وزیر امور خارجه با بیان اینکه اخرین تبادل پیاممان با طرف آمریکایی کمتر از 72ساعت گذشته بوده است، گفت: آمریکایی ها از طریق برخی وزرای خارجه به ما پیامهایی می دهند مبنی بر اینکه برای برجام عجله دارند ولی آقای راب مالی خیلی ریاکارانه وقتی با رسانه ها مصاحبه می‌کند می‌گوید برجام اولویت ما نیست.

تبادل پیام مهم بین ایران و آمریکا در 72 ساعت گذشته
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در خصوص برجام اظهار داشت: ما بطور مستمر پیامهایمان را با طرف آمریکایی تبادل می کنیم و اخرین تبادل پیاممان کمتر از 72ساعت گذشته بوده است.

وی گفت: آمریکایی ها از طریق برخی وزرای خارجه به ما پیامهایی می دهند مبنی بر اینکه برای برجام عجله دارند ولی آقای راب مالی خیلی ریاکارانه وقتی با رسانه ها مصاحبه می‌کند می‌گوید برجام اولویت ما نیست و به تحریکاتی که نسبت به کف خیابان و اغتشاشات دارند اشاره میکنند.

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: برای عبور از تحریم ها و برداشته شدن آنها در مسیر مذاکرات قویا به کارمان ادامه خواهیم داد. 

وی تصریح کرد: برجام با همه ضعف و قوت هایی که دارد، در ماه های گذشته توافق با همه طرف ها وجود دارد که در صورتی که طرف‌های دیگر به تعهداتشان برگردند و برجام برای ما خوب کار کند، از این ظرفیت و فرصت استفاده می کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: ما برای مذاکره مذاکره نکردیم بلکه برای نتیجه مذاکره کردیم و به آقای راب مالی و مقامات آمریکا توصیه می کنیم که دست از ریاکاری بردارند.

وزیر امور خارجه  درباره نشست فوق العاده شورای حقوق بشر گفت: پیام های لازم را به طرف های اروپایی دادیم و با برخی از وزرای خارجه از جمله آقای جوزپ بورل مسئول عالی سیاست خارجی اروپا صحبت کردیم و اگر این مسیر غیر سازنده را اروپایی ها دنبال کنند، با پاسخ متقابل اما موثر ما مواجه خواهند شد.

منبع: برنا