رئیس قوه قضاییه گفت: با معیار قرار دادن قانون و عدل و به دور از احساسات با موضوع اغتشاشات برخورد خواهد شد و قوه قضائیه در این زمینه با دقت و با سرعت عمل خواهیم کرد.

محسنی اژه‌ای: با قانون، عدل و به دور از احساسات با موضوع اغتشاشات برخورد خواهد شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس قوه قضاییه گفت: با معیار قرار دادن قانون و عدل و به دور از احساسات با موضوع اغتشاشات برخورد خواهد شد و قوه قضائیه در این زمینه با دقت و با سرعت عمل خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز پنجشنبه ۱۹ آبان در دیدار با کارکنان و قضات دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: ‌خدا را شکر هستیم که می‌توانیم در یک جایگاه حقوقی به مردم خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه این امر نعمتی در دستان ماست که  اگر غفلت و ناسپاسی کردیم از دست می‌رود، افزود: حضور دستگاه قضا نعمت بزرگی است که شامل حال همه نشده است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به التهابات ۵۰ روز اخیر گفت: دشمن از ضعف‌های داخلی بهره گرفته و برای بسیاری از افراد شناختن حق و باطل را سخت کرده است، گفت: دشمن جای ظالم و مظلوم و حق و باطل را تغییر داده و ضعف‌های داخل کشور را بسیار بزرگ نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با بازی کردن با افکار و عمومی و یک جنگ روانی استفاده کند و با خیال خود حرکت رو به جلوی انقلاب را متوقف کند.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه دشمن در قالب یک جنگ ترکیبی این اقدامات را انجام می‌دهد، بیان کرد: باید از همین شرایط نیز فرصت آفرینی کرده و ایراد و اشکالات خود را شناسایی کرده و بر طرف کنیم.

اژه ای با اشاره به اینکه اگر ضعف خود را بر طرف کنیم این اغتشاشات تبدیل به فرصت می‌شود، گفت: نباید بگذاریم دشمن با یک چهره فریبکارانه در ذهن جوانان اثر منفی بگذارد و واقعیت‌ها را تحریف کند.

وی با بیان اینکه دو مطالبه در مورد مسائل اخیر و اغتشاشات وجود دارد، تصریح کرد: از یک سو عده‌ای در بخش‌های مختلف مطالبه برخورد سریع و اشد مجازات برای اغتشاشگران را دارند و برخی دیگر نیز می‌خواهند همه آزاد شده و با رأفت با آنان برخورد شود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: با هر کس امنیت مردم را بر هم زده و تیغ بر روی مردم و حتی پلیس کشیده است طبق قانون برخورد خواهد شد وگرنه مسئول خواهیم بود.

اژه‌ای با بیان اینکه رفتارهای خشن با پلیس و چادر از سر ناموس مردم کشیدن قابل اغماض نیست، یادآور شد: در برخورد با هر کس که با جریان‌های تابلو دار انقلاب ارتباط داشته و با همکاری آنان اقدام به براندازی کرده کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اما اگر کسی واقعاً فریب خورده و دست به جنایت نزده است از ارفاقات قانونی برخوردار خواهد شد، تصریح کرد: در صورتی که ابراز پشیمانی کرده و جنایتی مرتکب نشده‌اند شیوه برخورد با آنان متفاوت است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اهمیت پیگیری مشکلات قضات، گفت: نهایت تلاش خود را برای حل این مشکلات خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دشمن ضعف‌ها را بسیار بزرگ نشان داده و آن چه که نتوانست از جنگ داخلی و تحریم و فشارهای مختلف سیاسی و امنیتی به دست آورد، اکنون با تخریب افکار عمومی، جنگ ترکیبی و روانی به دنبال آن است افزود: همانگونه که در مراحل مختلف از تهدیدات دشمن استفاده کردیم هم اکنون نیز با استفاده از این فرصت، باید اغتشاشات را تبدیل به فرصت کنیم.

وی توصیه کرد که تحت تاثیر مسائل زودگذر نبوده و هر آنچه در توان داریم انجام دهیم، یادآور شد: شهادت می‌دهیم که کارکنان قوه قضاییه تمام توان خود را انجام می‌دهند و اینکه می‌بینید آخرین حد تلاش ماست.

رییس قوه قصاییه بیان کرد: در سفر به خراسان جنوبی و در بازدید مدیران قضایی از مراکز و سازمان‌ها موارد را در جلسه جمع بندی  بررسی خواهیم کرد و به هر میران که بتوانیم از کمک دریغ نخواهیم کرد.