کریستیانو رونالدو، ستاره باتجربه پرتغالی، در مصاحبه‌ای جنجالی، باشگاه منچستریونایتد و اریک تن هاخ را متهم کرد که به او بی‌احترامی کرده‌اند.

منچستریونایتد به من خیانت کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رونالدو که در تابستان 2021 به الدترافورد برگشت تا بار دیگر پیراهن شیاطین سرخ را به تن کند، تنها یک سال بعد از این انتقال به شدت پشیمان شد و در تابستان گذشته تلاش زیادی کرد تا از الدترافورد جدا شود اما در نهایت، این اتفاق رخ نداد تا روزهای کابوس‌وار او در این فصل آغاز شد.

او که به دلیل مسائل خانوادگی در تمرینات پیش فصل یونایتد غایب بود، توسط اریک تن هاخ از ترکیب اصلی کنار گذاشته شد و کار تاجایی بالا گرفت که او در دیدار مقابل تاتنهام حاضر نشد در دقایق پایانی به میدان برود و پیش از سوت پایان بازی راه رختکن شود؛ اقدامی که با واکنش شدید هواداران این باشگاه هم روبرو شد.

اکنون او که خود را برای پنجمین جام جهانی‌اش آماده می‌کند، در گفتگویی جنجالی با پیرس مورگان، مجری معروف که رابطه‌ای نزدیک با ستاره پرتغالی دارد، از رفتار باشگاه منچستریونایتد و سرمربی هلندی‌اش به شدت انتقاد کرد. رونالدو که در طول دوران حرفه‌ای‌ خود تاکنون 32 عنوان مختلف از جمله 5 توپ طلا و 5 قهرمانی در چمپیونزلیگ را در کارنامه دارد، از این روزها به عنوان "دشوارترین دوران زندگی حرفه‌ای و شخصی‌اش" یاد کرد. او گفت که احساس می‌کند باشگاه منچستریونایتد را به او خیانت کرده و کاری کرده که تقصیر همه مشکلات به گردن او بیفتد.

او همچنین اعلام کرد که برای اوله‌گنار سولسشر، سرمربی منچستریونایتد در زمان پیوستنش به این باشگاه که در میانه‌های فصل قبل اخراج شد، احترام زیادی قائل است اما در مورد رالف رانگنیک و اریک تن‌هاخ، دو مربی بعدی این تیم، چیزهای خوب زیادی نمی‌تواند بگوید. 

رونالدو در مورد رانگنیک که برای یک دهه مربیگری نکرده بود، گفت:"اگر حتی مربی نیستید، چطور می‌توانید سرمربی منچستریونایتد شوید؟ من هرگز چنین چیزی نشنیده بودم."

بعد از جنجال دیدار مقابل تاتنهام، تن هاخ رونالدو را جریمه کرد و او را برای یک دیدار از فهرست تیم کنار گذاشت. رونالدو در مورد این مربی هلندی گفت:"من برای او احترامی قائل نیستم زیرا او به من احترام نگذاشت. اگر به من احترام نگذارید، من هرگز به شما احترام نمی‌گذارم."

بعضی از هم‌تیمی‌های سابق رونالدو هم در این مدت انتقادهای زیادی از او کردند؛ از جمله وین رونی که در ماه‌های اخیر بارها اعلام کرد که منچستریونایتد باید از شر این ستاره پرتغالی خلاص شود؛ اظهارنظری که خشم این ستاره پرتغالی را به همراه داشته است:"نمی‌دانم چرا او این‌قدر بد از من انتقاد می‌کند. شاید به این خاطر که دوران حرفه‌ای او تمام شده است و من همچنان در بالاترین سطح بازی می‌کنم.”

رونالدو سپس با خنده ادامه داد:"نمی‌خواهم بگویم که بهتر از او به نظر می‌رسم که البته حرف درستی است...."

رونالدو و همسرش جورجینا، در بهار گذشته صاحب یک دو قلوی دختر و پسر شدند اما نوزاد پسر در روزهای ابتدایی درگذشت که ضربه روحی شدیدی برای خانواده رونالدو بود. در یکی از اولین دیدارهای منچستریونایتد پس از این اتفاق که مقابل لیورپول انجام شد، هواداران تیم رقیب در دقیقه 7 (شماره پیراهن رونالدو) با خواندن ترانه "هرگز تنها قدم نخواهی زد"، از این ستاره پرتغالی حمایت کردند.

رونالدو در مورد این اتفاق گفت:"هرگز انتظار نداشتم که چنین چیزی را ببینم."

او و همسرش همچنین پیامی شخصی از طرف خانواده سلطنتی دریافت کردند که باعث دلگرمی آنها شد.

