یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان، می‌گوید پاداش گزاف به این تیم کذب بوده و احتمال پیوستن کریستیانو رونالدو به النصر وجود دارد.

عربستان: بله، به دنبال جذب رونالدو هستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی عربستان با پیروزی برابر تیم ملی آرژانتین در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر به یکی از شگفتی‌های این رقابت‌ها تبدیل شد و توجه بسیاری را به سمت خودش جلب کرد.

هرچند آنها در نهایت موفق نشدند به مرحله حذفی این مسابقات راه پیدا کنند اما با این حال بسیاری از فوتبال‌دوستان و کارشناسان عملکرد این تیم در جام جهانی 2022 قطر را مورد تحسین قرار دادند.

همین باعث شد که روزنامه اسپانیایی مارکا مصاحبه‌ای را با یاسر المسحل، رییس فدراسیون فوتبال این کشور، ترتیب دهد که اظهارات جالبی نیز در آن مطرح شد.

-حضور کشورتان در جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما خوب کار کردیم. پیروزی تاریخی برابر آرژانتین به دست آوردیم. با رقبای سختی روبرو شدیم اما راضی هستیم. چندین بازیکن مهم ما دچار مصدومیت شدند اما این مسابقات باعث شد رشد کنیم.

-این قدم اول پیشرفتی است که به دنبال هستید؟

ما استراتژی طولانی مدتی برای آینده داریم. هدف ما این است که در سال 2034 جز 20 تیم برتر رده‌بندی فیفا باشیم. سه سال پیش در رده هفتادم بودیم و حالا چهل و نهم هستیم. این جهش قابل توجهی است. برنامه‌های بسیاری برای پیشرفت فوتبال و ترویج آن در عربستان داریم.

-آیا درست است که بازیکنان نیم میلیون یورو و یک رولز رویس به عنوان پاداش پیروزی برابر عربستان دریافت کردند؟

نه، نه، نه. آنها برای غرور ملت‌شان بازی کردند. آنها افتخار حضور در دیداری تاریخی برابر آرژانتین را داشتند. شایعات درست نیستند. البته که پاداشی دریافت کردند اما یک پاداش معمولی بود. آنها به خاطر پول بازی نمی‌کنند، بلکه برای تاریخ‌سازی به میدان می‌روند. بسیاری از آنها پس از آن بازی به ورزشکارانی معروف تبدیل شدند.

-سومین دوره سوپرکاپ اسپانیا در ماه ژانویه در عربستان برگزار می‌شود. نظرتان در این باره چیست؟

ما بسیار خوش شانس هستیم که فرصت برگزاری سوپرکاپ اسپانیا را داریم. این یکی از اهداف استراتژی ما بود که میزبان رویدادهای جذاب ورزشی باشیم. در فینال 2022 نزدیک به 60 هزار تماشاگر داشتیم و این برای رشد جوانان ما بسیار خوب است.

-بعضی افراد در اسپانیا منتقد برگزاری سوپرکاپ در عربستان هستند. چه پیامی برای آنها دارید؟

فوتبال به ورزشی جهانی تبدیل شده است. پیش از این بارها این مسابقات در اسپانیا برگزار شده و آنها فرصت برگزاری لالیگا و لیگ قهرمانان را هم دارند. این فرصتی طلایی برای ماست اما همه نمی‌توانند از این موضوع راضی باشند. با این حال، مردم عربستان از این که ستارگان را از نزدیک می‌بینند بسیار خوشحال هستند.

-دوست دارید میزبان یک ال‌کلاسیکو از لالیگا باشید؟

از هر دیدار درجه یکی که برای جوانان ما خوب باشد استقبال می‌کنیم. بسیار خوشحال خواهیم شد اما این موضوع مورد بحث نبوده است. ما امیدواریم که روزی چنین بحثی هم باز شود.

-چه نظری درباره همکاری با پیکه دارید؟

ما چند سالی است که برای برگزاری سوپرکاپ ارتباط خوبی با هم داریم و این قرارداد صرفا با حضور روبیالس نیست، بلکه با خود فدراسیون فوتبال اسپانیا است. این قراردادی محرمانه و طولانی است. اگر به دنبال چنین تورنمنت‌هایی هستید، باید ارزش آن را پرداخت و حامیان مالی را جذب کنید.

-آیا کریستیانو رونالدو به عربستان خواهد آمد؟ بله یا خیر؟

شما از خبرها مطلع هستید (می‌خندد). من کاملا صادق هستم، به عنوان رییس فدراسیون نمی‌توانم نقشی بین یک بازیکن و یک باشگاه عربستانی بازی کنم. اما بله، ما دوست داریم این بازیکن را در لیگ کشورمان داشته باشیم. ما از حضور بازیکنان بزرگ بیشتر در این لیگ استقبال می‌کنیم. بنابراین باید بگویم بله، به دنبال جذب رونالدو هستیم.

-آیا احتمال این اتفاق وجود دارد؟

بله. احتمالش وجود دارد. ما در حال جذب ستاره‌ها هستیم و فکر می‌کنم چنین چیزی محتمل است اما مطمئن نیستم. رسانه‌ها منابع بیشتری دارند. من خودم خبرهای شما را دنبال می‌کنم (می‌خندد).

-آیا ارقام اعلام شده دقیق بودند؟ 200 میلیون یورو برای هر فصل؟

هر باشگاه باید تعهدات مالی خودش در لیگ را پرداخت کند. فکر نمی‌کنم النصر پیش از بررسی شرایط و ارزیابی آن چنین پیشنهادی ارائه کند. فکر نمی‌کنم بتوانید بدون این که تعهدات مالی را برآورده کنید چنین پیشنهادی بدهید. اگر این اتفاق رخ دهد، آنها در لیگ به مشکل خواهند خورد.

-ممکن است عربستان سعودی یکی از میزبانان جام جهانی 2030 باشد، هرچند هنوز رسمی نشده است. معنای چنین اتفاقی چیست؟

تا زمانی که فیفا به صورت رسمی اعلام نکند، حرفی در این باره نداریم. ما رابطه خوبی با اسپانیا داریم اما در عین حال بلندپروازی بسیاری برای برگزاری مسابقات فوتبالی داریم. هنوز هیچ چیزی رسمی نشده و من نمی‌توانم بیشتر از این حرفی بزنم. شایعات بسیاری وجود دارد و حرف زدن در این باره زود است. جانی اینفانتینو نیز پیش از این گفته بود که بعید است دیگر جام جهانی در یک کشور برگزار شود.

-دوست دارید چه تیمی قهرمان جام جهانی شود؟

پیش از هر چیز باید بگویم که دوست داشتم برزیل یا آرژانتین قهرمان شوند اما حالا فکر می‌کنم مسی باید قهرمان شود چون این آخرین جام جهانی او است. دوست دارم جام را روی دستان او ببینم.