سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز در وسط میدان جنگ قرار داریم، گفت: دشمن دائما ایران را رصد و از پیشرفت‌های کشورمان احساس خطر می‌کند بنابراین قطعا پیروزی از آن ماست چون ظرفیت، توان و قدرت ایران بالاست.

بهادری جهرمی: امروز وسط میدان جنگ قرار داریم؛ قطعا پیروزی از آن ماست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز در وسط میدان جنگ قرار داریم، گفت: دشمن دائما ایران را رصد و از پیشرفت‌های کشورمان احساس خطر می‌کند بنابراین قطعا پیروزی از آن ماست چون ظرفیت، توان و قدرت ایران بالاست.

علی بهادری جهرمی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی جهاد تبیین در مجتمع آفتاب حرم امام راحل و در جمع اعضای اتحادیه انجمن اسلامی دانش اموزان، گفت: ترجیح می‌دهم ابتدا پای حرف‌های شما بنشینم و بشنوم و سپس سخن بگویم.

سخنگوی دولت که در  بدو جلسه اعلام کرد خودش هم در دوران نوجوانی و تحصیل در مدرسه عضو اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان کشور بوده و این سخنش با تشویق حاضران روبرو شد در این نشست یکساعته به ۶۳ پرسش متعدد حاضران که توسط ۱۵ نماینده انجمن اسلامی دانش آموزی مطرح شد گوش سپرد و سپس به سوال‌های آنها پاسخ داد.

بهادری جهرمی پس از استماع نظرات دانش آموزان اظهار داشت: از شور و شوق این جمع به وجد آمدم این انرژی و پویایی و اشراف و دقت در طرح سوالات نشان می‌دهد امروز دانش آموزان چه ظرفیت گسترده و عمیقی هستند.

وی ادامه داد: روش برخی از کشورها این است که مردم را به موضوعات مختلف سرگرم و از مسایل اصلی دور کنند اما ایران در مسیر اصلی به دنبال جهاد تبیین است.

سخنگوی دولت با اشاره به تعبیر آیت‌الله رئیسی درباره اینکه شما سخنگوی دولت نیستید بلکه سخنگوی مردم در دولت هم هستید، گفت: من همچنین انتقال دهنده نظرات و دیدگاههای شما به رییس جمهور ‌و دولت هستم.

بهادری جهرمی افزود: امروز در وسط میدان جنگ قرار داریم. اساسا ذات دنیا جنگ و نبرد حق علیه باطل است. ما در کشوری هستیم همه اعتقاد به دین اعتقاد دارند و همدلی و همبستگی داریم. کشوری مملو از استعداد و ظرفیت جغرافیایی با منابع طبیعی و تمدنی بسیار دیرینه داریم.

وی ادامه داد: دشمن دائما ایران را رصد و از پیشرفت کشورمان احساس خطر می‌کند. بنابراین قطعا پیروزی از آن ماست چون ظرفیت، توان و قدرت ایران بالاست.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دوره‌ای بود که خیال دشمن راحت‌تر بود و احساس می‌کرد شاید کشور ما با سرعت پیش نمی‌رود و آن زمان نیازی نبود که تمام توان خود را صرف دشمنی کند ولی در دولت سیزدهم فضا اینطور نبود و دشمن تلاش کرد تا مانع سرعت پیشرفت کشور شود.

بهادری جهرمی افزود: رهبری معظم انقلاب در سالگرد تشکیل دولت سیزدهم به دستاوردهای این دولت اشاره فرمودند و ایشان می‌دانند که مسیر حرکت کشور به ریل خود بازگشته و با قوت در حال حرکت است؛ وقتی دشمن این حرکت روی ریل را ببیند، احساس خطر می‌کنند و با این حرکت، پیشرفت و پیروزی برای ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حوزه تعریف هندسه قدرت جهانی، یک جنگ جدی داشته و داریم و برخی کشورهای می‌خواهند معادلات را به نفع خود تغییر دهند، گفت: متأسفانه برخی مقاطع سیاست خارجی ما به نوعی بوده که خواسته یا ناخواسته هندسه قدرت به نفع آن قدرت‌ها اتفاق بیفتد اما امروز این روند تغییر کرده و چرخش ایران در حوزه دیپلماسی و حوزه‌های سیاسی بسیار موثر بوده است.

