یوسف العربی بازیکن المپیاکوس بهترین گلزن فعلی دنیای عرب شناخته شد.

یوسف العربی بالاتر از صلاح بهترین گلزن دنیای عرب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان مطرحی با ملیت عربی توانسته اند در تیم های مختلف باشگاهی افتخارآفرینی کنند. شاید محمد صلاح بزرگترین نمونه برای این موضوع باشد اما یوسف العربی و علی مبخوت رکوردهای منحصربفردی را در این زمینه به ثبت رسانده اند.

روزنامه البیان در گزارشی نوشت که علی مبخوت توانسته است رکورد بهترین گلزن دنیای عرب که تنها برای یک باشگاه گلزنی کرده اند را بشکند. البیان نوشت: گلزن اماراتی به شایستگی به صدر جدول رده بندی بهترین گلزنان عرب صعود کرد که در طول دوران حرفه ای خود، برای یک تیم بازی کرده اند.

علی مبخوت که از سال 2008 برای تیم الجزیره بازی می کند، توانست به رکورد 190 گل برای این تیم دست پیدا کند. چیزی که ارزش ثبت رکورد مبخوت را بیشتر می کند، این آمار از سال 1920 و طی 102 سال گذشته که شاهد برگزاری مسابقات فوتبال در کشورهای عربی بوده ایم، گردآوری شده است.

نام یک گلزن اماراتی دیگر نیز در فهرست برترین ها دیده می شود. فهد خمیس که در دوران ورزشی خود تنها پیراهن الوصل را پوشید، با 175 گل در رتبه سوم حضور دارد. با توجه به اینکه او از فوتبال بازنشسته شده است، نمی تواند رکورد خود را افزایش دهد.

ماجد عبدالله که در سال های 1977 تا 1998 به مدت 21 سال برای النصر به میدان رفت، با به ثمر رساندن 189 گل در صدر حضور داشت که علی مبخوت توانست از رکورد او عبور کند. حسن الشاذلی بازیکن الترسانة مصر با 173 و علی هاشم بازیکن عراقی النجف با 170 گل، در رتبه های بعدی قرار دارند.

علاوه بر این و در میان بازیکنان جهان عرب که برای چندین تیم به میدان رفته اند، یوسف العربی، بازیکن مطرح مغربی با 209 گل در صدر حضور دارد. او اکنون برای المپیاکوس بازی می کند و می تواند رکورد شخصی خود را افزایش دهد. او فقط یک گل بیشتر از عمر السومة به ثمر رسانده که او نیز اکنون عضو باشگاه العربی قطر است. عبدالرزاق حمدالله ستاره مراکشی الاتحاد عربستان نیز با 202 گل در رتبه سوم قرار دارد.

در این لیست، می توان به محمد صلاح فوق ستاره مصری لیورپول اشاره کرد که با 178 گل برای تیم های مختلف، در جایگاه ششم قرار داد. بغداد بونجاح مهاجم الجزایری السد نیز با 175 گل در رتبه هشتم ایستاده است.