لیست تیم ملی برای حضور در جام جهانی قطر در حالی اعلام شد که نام روزبه چشمی در لیست نهائی به جای میلاد سرلک یک سورپرایز بزرگ از سوی مرد پرتغالی به حساب می‌آمد.

پرتغالی ها روزبه را تیک سبز می‌زنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روزبه چشمی بدشانسی خود در جام جهانی ۲۰۱۸ را با دعوت لحظه آخری به جام جهانی قطر جبران کرد. روزبه در بازی با مراکش ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشت و زوج پور علی گنجی در خط دفاعی بود اما در تمرینات تیم پیش از بازی با اسپانیا مصدوم شد تا جام برای او زودتر از دیگر بازیکنان به پایان برسد.

پس از جام جهانی مدافع - هافبک ملی‌پوش استقلال از تیم ملی دور شد و پس از تغییرات در کادر فنی تیم ملی عملا هیچ شانسی برای حضور او در تیم تصور نمی‌شد اما شانس به روزبه رو کرد.

او که فصل گذشته در ترکیب فرهاد مجیدی هم جای ثابتی نداشت و نیمکت نشین بود با حضور ساپینتو ابتدا به قلب دفاع ۳ نفره استقلال رفت و پس از تغییر سیستم سرمربی آبی‌ها به ۳-۳-۴ به عنوان هافبک دفاعی در ترکیب تیمش انجام وظیفه کرد.

روزهای خوب چشمی در استقلال با بازگشت کی‌روش به تیم ملی تکمیل شد تا مدافع - هافبک مورد علاقه پرتغالی‌ها باز هم شانس حضور در تیم ملی را پیدا کند.

نام چشمی در لیست دعوت شدگان به اردوی اتریش قرار نداشت اما پس از بازگشت تیم ملی از اتریش، او در تمام مینی کمپ‌ها حضور ثابتی داشت و در بازی با نیکاراگوئه در ترکیب اولیه قرار گرفت تا به این شکل میلاد سرلک که در بازی‌های مقدماتی جام جهانی نقش پر رنگی در تیم ملی داشت از لیست نهایی خط بخورد و روزبه مسافر قطر شود تا دومین جام جهانی خود را در ۲۹ سالگی تجربه کند.