معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی هیچ‌گاه معطل امکانات و تجهیزات نمانده و هر زمان هر چیزی را اراده کرده به آن دست پیدا کرده است.

سردار شکارچی: جمهوری اسلامی هرچیز را اراده کرده به دست آورده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی هیچ‌گاه معطل امکانات و تجهیزات نمانده و هر زمان هر چیزی را اراده کرده به آن دست پیدا کرده است.

سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، حوزه‌های علمیه را اصلی‌ترین اثرگذاران در جنگ شناختی دانست و گفت: روحانیت، همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس، به‌عنوان محور اساسی اقدام می‌کرد، امروز نیز با جایگاه ویژه‌ای که دارد، وظیفه دارد تا در جهت سامان دادن به جنگ شناختی بیش از پیش وارد میدان شود و به فضل خدا از این مرحله هم با موفقیت عبور خواهیم کرد.

سردار شکارچی ضمن اشاره به موانع و چالش‌های موجود در کشور، دشمنان را آشناتر از خودمان به قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: متأسفانه به خاطر موانع و مشکلاتی که در کشور وجود داشته، هنر این را نداشته‌ایم که از قدرت نرم خودمان، درست استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه میهن اسلامی ما، سه جنگِ سخت، نیمه‌سخت و نرم را پشت سر گذاشته است، تاکید کرد: جنگ امروز جنگی ترکیبی است. در جنگ سخت، عملکرد ما به حدی بود که به بازدارندگی رسیدیم و الآن کسی جرأت حمله به ما را ندارد.

وی با اشاره به قدرت، اراده و خودکفایی انقلاب اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی هیچ‌گاه معطل امکانات و تجهیزات نمانده و هر زمان هر چیزی را اراده کرده به آن دست پیدا کرده است.

سردار شکارچی به تشریح مؤلفه‌های قدرت ایران اسلامی پرداخت و اظهار کرد: رهبری، سرمایه اجتماعی، ایمان و اعتقاد، تشکیل‌دهنده اضلاع قدرت نرم ایران به شمار می‌روند.

سردار شکارچی در تبیین معنا و مفهوم تبعیت از رهبری گفت: تبعیت یعنی دستورات و تدابیر رهبری نباید زمین بماند و اگر فرامین رهبری اجرا نشود، عملاََ سرمایه اجتماعی، ریزش پیدا می‌کند و وقتی این دو، یعنی رهبری و سرمایه اجتماعی آسیب ببیند، در نتیجه مؤلفه سوم یعنی اعتقاد و ایمان مردم هم از بین می‌رود.