دیگر یک میز موضوعات بین المللی را تعریف نمی‌کند

بهادری جهرمی با تأکید بر اینکه بخشی از تغییر هندسه قدرت جهانی به دلیل تغییر در حوزه سیاست خارجی ایران است، خاطر نشان کرد: ما به سرعت به سوی چندجانبه‌گرایی می‌رویم و دیگر یک میز موضوعات بین المللی را تعریف نمی‌کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: خود غربی‌ها این را از سال‌ها پیش دریافته‌اند که ایران به دنیای بدون غرب نزدیک می‌شود و یکی از دلایلی که غرب تلاش می‌کند حکمرانی در فضای مجازی را تقویت کند و هرچه می‌تواند تک‌صدایی به نفع خود ایجاد و صدای مخالف را حذف کند، برای این است که می‌داند روی زمین مغلوب شده و می‌خواهد با حکمرانی تک‌قطبی آینده‌ رو به افول خود را به نفع خود تغییر دهد.

بهادری جهرمی افزود: تصور نکنیم هجمه‌ای علیه ما شد و ما در دفاع هستیم بلکه ما یک حرکت پرشتاب را کلید زدیم و دشمن که از این موضوع احساس خطر کرده، در حال اقدام واکنشی به حرکت رو به جلوی ماست.

سخنگوی دولت تصریح کرد: کریدورهای جدی در حال فعال شدن است و مسیرهای خارجی را تغییر داده و شرق، خود را بدون نیاز به غرب تامین می‌کند.

بهادری جهرمی ادامه داد: قرار بود چرخ اقتصاد بچرخد ولی این اتفاق نیفتاد. غرب احساس می‌کرد با این مسیر، ایران راهی جز تسلیم نخواهد داشت ولی انتخابات ۱۴۰۰ مسیر را تغییر داد. دولت سیزدهم در شرایط سخت روی کار آمد؛ تورم بیش از ۶۰ درصد بود و کرونا روزانه جان ۷۰۰ نفر را می‌گرفت اما اکنون رشد اقتصادی در این یکسال از ۳.۶ به ۵.۵ رسیده و از میانگین صفر در ۱۰ سال گذشته به ۴.۵ در این یکسال رسیده است.  دشمن ریل حرکت کشور را دیده و می‌داند که اتفاقاتی می‌خواهد رخ بدهد.

رئیس‌جمهور مدیر پشت میزی و کارتابلی نیست

بهادری‌جهرمی در ادامه درباره حضور دولتمردان میان مردم و دانشگاه‌ها گفت: رئیس‌جمهور پیشگام حضور میان مردم است؛ مثلا در ماجرای حمله سایبری به جایگاههای سوخت وارد صحنه شد و نشان داد مدیر پشت میزی و کارتابلی نیست. مدیران دولت در صحنه حضور دارند. در یکسال اخیر ۳۱ سفر استانی و تعدادی سفر موردی هم بوده و این حضور، تفکیک‌پذیر هم نیست و بین همه اقشار مردم است. خود رییس‌جمهور در سال تحصیلی جدید نخستین فردی بود که به دانشگاه رفت و بارها دانشجویان به دیدار آیت الله رییسی رفته‌اند. بنابراین مسئولان مختلف دولتی در دانشگاه‌ها و میان مردم حضور دارند و این حضور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در حوزه رسانه‌ای ضعف داریم و در نبرد رسانه، دشمن حکمرانی در فضای مجازی را دنبال می‌کند. کار در این عرصه سخت است چون فضا در اختیار دشمن است و هر کاری که بگوید را پلت‌فرم‌های خارجی عمل می‌کنند و استانداردهای دوگانه‌ای دارند.

سخنگوی دولت ادامه داد: همه باید زمین مبارزه را درست بشناسیم تا بتوانیم موثر باشیم؛ امروزه فضای رسانه‌ای با سال‌های گذشته فرق کرده و صدای دشمن شنیده می‌شود و اساسا مخاطب ما بخشی از صدای ما را نمی‌شنود و باید برای آن اقدامی کرد.

