علیرضا بیرانوند به اولین دروازه‌بان ایرانی تبدیل خواهد شد که بیش از سه بار در جام جهانی به میدان می‌رود.

10 تمرین تا رکورد افسانه‌ای بیرانوند (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ایران کمتر از دو هفته بعد در اولین بازی مرحله گروهی جام جهانی به مصاف انگلیس خواهد رفت و در این فاصله کوتاه رقابت برای حضور در لیست 26 نفره و سپس قرارگیری در ترکیب اصلی به اوج خود خواهد رسید.

با این حال در پست دروازه‌بانی به نظر می‌رسد علیرضا بیرانوند شانس بیشتری برای بازی در ترکیب اصلی خواهد داشت. او این فصل در درون دروازه پرسپولیس درخشان ظاهر شده و با هشت کلین‌شیت از 11 بازی پای به اردوی تیم ملی گذاشته است. نکته جالب اینکه از میان سه گل خورده، یکی پنالتی بوده است.

در صورتی که علیرضا بیرانوند در بازی با انگلیس به میدان برود، به اولین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران تبدیل خواهد شد که حضور در دو جام جهانی و بازی در بیشتر از سه بازی جام جهانی را تجربه می‌کند.

او در جام جهانی 2018 سه بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت تا در کنار ناصر حجازی، ابراهیم میرزاپور و علیرضا حقیقی قرار بگیرد. احمدرضا عابدزاده دو بار و نیما نکیسا یک بار در قفس‌توری ایران حضور داشته‌اند.

بیرانوند در جام جهانی قبلی نیز فرصت این را داشت تا به رکورد چهار بازی برسد اما تساوی مقابل پرتغال ایران را از صعود به مرحله بعدی باز داشت. در صورت حضور او در سه بازی مقابل انگلیس، ولز و آمریکا وی به رکورد شش بازی در جام جهانی خواهد رسید.