وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال دولت و ملت این کشور، بیانیه اخیر شورای اتحادیه اروپا را پوچ و بی ارزش خواند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن: ایران همواره در کنار مردم یمن ایستاده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال دولت و ملت این کشور، بیانیه اخیر شورای اتحادیه اروپا را پوچ و بی ارزش خواند.

هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمایت از ملت یمن، اظهار داشت: با وجود محاصره و تحریم‌های گسترده علیه یمن، ایران تنها کشوری است که در کنار ملت یمن ایستاده است.

وی درباره بیانیه شورای اتحادیه اروپا درباره پرونده یمن نیز گفت: موضع اروپا مستقل نیست و صرفاً پژواکی از موضع آمریکاست.

هشام شرف در ادامه تاکید کرد: بیانیه شورای اتحادیه اروپا که در آن خواسته‌های صنعاء به عنوان حقوق مردم یمن «افراطی» توصیف شد، پوچ و بی‌ارزش است.

وزیر خارجه یمن ادامه داد: آرامشی که اروپا در یمن خواهان آن است فقط با توقف تجاوز، رفع محاصره و اعطای حقوق اصلی ملت یمن به آنها تحقق خواهد یافت.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر بدون دستیابی به توافقی جدید پایان یافت