لیست تیم ملی قرار است ساعاتی دیگر به طور رسمی از سوی کادرفنی و کارلوس کی‌روش اعلام شود و این در حالی ست که از دقایقی پیش شایعات زیادی درباره شگفتی و خط خوردن برخی چهره‌ها شکل گرفته است.

شایعات داغ پیش از اعلام رسمی فهرست تیم ملی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در حالیکه تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز فهرست رسمی خود را به عنوان همگروهی‌های ایران در مسابقات جام جهانی قطر در گروه دوم طی روزهای اخیر اعلام کرده‌اند، همچنان همه در ایران خصوصا به دنبال مشخص شدن فهرست کارلوس کی‌روش هستند.

دیر اعلام شدن لیست تیم ملی نسبت به دیگر تیم‌های همگروه علیرغم اینکه سرمربی پرتغالی طی روزهای اخیر با برگزاری مینی‌کمپ به دنبال آخرین بررسی وضعیت بازیکنان تیمش بوده، شایعات زیادی را طی ساعات اخیر شکل داده است.

شایعات تا جایی پیش رفته که منابع غیررسمی از خط خوردن نام‌هایی همچون امید نورافکن، میلاد سرلک، محمدرضا اخباری و همچنین سامان فلاح پیش از اعلام رسمی فدراسیون، پرده برداشته‌اند و مدعی هستند عدم حضور این نفرات در اردوی جدید تیم ملی که قرار بوده از امروز استارت بخورد، به همین دلیل بوده است.

نورافکن شاید یکی از عجیب‌ترین نام‌هایی باشد که از وی به عنوان خط خورده فهرست کارلوس کی‌روش یاد می‌شود. بازیکنی که در تمامی اردوهای اخیر به جز اردوی اتریش حضور داشته و خودش نیز در گفتگویی که با شبکه ورزش داشته، با اشاره به این موضوع مدعی شده بود غیبت در آن اردو موجب عقب ماندنش از دیگر بازیکنان شده است و در تلاش است طی فرصت باقیمانده به جبران آن و یادگیری نکات مدنظر کارلوس کی‌روش بپردازد.

مدافع چپ سپاهانی که قابلیت حضور در پست هافبک دفاعی را نیز داراست، در آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی که برابر نیکاراگوئه در پستی غیرمتعارف و پشت مهاجم به کار گرفته شد، این تحلیل را شکل داد که کارلوس کی روش به واسطه غیبت پرشمار نفراتش که در تیم‌های اروپایی حضور دارند، مجبور به این تصمیم شده است. با این حال طی ساعات اخیر شایعات درباره غیبت رسمی این بازیکن در اردوی نهایی تیم ملی در هتل المپیک شکل گرفته و شاهدان در این محل نیز موفق به مشاهده این بازیکن جوان و چپ پا نشده‌اند تا این شایعات نزدیک به واقعیت باشد.

میلاد سرلک نیز دیگر بازیکنی است که شایعات درباره وی بالا گرفته است؛ هافبک دفاعی ملی‌پوش پرسپولیس در رقابت سختی که با دیگر هافبک‌های تیم ملی داشت، امیدوار بود بتواند در جام جهانی یکی از نفرات مدنظر کارلوس کی‌روش لقب گیرد. جایی که بعد از مصدومیت امید ابراهیمی و خروج نام این بازیکن، کی‌روش همچنان نفراتی مثل سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، علی کریمی، احمد نوراللهی، روزبه چشمی و میلاد سرلک را در پست شماره 6 دارد و ترافیک بزرگی را شاهد است و باید دید آیا سرلک از این جمع جا مانده است یا خیر.

محمد رضا اخباری نیز در اردوی پایانی و در تهران به جمع نفرات کارلوس کی روش اضافه شده بود. بیرانوند، سیدحسین حسینی، پیام نیازمند و محمد رضا اخباری به عنوان دروازه‌بانان داخلی و احتمالا امیر عابدزاده نیز به عنوان گلر لژیونر در رقابت برای سه سهمیه حضور در قطر بودند. البته طبق شایعات شاید سهمیه دروازه‌بانان در جام جهانی به چهار نفر افزایش یابد که شاید دور از ذهن هم باشد. با این حال از این فهرست رقابتی هم گفته می‌شود محمدرضا اخباری طبق شایعات از لیست کارلوس کی روش برای حضور در قطر جا مانده است.

سامان فلاح نیز دیگر بازیکنی است که گفته می‌شود نتوانسته کارلوس کی روش را مجاب به حضور در قطر و همراهی تیم ملی کند. مدافع میانی جوان تیم ملی که گفته می‌شد شاید سورپرایز لیست سرمربی پرتغالی لقب گیرد و در رقابتی بزرگ با شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی بتواند یک اتفاق ویژه را رقم بزند. با این حال شایعه دیگر درباره لیست تیم ملی مربوط به این بازیکن دهه هشتادی است و باید دید تا چه حد به واقعیت نزدیک خواهد شد.