آرژانتینی ها در ادوار جام جهانی، رکورد عالی پنج برد و یک باخت در ضیافت پنالتی ها را به ثبت رسانده اند.

شاهکار آرژانتین در پنالتی‌ها: خدا به حریف رحم کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آرژانتین شب گذشته در دیداری بسیار جذاب و تماشایی موفق شد هلند را در ضربات پنالتی شکست دهد. در این بازی آرژانتین ابتدا با دو گل پیش افتاد اما در ثانیه پایانی گل تساوی را دریافت کرد و پس از بی نتیجه ماندن حملات دو تیم در دو وقت اضافه، کار به ضربات پنالتی کشید و آرژانتین با درخشش دیبو مارتینز که دو پنالتی را مهار کرد برنده شد. پنالتی پیروزی بخش را نیز لائوتاور مارتینز زد.

این پنجمین برد آرژانتین در ضربات پنالتی در ادوار جام جهانی است و این تیم تنها یک بار در ضیافت پنالتی ها شکست خورده که به یک چهارم نهایی جام جهانی 2006 برابر آلمان بر می گردد.

آرژانتین در جام جهانی 1990 دو بار در ضربات پنالتی پیروز شد. ابتدا برابر یوگسلاوی در یک هشتم نهایی و سپس در نیمه نهایی برابر میزبان رقابت ها ایتالیا. در سال 1998 آرژانتین موفق به پیروزی برابر انگلیس در ضربات پنالتی شد و به یک چهارم نهایی رفت. آلبی سلسته در جام جهانی 2014 و 2022 نیز موفق شد هلند را از پیش رو بردارد. با این حال آمار آرژانتین در کوپا آمه‌ریکا اصلا خوب نیست و این تیم چهار با در ضربات پنالتی پیروز شده و پنج بار باخته از جمله دو فینال  2015 و 2016 برابر شیلی.

در ادوار جام جهانی، آلمان و کرواسی چهار بار در ضربات پنالتی برنده شده اند و هرگز شکست نخورده اند.