مارسلو بیلسا هفته گذشته در لهستان و با حضور مربی تیم ملی این کشور، سمیناری داشت که حاصل تماشای 50 بازی و آنالیز 65 بازیکن تیم ملی لهستان، رقیب آرژانتین، در جام جهانی بود.

آنالیز 65 بازیکن لهستان: بیل سا در خدمت رقیب آرژانتین!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مارسلو بیلسا، مربی باتجربه و مشهور آرژانتینی، فصل گذشته از هدایت لیدزیونایتد کنار گذاشته شد و این روزها از مربیگری دور است. شایعاتی شنیده می شد که او در صورت پیروزی یکی از نامزدهای ریاست باشگاه بیلبائو، بار دیگر مربی این باشگاه خواهد شد ولی در نهایت نامزد مدنظر او شکست خورد.

بیلسا حتی در روزهایی که از مربیگری دور است نیز وسواس خود به تجزیه و تحلیل فوتبال را از دست نمی دهد. او هفته گذشته در ورزشگاه لژیا ورشو، آنالیزی در مورد تیم ملی لهستان ارائه داد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. این سمینار توسط اتحادیه فوتبال لهستان، "STPN" و اسیستنت ترنتا برگزار شد و تعداد زیادی از دوست داران فوتبال و حتی چسلاو مخینویچ، مربی تیم ملی لهستان، از نزدیک شاهد سمینار بیلسا بودند. توجه او به جزئیات بار دیگر حیرت همه را باعث شد. رویکرد وسواس‌گونه و دقیق بیلسا در مطالعه تیم مقابل و نیز تیم خود زبانزد است.

او در این سمینار، یافته‌های خود پس از جمع‌آوری داده‌هایی درباره 65 بازیکن مختلف از تیم ملی لهستان را ارائه کرد. به گزارش یورکشایر ایونینگ پست، برای انجام این کار، این مربی 67 ساله، 50 مسابقه اخیر لهستان را تماشا و آنالیز کرده بود. این میزان ساعت حتی برای استانداردهای خود بیلسا هم قابل توجه است. نکته قابل توجه اینکه لهستان در جام جهانی با آرژانتین در یک گروه قرار دارد.

بسیاری از مردم در رسانه های اجتماعی به سیمنار بیلسا واکنش نشان داده اند. یکی از هواداران نوشته است:«بیلسا اخیرا در مورد تیم ملی لهستان سخنرانی کرده است. گزارش شده است که او 50 بازی اخیر آنها را تماشا کرده و 65 بازیکن را برای سیمنار خود آنالیز کرده است. این مرد یک بیمار فوتبال است.»

یکی دیگر به کنایه نوشت:«بیلسا آنقدر ماتئوش کلیچ را دوست دارد که 50 بازی اخیر لهستان را تماشا کرده است تا ببیند چرا برای جام جهانی انتخاب نشده است.»

 سومی نوشت:«به نظر می رسد که بیلسا از سطح وسواسی مشابه ادی هاو(مربی سابق بورنموث و حال حاضر نیوکسل) برای تجزیه و تحلیل برخوردار است. مایلم او را در بورنموث ببینم.»

همانطور که قبلا ذکر شد، بیلسا اخیراً به هدایت باشگاه بورنموث مرتبط شده است. به گزارش فوتبال اینسایدر، در واقع، مدیران بورنموث در حال مذاکره پیشرفته برای انتصاب بیلسا به عنوان سرمربی جدید خود هستند.

بیلسا یکی از مربیانی است که الهام بخش پپ گواردیولا بوده و مربی سیتی از هر فرصتی برای تمجید از او استفاده می کند. او اخیرا در یکی از مصاحبه هایش در مورد بیلسل گفته بود:«من بازیکنِ بیلسا نبوده‌ام، بنابراین صحبت کردن درباره‌ او برایم دشوار است. اما من راجع‌ به 100 میلیون بازیکنی که با او کار کرده‌اند می‌دانم. به اندازه‌ی کافی خوش شانس بوده‌ام تا فرصتی برای صحبت کردن با او داشته باشم. بیلسا به دلیل روش خاصی که تیم‌هایش بازی می‌کنند، در فوتبال جهان بی‌نظیر است. او یک مربیِ معتبر است، شخصیتی باورنکردنی دارد و بسیار خاص است. فوق العاده ‌است که لیگ برتر انگلیس او را برای فصل آینده داشته باشد.»

مربی اسپانیایی درمورد مقایسه‌ی دستاورد های خود با مارچلو بیلسا گفته بود:«کسب عناوین به حفظ جایگاه شما کمک می‌کند اما در پایان زندگی، چیزی که به یاد می‌آورید عناوین نیستند بلکه خاطرات است و چیز هایی که مربیان به شما آموخته‌اند. من بعد از بازی با آرسنال شبِ بدی را گذراندم اما روز بعد، آن را فراموش کردم. درمورد جام‌ها هم همینطور است. شما شب را دارید اما روزِ بعد فراموش می‌شود. آنچه که ما به یاد می‌آوریم، تجربیات و خاطراتی است که از بازیکنان و مربیان داشته‌ایم. مارسلو از این نظر در صدر لیست من قرار دارد.»