تیم ملی اکوادور فهرست نهائی خود برای شرکت در جام جهانی قطر را اعلام کرد و جالب اینجا است که در این لیست نام بای رون کاست یو، بازیکن جنجالی اکوادور، دیده نمی‌شود.

فهرست اکوادور برای جام جهانی: بدون بازیکن جنجالی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام رسمی فهرست 26 نفره تیم ملی اکوادور برای حضور در جام جهانی قطر، دیده نشدن نام بایرون کاستیو در این لیست توجه‌ زیادی برانگیخته است. بازیکنی که ممکن بود باعث اخراج اکوادور از جام جهانی 2022 بشود.

فدراسیون فوتبال شیلی چندین ماه تلاش کرد تا با شکایت رسمی از اکوادوری‌ها با خاطر حضور بایرون کاستیو در این تیم در رقابتهای انتخابی جام جهانی حکم اخراج این کشور را از جام جهانی بگیرد. شیلی معتقد بود بایرون کاستیو ملیت کلمبیایی دارد و استفاده از او در تیم ملی اکوادور نقض آشکار قوانین فیفا است.

اما در نهایت فیفا و دادگاه عالی ورزش به نفع اکوادور حکم دادند تا سی و دو تیم راه یافته به مرحله نهایی جام جهان بدون تغییر در این تورنمنت شرکت کنند.

در آخرین شکایت و فرجام‌خواهی شیلی به دادگاه عالی ورزش این دادگاه اعلام کرد بایرون کاستیو واقعا در کلمبیا به دنیا آمده ولی بعدها ملیت اکوادوری به صورت قانونی به او اهدا شده است. البته بر اساس این حکم اکوادور ملزم شد جریمه‌ای 100هزار یورویی به یوفا بپردازد چرا که تاریخ و محل تولد کاستیو در مدارک اعلام شده به فیفا مطابق واقعیت نبوده است.

به هر حال اکوادور امروز در حالی فهرست بیست و شش نفره خود برای حضور در جام جهانی را اعلام کرد که نام بایرون کاستیوی جنجالی در آن دیده نمی‌شود. این تصمیم سرمربی اکوادوری‌ها در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد و احتمالا این کشور نمی‌خواسته بیش از این به تنش‌ها در رابطه با این بازیکن دامن بزند.

فهرست نهایی تیم ملی اکوادور:

دروازه‌بان‌ها: مویزس رامیرز (ایندیپندنته دل واله)– الکساندر دومینگز (لیگا دکیتو)– هرنان گالیندز (آوکاس)

مدافعان: پیرو هینکاپی (بایر لورکوزن)– روبرت آربولدا (سائو پائولو)– پرویس استوپینینان (برایتون)– آنخلو پرسیادو (خنک)– جکسون پوروز (تروا)– خاویر آره‌آگا (سیاتل ساوندرز)- دیه‌گو پالاسیوس (لس آنجلس اف سی)– فلیکس تورس (سانتوس لاگونا)– ویلیام پاچو (آنتورپ)

هافبک‌ها: کارلوس گروزو (آگزبورگ)– خوزه سیفوئنتس (لس آنجلس اف‌سی)– آلن فرانکو (تالرس)– مویزس کاسیدو (برایتون)– آنخل منا (لئون)– جرمی سارمینتو (برایتون)– یگسون مندس (لس آنجلس اف‌سی)– آیرتون پرسیادو (سانتوس لاگونا)– گونزالو پلاتا (وایادولید)– روماریو ایبارا (پاچوکا)

مهاجمان: ژورکائف ریاسکو (نیوولز اولد بویز)– کوین رودریگز (ایمبابورا)– میخائیل استرادا (کروز آزول)– انر والنسیا (فنرباغچه)