نماینده مردم تهران در تشریح نشست کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور نمایندگان کمیسیون های مختلف مجلس و دستگاه های ذیربط، گفت: در این جلسه ضمن استماع گزارش دستگاه ها و صاحبنظران، نظرات و پیشنهادات برای رفع خلاءهای موجود و چالش های اجرایی ارائه شد.

الهیان: پیشرفت‌های ایران، خاری در چشم دشمنان اسلام است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده مردم تهران در تشریح نشست کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور نمایندگان کمیسیون های مختلف مجلس و دستگاه های ذیربط، گفت: در این جلسه ضمن استماع گزارش دستگاه ها و صاحبنظران، نظرات و پیشنهادات برای رفع خلاءهای موجود و چالش های اجرایی ارائه شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به موارد شناسایی حق بر اعتراضات مسالمت آمیز مبتنی بر اصل 27 قانون اساسی و ضرورت و تصویب قوانین عادی ناظر به این حق مهم، گفت: با این حال این روزها نقض حقوق بشر ملت ایران و بر هم زدن امنیت و آرامش روانی آنها با انتشار اخبار جعلی و سخنان نفرت آمیز در فضای مجازی، اعمال استانداردهای دوگانه حقوق بشری توسط مدافعین دروغین حقوق بشری صورت می گیرد.

وی افزود: از این رو ضمن تلاش و اهتمام فراوان برای ارتقا و حمایت حداکثری از حقوق انسانی همه ملت شریف ایران اجازه نخواهیم داد دشمن با جنگ ترکیبی همه جانبه به اسم حقوق بشر، صلح و امنیت و آرامش مردم عزیزمان را بیشتر از این سلب کند.

الهیان در ادامه خطاب به کسانی که در به وجود آوردن داعش نقش داشته و به آن اعتراف کردند، اظهار داشت: همچنین سایر افرادی که در کارنامه عملکردشان نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر زنان و کودکان بیگانه سوری، عراقی، یمنی، ایرانی و فلسطنیی به چشم می خورد، حق حرف زدن در خصوص حقوق زنان و حقوق بشر را ندارند و تحریم ها، تروریسم دولتی و جنگ های نیابتی ارمغان آنها برای بشر است نه حقوق بشر.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با اشاره به پیشرفت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان که در این جلسه مطرح شد، عنوان کرد: این پیشرفت ها نظیر افزایش امید به زندگی زنان به میزان 78 درصد، کاهش آمار بی سوادی در میان زنان به زیر 10 درصد، کسب رتبه اول برابری حق تحصیل دختر و پسر، افزایش درصد پزشکان متخصص زن به 40 درصد و فوق تخصص به 30 درصد، کسب 3 هزار و 302 مدال ورزشی جهانی توسط دختران و زنان ایرانی و ارائه الگوی سوم و اثبات و عملیاتی کردن این الگو توسط زنان و بانوان ایران زمین که با حفظ شأن خانوادگی به مشارکت فعال اجتماعی پرداخته اند، است.

وی افزود: این پیشرفت ها خاری در چشم دشمنان اسلام است و بازی سیاسی عده ای از مدعیان دروغین حقوق زنان برای عضویت ایران در کمیسیون مقام زن با هدف اجتناب از دیده شدن ایران قوی و زنان موفق آن بوده که این کمپین مصداق نقض حقوق زنان ایران است.

الهیان در ادامه با اشاره به اهمیت سمن ها به عنوان حلقه های میانی مردم و دولت در ارتقای حقوق بشر مردم تأکید کرد: در این جلسه از دستگاه ها خواسته شد با شتاب بیشتری برای رفع چالش های موجود سر راه فعالیت سمن ها در حوزه حقوق بشر اقدام کنند.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان از تشکیل کمیته صیانت از حقوق مردم در ستاد حقوق بشر خبر داد و خاطرنشان کرد: چندین ماه است که این کمتیه تشکیل شده و رصد وضعیت حقوق آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی، سیاسی و غیره مردم را بر عهده دارد تا بتواند پیشنهادات لازم را ارائه دهد.

در این جلسه فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان، پروین صالحی مبارکه عضو کمیسیون بهداشت و فاطمه رحمانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.