بازیکنان استقلال امروز یک جلسه بدنسازی را برگزار کردند تا برای آغاز لیگ برتر، در بهترین فرم بدنی قرار بگیرند.

ساپینتو اینگونه تیمش را برای دربی آماده می‌کند (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که استقلالی ها از لحاظ مالی روزهای پرتلاطمی را سپری می کنند، اما تمرینات این تیم با حضور بازیکنان و روحیه بالای آنها برگزار می شود تا شاگردان ریکاردو ساپینتو خود را برای جدال حساس برابر پرسپولیس در هفته دوازدهم لیگ برتر آماده کنند.

استقلالی ها که یک دیدار دوستانه برابر هوادار را برگزار کرده و در پی انجام مسابقه تدارکاتی برابر تیم های دیگر از جمله نفت مسجدسلیمان هستند، امروز راهی سالن وزنه شدند تا تمرینات بدنسازی و استقامتی خود را برگزار کرده و برای آغاز لیگ برتر آماده شوند.

ساپینتو که هنوز سه بازیکن ملی پوش خود را در اختیار ندارد، امروز نظاره گر عملکرد شاگردانش در سالن بدنسازی بود و البته برای در امان ماندن از سرمای تهران، خود را با تمامی تجهیزات پوشانده بود.

در زیر به گزارشی تصویری از تمرین امروز استقلال می پردازیم:

پائولو میگوئل دوس سانتوس بدنساز جوان استقلال در گوشه ای از سالن بدنسازی، در حال گوشزد کردن نکات مورد نظر خود به بازیکنان است. واکنش بازیکنان به صحبت های او نیز در نوع خود جالب توجه است.

ساپینتو با تیپ کاملا زمستانی و همچون همیشه، با لبخند در تمرینات استقلال حاضر شده است. او وظیفه سختی برای بازگرداندن شاگردانش به شرایط قبل از تعطیلات لیگ برتر دارد.

آرش رضاوند در جریان دیدار دوستانه برابر هوادار، تک گل تیمش را به ثمر رساند. او در استقلال مدل ساپینتو، به مهره ای موثر و مهم در چینش خط میانی تبدیل شده است.

عزیزبک آمانوف یکی از عجیب ترین نمونه بازیکنان خارجی در استقلال است. او معمولا از اقبال هواداری برخوردار است ولی نه فرهاد مجیدی و نه ریکاردو ساپینتو چندان از این بازیکن استفاده نکرده اند. برخلاف بازیکن ازبک، سعید مهری و رضا میرزایی دقایق بیشتری را در ترکیب استقلال به میدان رفته اند.

سیاوش یزدانی هنوز در لیگ 22، یک دقیقه هم برای استقلال به میدان نرفته است. بازیکنی که یک سال پیش و در مقطع کنونی، شرایط کاملا متفاوتی را تجربه می کرد و یکی از بهترین مدافعان لیگ به شمار می رفت، ممکن است در نیم فصل تصمیمات دیگری برای آینده اش بگیرد.

با حضور صالح حردانی، کمتر کسی تصور می کرد که ساپینتو ترجیح دهد که از بهترین گلزن قهرمان لیگ در پست مدافع راست استفاده کند. اما کوین یامگا در این فصل یک خط عقب تر آمده تا حردانی نیز فرصت کمتری برای بازی داشته باشد. علیرضا رضایی نیز که به گفته فرهاد مجیدی گلر تیم ملی در جام جهانی بعدی است، امسال هنوز در ترکیب تیمش به میدان نرفته است.

چهره بازیکنان استقلال در هنگام استفاده از تردمیل، خستگی آنها را نشان می دهد. جعفر سلمانی به مانند لیگ قبل، امسال نیز مهره اصلی آبی ها در سمت چپ بوده و ساپینتو اعتقاد خاصی به او دارد. با این حال، او هنوز موفق نشده در لیگ امسال گلزنی کند.

آرمان رمضانی در همان ابتدای لیگ و دیدار هفته چهارم برابر نفت مسجدسلیمان مصدوم شد. از آن دیدار تاکنون دقیقا 100 روز می گذرد ولی مهاجم بلند قامت آبی ها هنوز نتوانسته به میادین بازگردد.

سبحان خاقانی که مصدومیت تلخ پارگی رباط صلیبی را پشت سر گذاشته، تمرینات خود را چند وقتی است که از سر گرفته و مهیای بازگشت به میادین است. او از ابتدای نیم فصل دوم در دسترس ساپینتو خواهد بود.

بیشترین نگرانی هواداران استقلال برای این بازیکن است. محمد محبی که مفاد قرارداد آبی ها با سانتاکلارا دردسرساز شده است، دارای وضعیت عجیبی است. گفته شد که او در نیم فصل باید به پرتغال بازگردد. خبری که از سوی استقلالی ها تکذیب شد. با این حال، هنوز مبلغ رضایت نامه محبی به طرف مقابل پرداخت نشده است.

بهزاد غلامپور نیز در تمرین آبی ها مشغول کارهای بدنسازی شد. شاگرد او یعنی سیدحسین حسینی در 2 دیدار جام جهانی به میدان رفت تا استقلال بالاخره یک دروازه بان را در رقابت های جام جهانی داشته باشد که در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرد.