سفیر کشورمان در دوحه با اشاره به روابط مستحکم ایران و قطر گفت که برگزاری جام جهانی در یک کشور اسلامی و همسایه، یک توفیق الهی است.

سفیر ایران: افتخار می‌کنیم جام جهانی در یک کشور اسلامی برگزار می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفیر کشورمان در دوحه با اشاره به روابط مستحکم ایران و قطر گفت که برگزاری جام جهانی در یک کشور اسلامی و همسایه، یک توفیق الهی است.

حمید دهقانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه در اظهاراتی گفت: میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را به دولت ‌و مردم قطر تبریک می گوییم. این یک توفیق الهی است که برای اولین بار این اتفاق بزرگ در یک کشور اسلامی و همسایه ما در منطقه برگزار می شود.

وی گفت که ما افتخار می کنیم روابط دوجانبه با قطر داریم و در سالهای اخیر شاهد گسترش روابط سیاسی و فرهنگی در بالاترین سطوح بودیم.

دهقانی تاکید کرد که تیم ملی ایران اولین تیم آسیا بود که به جام جهانی راه یافت و امیدوارم شانس این را داشته باشیم که فوتبال ایران و همچنین اخلاق و آداب و رسوم ایرانی و اسلامی را برای جهانیان به نمایش بگذاریم.

حمید دهقانی پیش از این نیز در گفت وگو با روزنامه العرب گفت: ما خوشحالیم که برای نخستین بار جام جهانی در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود. قطر می‌تواند یک پیام مهم را به جهان بدهد و آن اینکه کشورهای این منطقه هم می‌توانند به بهترین شکل میزبانی یک رقابت بزرگ را برعهده گیرند. تجهیزات و امکانات قطر خاص است و امیدواریم که این جام جهانی بهتر از دوره های قبل باشد. ما خوشحالیم که این رقابت در قطر برگزار می شود و خوشحال هم خواهیم شد اگر موفقیت آمیز برگزار شود؛ چرا که این جام جهانی برای منطقه ما است که در آن فرهنگ، تمدن، دین و آینده‌ای مشترکی وجود دارد. می‌خواهیم این پیام را به جهان بدهیم که کشورهای کوچک در خاورمیانه هم توانایی برگزاری رقابتی بزرگ همچون جام جهانی را دارند. البته باید این را هم گفت که انگیزه و میل مسئولان قطری بالا است.

وی گفت: من بسیاری از ورزشگاه‌ها از جمله لوسیل، خلیفه و البیت را دیده‌ام. من دیدار افتتاحیه جام کشورهای عربی و همچنین چند بازی لیگ را در ورزشگاه بوده‌ام. قطر ورزشگاه‌های خاصی دارد که آماده میزبانی از رقابت های بزرگ هستند. در دوره های قبلی مثلا جام جهانی ۲۰۰۲ در دو کشور کره جنوبی و ژاپن برگزار شد یا جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی سه کشور خواهد بود یا اینکه جام‌جهانی ۲۰۱۸ در چند شهر بزرگ روسیه برگزار شد؛ اما کشور قطر کوچک و فاصله شهرهای آن بسیار کم است و مهم تر اینکه جام جهانی برای نخستین بار در زمستان برگزار  می‌شود و این باعث می شود تا این جام جهانی خاص باشد.

دهقانی درخصوص تیم ملی کشورمان گفت: همچنان که می‌دانید ایران نخستین تیم آسیایی بود که جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد و این قدرت فوتبال ایران را نشان می دهد. امیدواریم که ایران تصویری افتخار آمیز از خود در جام جهانی نشان دهد. گروه آسانی نداریم اما برای صعود تلاش می‌کنیم. من پیش بینی می‌کنم که به دور بعد صعود می‌کنیم.