یکی از ماندگارترین گل‌های تاریخ فوتبال حمید درخشان در دقیقه 90 به نماینده عربستان و در ورزشگاه آزادی زده شد.

نمره بیست برای شماره 9 پرسپولیس (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش"ورزش سه"، حمید درخشان ستاره بزرگ خط میانی پرسپولیس در دهه 60 همیشه با شماره 9 برای پرسپولیس بازی می‌کرد، او که یکی از هافبک های مورد علاقه علی پروین بود، بعد از اتفاقات تیم ملی در بازی های آسیایی سال 86 به قطر رفت و بعدها در تیم منتخب پروین در بازی های آسیایی سال 90 هم نبود.

درخشان که در بازی های آسیایی 1982 دهلی برای ایران برابر کره جنوبی یک گل روپا از محوطه شش قدم زده بود تا ایران در روز درخشش بهروز سلطانی کره را با یک گل شکست دهد، مهمترین گل باشگاهی و شاید قشنگترین آن را در آبان سال 71 به الاتحاد عربستان زد. درخشان که بعد از برگشت به ایران با شماره بیست برای پرسپولیس در آن رقابت‌ها بازی می کرد، در نیمه نهایی برابر الاتحاد و در دقیقه 90 بعد از چند دریبل ریز توپ را به زیر طاق دروازه الاتحاد دوخت تا ورزشگاه آزادی غرق شادی شود.

پرسپولیس آن بازی را با یک گل برد و در بازی برگشت با گل تساوی کم نظیر محمود کلهر از فاصله سی متری به فینال رقابت های آن سال جام در جام باشگاه های آسیا رسید. جامی که با بارش برف در تهران فینالش با تاخیر برگزار شد و در نهایت نیسان ژاپن در دو بازی رفت و برگشت موفق شد پرسپولیس را شکست دهد تا پرسپولیس برای دومین بار قهرمانی در این رقابت ها را به دست نیاورد.