انگلیس توانست در یک هشتم نهائی جام جهانی، سنگال را با ۳ گل شکست دهد و با یک پیروزی مقتدرانه راهی دور بعدی شود.

انگلیس 3 - 0 سنگال، سه شیرها ترانگا را به توپ بستند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، ۳۰ دقیقه نخست بازی برخلاف انتظارها پیش رفت و توپ و میدان در اختیار سنگال بود اما نبوغ فردی بلینگهام معادلات را بر هم زد و گل اول هندرسون روند بازی را تغییر داد. بعد از گل اول سه شیرها، سنگال به بازی احساسی روی آورد که ماحصل آن دریافت گل دوم روی یک ضد حمله بود.

در نیمه دوم هم تعویض‌های آلیو سیسه جواب نداد و باز هم در ضد حمله‌ها غافلگیر شدند تا گل ساکا امضای محکمی پای پیروزی انگلیسی‌ها باشد. خط دفاع انگلیس در این بازی شب سختی را سپری نکرد و پیکفورد فقط یک بار مجبور به انجام واکنش شد تا سه شیرها به راحتی به دور یک چهارم نهایی صعود کنند.

با این نتیجه، دیداری که از مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده بود، بین دو تیم انگلیس و فرانسه قطعی شد و سه شیرها برای رسیدن به نیمه‌نهایی حالا باید از سد مدافع عنوان قهرمانی عبور کنند.

جام جهانی 2022 قطر -  یک هشتم نهایی

ورزشگاه: استادیوم البیت

داور: ایوان بارتون / کمک داور اول: دیوید سانتوس / کمک داور دوم: کاتی نسبیت ساعت 22:30 به وقت ایران

تیم ملی انگلیس:

جردن پیکفورد، کایل واکر، هری مگوایر، جان استونز (76- اریک دایر)، لوک شاو، دکلان رایس، جردن هندرسون (81- کالوین فیلیپس)، جود بلینگهام (76- میسون مونت)، بوکایو ساکا (64- مارکوس رشفورد)،فیل فودن (64- جک گریلیش) و هری کین

سرمربی: گرت ساوتگیت

تیم ملی سنگال:

ادوارد مندی، یوسوف سابالی، کالیدو کولیبالی، عبدو دیالو، اسماعیل جیکوبز (84- فوده بالو توره)، نامپالیس مندی، پت سیسه (46- پپه گویه)، کرپین دیاتا (46- پپه سار)، اسماعیلا سار، ایلمان اندیایه (46- بامبا دیانگ)، بولایه دیا (71- فامارا دیه‌دیو)

سرمربی: آلیو سیسه