بهادری‌جهرمی گفت: من چند وقت پیش به دانشگاه رفتم و تا نیمه‌شب جلسه پرسش و پاسخ داشتیم؛ رسانه‌های معاند از ۴ ساعت پرسش و پاسخ ما، یک جمله را منتقل و وارونه‌نمایی کردند. سوال‌کننده پرسید چرا با اغتشاشات برخورد سخت نمی‌کنید و من درباره علت پرهیز از آن را برای او توضیح دادم و گفتم این‌ها فرزندان ما هستند؛ عده‌ای حق دارند و تعداد اندکی هم ابزار دشمن هستند؛ ولی رسانه‌های معاند حرف برعکس‌شده‌ من را تیتر زده و به آن پرداختند.

وی بیان کرد: رهبری معظم انقلاب جهاد تبیین را به همه اقشار جامعه فرمودند و همه باید به آن عمل کنیم. همه باید در حوزه رسانه به میدان بیاییم.

سخنگوی دولت عنوان کرد: علت زمان‌بر شدن و اینکه اثرات اقدامات دولت کمتر دیده می‌شود، این است که دولت در اول باید مین‌ها را خنثی می‌کرد.

این دولت اهل «نمی‌شود» و «نمی‌گذارند» نیست

بهادری جهرمی گفت:  عملکرد یکسال و دو ماه اخیر را طبق شاخص پاسخگو هستیم و این دولت اهل این نیست که بگوید «نمی‌شود» و «نمی‌گذارند» بلکه هم می‌شود و هم کسی نمی‌تواند نگذارد که مشکلات مردم حل شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نحوه انتخاب استانداران و اینکه گفته شد نمایندگان مجلس در این کار دخیل هستند، گفت: مشورت با نماینده مجلس که نماینده مردم یک منطقه است اقدام مناسبی است و البته دخالت با مشورت متفاوت است. اگر یک انتصاب اشتباه انجام گرفته، با استفاده از داده‌های محکم به بازرسی ریاست جمهوری معرفی تا موضوع پیگیری شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره باقی ماندن برخی مدیران گفت: بخشی از آن به دلیل کندی و ضعف ماست و قبول دارم. به همین دلیل رییس‌جمهور دستور داده که معاون اجرایی باید در انتصابات ورود و بررسی کند که این کار مبتنی بر کارآمدی باشد. وی به یک گروه سه نفره اختیار داد که در این موضوع وارد شده و یک مدیر ناکارآمد را برکنار کند. دو معاون وزیر را بعد از برکناری اطلاع‌رسانی کردیم. یک مشاور وزیر بازداشت و اطلاع‌رسانی شد.  

بهادری‌جهرمی گفت: این دولت در حوزه نظارت و مبارزه با فساد بسیار جدی عمل کرده است تا زمینه فساد را تماما از بین ببرد. یک نمونه، سامانه صدور مجوزها امضاهای طلایی را از بین برد. منتشر کردن اطلاعات شرکت‌های دولتی به راحتی انجام نگرفت و این قلک فساد دولتی در قبل بوده و کسی از آن خبر نداشته ولی ما آن را منتشر کردیم، در حالی که همه مدیران هنوز جابجا نشده‌اند. اگر فساد هست، واهمه‌ای نداریم چون می‌دانیم طرف فساد نیستیم.

وی افزود: استعلامات برای انتصابات را در دولت افزایش دادیم و مقداری در انتصابات سخت‌گیر شده‌ایم. این مسأله زمان‌بر است و هم اینکه اقتضای آرمانخواهی‌ ما این است که سخت‌گیر باشیم.

سخنگوی دولت درباره سفرهای استانی دولت گفت: سفرهای استانی دور دوم، بررسی عملکردها و اجرای مصوبات است و رقابتی بین استان‌ها شکل گرفته تا زودتر و بهتر مصوبات را اجرا کنند.

بهادری‌جهرمی خطاب به مدیران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان عنوان کرد: باید در کشور نهضت پاسخگویی راه‌اندازی کنیم؛ دانش‌آموزان سوالات زیادی دارند و نیاز است که همگی به این سوالات پاسخ داده شود.