از آنجایی که فدراسیون فوتبال درگیر پشتیبانی از تیم ملی برای حضور شایسته در جام جهانی دوحه است، انتخاب سرمربی تیم امید را به بعد از این تورنمنت محول کرد.

انتخاب مربی از لیگ برتر، انتخاب خوب برای امید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال سرپرست تیم امید را انتخاب کرده و اعلام داشته بعد از جام جهانی سرمربی هم انتخاب خواهد شد.  در خصوص انتخاب سرمربی برای تیم امید خبر رسیده کمیته جوانان و کمیته فنی روی مربیان لیگ برتری دست گذاشته اند و یکی از گزینه های مورد علاقه این کمیته ها مجتبی حسینی است. مربی ای که چه فصل گذشته و چه این فصل معرف بیشترین جوان در لیگ برتر بوده و نتایج خوبی به همراه این تیم گرفته است. اینکه این مربی سرمربی تیم امید خواهد شد یا نه بستگی به نظرات اعضای هیات رییسه و از همه مهمتر رضایت باشگاه پیکان دارد، به این خاطر که مجتبی حسینی تا پایان فصل با پیکان قرارداد دارد. با این حال شیوه ای که فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم امید در پیش گرفته یک شیوه خوب است که بدون شک منجر به اتفاقات خوبی برای تیم امید خواهد شد.

مجتبی حسینی یا هر مربی لیگ برتری دیگر که سرمربی تیم امید شود، نسبت به بازیکنان رده سنی امید تیم های لیگ برتری شناخت دارد و طبیعتا با آگاهی نفرات مد نظر خود را به اردوی تیم امید دعوت خواهد کرد. از همه مهمتر مربی ای که در لیگ برتر کار می کند، می تواند حس همکاری خوبی بین باشگاه ها و تیم امید به وجود بیاورد و چون خود مربی لیگ برتر بوده بهتر همکاران خود را درک می کند و به گونه ای برنامه ریزی خواهد کرد که منافع باشگاه ها دچار خطر نشود.

فدراسیون فوتبال در گذشته هم تلاش زیادی کرد که مربیان تیم های لیگ برتری چون امیر قلعه نویی، یحیی گل محمدی و ... را برای تیم امید در اختیار بگیرد اما مشکل اینجا بود که حاضر نمی شد دستمزد خوبی برای این مربیان در نظر بگیرد و اگر این سیاست ادامه پیدا کند، بدون شک هیچ مربی باشگاهی حاضر به کار در تیم امید نخواهد بود. اولین انگیزه برای هر انسانی در کار کردن کسب درآمد و گذران زندگی با کیفیت خوب است. خوشبختانه به نظر می رسد فدراسیون فوتبال اینبار تصمیم گرفته در مدیریت تیم امید تجدید نظرهایی داشته باشد که همان انتخاب یک مربی لیگ برتری برای تیم امید است.

فدراسیون فوتبال ماهی 50 هزار دلار به کارلوس کی روش می دهد و اگر بخواهد یک سوم این مبلغ را هزینه سرمربی تیم امید کند، بدون شک می تواند از بین مربیان لیگ برتری انتخاب خوبی برای تیم امید داشته باشد و بعد از دهه ها طلسم حضور در المپیک را بشکند.