بعضی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از پنالتی اعلام شده به سود آرژانتین و پیروزی این تیم برابر کرواسی چندان راضی نیستند.

تکرار ادعای په‌په در توییتر: قرار است جام به آنها برسد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آرژانتین شب گذشته در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر برابر تیم ملی کرواسی به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که دنیله اورساتو در دقیقه 34 این بازی برخورد بین دومینیک لیواکوویچ و جولین آلوارز را خطا اعلام کرد و یک پنالتی به سود آرژانتین گرفت که توسط لیونل مسی به گل تبدیل شد.

این تصمیم با اعتراض شدیدی بسیاری از کارشناسان، تماشاگران حاضر در ورزشگاه، بازیکنان کرواسی و حتی لوکا مودریچ که معمولا درباره داوری اظهارنظر نمی‌کند روبرو شد.

تیم لیونل اسکالونی تا به حال شش بازی در جام جهانی انجام داده و در چهار دیدار مسی فرصت گلزنی از روی نقطه پنالتی را به دست آورده است که آماری عجیب است و حالا آنها با هلند در جام جهانی 1978 و پرتغال در جام جهانی 1966 از نظر بیشترین تعداد پنالتی اعلام شده در جام جهانی برابر هستند.

این موضوع باعث شده که بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی تردیدهایی را نسبت به این رفتار و داوری دیدارهای آرژانتین ابراز کنند، خصوصا که حداقل دو پنالتی این تیم برابر کرواسی و لهستان بسیار جنجالی بود.

یکی از آنها در صفحه توییترش نوشت:« اگر آرژانتین قهرمان این رقابت‌ها شود، همیشه ابری تیره بر فراز این جام باقی خواهد ماند. آنها بیشترین پنالتی اعلام شده در یک جام جهانی را به خود اختصاص داده‎‌اند. در دوران کمک داور ویدئویی، دیگر نمی‌توان چنین فسادهایی را پنهان کرد.»

کاربر دیگر با بیش از 195 هزار دنبال کننده در توییتر اظهار داشت:« آیا فیفا قانون پنالتی جدیدی صرفا برای تیم آرژانتین مسی در نظر گرفته است؟»

یکی دیگر از کاربران اضافه کرد:« فقط جام را به مسی بدهید و دست از تظاهر به این که این یک رقابت واقعی است بردارید.»

یکی از تماشاگران این بازی مدعی شد:« یک کرنر باید به سود کرواسی اعلام می‌شد اما در عوض توپ به مارتینز داده شد و 15 ثانیه بعد آرژانتین به پنالتی رسید... عجب.»

کاربری نیز با انتقاد از رفتار داوران در قبال مسی نوشت:« این تورنمنت تدارک دیده شده تا آرژانتین قهرمان شود. تا زمانی که مسی قرار باشد پنالتی بزند هیچ دخالتی از سوی کمک داور ویدئویی در کار نیست.»

یک نفر دیگر هم با اشاره به همین موضوع اضافه کرد:« جالب است بدانید دو پنالتی که در دو دیدار اخیر آرژانتین اعلام شده تنها دو پنالتی‌ای در طول جام جهانی بوده که از سوی کمک داور ویدئویی مورد بررسی قرار نگرفته است.»