های چندین‌ساله اتاق فکر شیطانی خود را با یک بهانه پیاده‌سازی کردند، هدف نهایی آنها تجزیه کشور است و مسیر هم سوریه‌سازی، یعنی ایجاد ناامنی، تخریب، تعطیل کردن کسب‌وکار و از کار انداختن چرخه تولید و اقتصاد، متوقف کردن روند صعودی علم و دانش و فناوری و سد کردن راه پیشرفت کشور است.

فرمانده‌کل ارتش اضافه کرد: بین خودشان هم تقسیم کار کرده‌اند و هر کدام بخشی را به‌عهده گرفته‌اند؛ یکی طراحی و برنامه‌ریزی می‌کند، دیگری کمک اطلاعاتی می‌کند، یکی پول می‌دهد، یکی هم اجرای کارهای عملیاتی را به‌عهده گرفته است. گروهک‌های تجزیه‌طلب و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان و پیام‌رسان‌ها دخالت مستقیم و فرماندهی میدانی را به‌عهده دارند.

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: 10 سال پیش آمریکایی‌ها گفتند "برای پیاده‌سازی اهداف ما در ایران، تجهیزات‌مان گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها و سربازان‌مان میلیون‌ها کاربر اینترنتی هستند."، گلوله‌های جنگ ترکیبی از جنس صدا و تصویر و معیشت و تحریم و خود‌بدبخت‌بینی و خودمرجع‌بینی و ناامیدی بوده و البته دفاع آن هم متفاوت است. این که توانسته‌اند با جنگ شناختی روی افکار و ادراک بعضی از ما تأثیر منفی بگذارند یعنی خرمشهری را از ما گرفته‌اند و ما باید تلاش کنیم خرمشهرهای‌مان را از دشمن پس بگیریم.

 

وی ادامه داد: ما باید پاره‌های تن‌مان، عزیزانمان را از دشمن پس بگیریم. ما باید خواهران و برادرانمان را که در جنگ شناختی به اسارت دشمن درآمده‌اند، به خانه برگردانیم. یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با امپراطوری رسانه‌ای شیطانی دشمن که از طریق هیاهو و جنجال رسانه با دروغ‌پردازی و تحریف واقعیات، ادراک و شناخت مخاطب را هدف قرار داده، جهاد تبیین است؛ تبیین حقایق و واقعیات، بیان اهداف دشمن، شناساندن چهره واقعی دشمن، ارائه دستاوردهای نظام و تنویر افکار عمومی نسبت به شیوه‌های پیچیده دشمن در جنگ شناختی و جنگ ترکیبی.

فرمانده‌کل ارتش گفت: جهاد تبیین امروز فریضه‌ای فوری و ضروری برای همگان است اما در این حوزه علما، اندیشمندان و نخبگان مسئولیت خطیری به‌عهده دارند. تجربه چهل و چند ساله نشان می‌دهد در سایه وحدت و همدلی و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) می‌توان همچون گذشته توطئه فعلی دشمن را نیز خنثی کرد. بصیرت، آگاهی و حضور مردم در صحنه دفاع از انقلاب و ارزش‌های دینی، تضمین‌کننده استقلال، سربلندی کشور و نظام اسلامی است.

امیر سرلشکر موسوی تأکید کرد: زن و مرد این مرز و بوم در کوره حوادث چهل و چند ساله، همچون فولاد آبدیده شده‌اند و پاسداری از اسلام و پرچم برافراشته‌شده اسلام در این سرزمین را برای خود رسالت تاریخی می‌دانند. صابر کسی است که موانع، مشکلات و چالش‌ها او را در راه خدا و هدف خدایی نه متوقف کند، نه کند کند و نه منحرف کند. در پیشگاه خداوند بزرگ، در حضور شما خانواده شهدا، بار دیگر با همرزمان شهیدمان تجدید عهد می‌کنیم؛ در راه روشنی که حضرت امام(ره) نشان دادند و با تبعیت کامل از مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی)، هیچ مانع، چالش و مشکلی ما را نه متوقف خواهد کرد و نه منحرف خواهد کرد و با قدرت در مسیر عزت و آقایی ایران عزیز به پیش خواهیم رفت.

 

وی با اشاره به رونمایی از موشک صیادb4 و ارتقای کارکرد سامانه باور373 گفت: این اقدام ساده‌ای نبود و باید گفت که مجموعه‌ای از فناوری‌ها در قالب موشک صیادb4 در سامانه باور373 ارائه شد تا در فاصله 304کیلومتری و ارتفاع 43هزار پا بتواند پهپاد کوچکی را هدف قرار دهد که تنها شاید چند کشور جهان که ادعا دارند احتمالاً از این تکنولوژی برخوردار باشند.

فرمانده‌کل ارتش گفت: فرزندان ایران اسلامی در نیروهای مسلح، صنایع دفاعی و ارتش به فناوری و قدرتی پدافندی دست یافتند که در فواصل دور قادر است رادارگریزها، پنهانکارها و اهداف با سطح مقطع راداری کم را مورد هدف قرار دهد و امثال این اتفاقات در کشور ما همواره رقم می‌خورد و چند روز پیش نیز شاهد پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌‌بر قائم بودیم.

امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: فرزندان شما در ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) از انقلاب، نظام، تمامیت ارضی و استقلال کشور که با خون شهیدان مستحکم شده است با تمام توان پاسداری خواهند کرد. به مقام شامخ شهیدان گرانقدر ادای احترام می‌کنیم و به ارواح طیبه‌ شهیدان و امام راحل سلام و درود می‌فرستیم و از خداوند بزرگ می‌خواهیم همواره ما را در راه پاک آنها ثابت‌قدم نگه دارد.

منبع: تسنیم