اما رونالدو معتقد است زمانی که دختر سه ماهه‌اش در ابتدای تابستان در بیمارستان بستری شد و او نتوانست در تمرینات پیش فصل شرکت کند، حمایت کافی را از سوی باشگاه منچستریونایتد دریافت نکرد.

این ستاره پرتغالی می‌گوید حتی مدیران یونایتد در مورد اینکه او راست می‌گوید، تردید داشتند و این باعث شد او احساس بدی پیدا کند.

این در حالی است که او یک سال قبل در حال پیوستن به منچسترسیتی بود اما با تماس سرالکس فرگوسن، تصمیم گرفت به یونایتد برگردد:"من به حرف قلبم گوش کردم. سرالکس به من گفت: "غیرممکن است به منچسترسیتی بروی" و من گفتم: "باشه، رئیس!"

رونالدو در برگشت به منچستریونایتد، در اولین دیدار مقابل نیوکاسل، دو گل زد تا تیمش 4-1 پیروز شود. هواداران تیم در آن دیدار شعار می‌دادند "زنده‌باد رونالدو" و مارکوس راشفورد توییت کرد:"انگار هرگز نرفته بود"

اما او خیلی زود متوجه شد که شرایط با زمانی که یونایتد را در سال 2009 ترک کرده است، تفاوت دارد و هیچ پیشرفتی در امکانات باشگاه و برنامه‌های تغذیه‌ای ایجاد نشده است:"پیشرفت صفر بود از زمان رفتن سرالکس، هیچ تحولی در باشگاه صورت نگرفت. هیچ چیز تغییر نکرد."

او همچنین از رفتار بازیکنان جوان تیم که علاقه‌ای برای یادگیری نداشتند، متعجب شده بود و معتقد است که همه این مسائل باعث شده تا یونایتد نتواند در این سال‌ها برای کسب جام های مهم تلاش کند:"فکر می‌کنم هواداران باید واقعیت را بدانند. من بهترین‌ها را برای باشگاه می‌خواهم. به همین دلیل به منچستریونایتد آمده‌ام.

اما شما چیزی در درون‌تان دارید که برای رسیدن به بالاترین سطح مانند سیتی، لیورپول و حالا آرسنال کمکی نمی‌کند.. به نظر من باشگاهی با این ابعاد باید در بالاترین سطح باشد اما آنها متاسفانه در آن جایگاه نیستند."

رونالدو همیشه در طول دوران حرفه‌ای‌اش به دنبل کسب موفقیت بوده و از شکست نفرت داشته است و اکنون احساس می‌کند این شرایط در منچستریونایتد فراهم نیست، به همین دلیل به دنبال جدایی از این باشگاه بود:"همانطور که پیکاسو گفته است، باید خراب کنید تا دوباره بسازید و اگر آنها این کار را با من شروع کردند، مشکلی نیست. من عاشق منچستریونایتد هستم، من عاشق هواداران هستم. آنها همیشه در قلب من هستند اما اگر آنها می خواهند کار متفاوتی انجام بدهند، باید چیزهای خیلی خیلی زیادی را تغییر بدهند."

رونالدو در پاسخ به این سوال مورگان که آیا احساس می‌کنی تو را مجبور به جدایی کرده‌اند، گفت:"بله، نه تنها مربی، بلکه دو-سه نفری در درون باشگاه. احساس می‌کنم چند نفر اینجا هستند که من را نمی‌خوهند، نه تنها امسال، بلکه پارسال هم. احساس می‌کنم به من خیانت شده است."

رونالدو در مورد اینکه فرگوسن در مورد شرایط فعلی چه فکر می‌کند، گفت:"او بهتر از هرکسی می‌داند که باشگاه در مسیری که شایسته‌اش است، قرار ندارد. او می‌داند، همه می‌دانند. آنهایی که این شرایط را نمی‌بینند... به خاطر این است که نمی‌خواهند ببینند. آنها کور هستند."

با این مصاحبه، بعید است رونالدو دیگر جایی در منچستریونایتد داشته باشد اما او در حال حاضر تنها به قهرمانی در جام جهانی با پرتغال فکر می‌کند. هرچند او تاکید کرد هر اتفاقی که بیفتد، منچستریونایتد و هوادارانش همیشه در قلب او خواهند بود:"هواداران مهمترین چیز در فوتبال هستند. شما برای آنها بازی می‌کنید. آنها همیشه طرف من هستند. احساس می کنم هر بار که بیرون می‌روم، وقتی در خیابان قدم می‌زنم، هواداران پیش من می‌آیند و به خاطر کاری که در فوتبال انجام دادم، تشکر می‌کنند.

برای من هواداران همه چیز هستند. به همین دلیل من این مصاحبه را انجام دادم چون فکر می‌کنم زمان مناسبی است تا در مورد چیزی که در ذهنم بود، صحبت کنم."