اعضای تیم ملی مراکش با وجود حذف از مرحله نیمه نهائی جام جهانی 2022 قطر، مورد تمجید رسانه‌های کشورشان قرار گرفتند.

برای رسانه‌های مراکشی، شیرها شکست نخورده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، با وجود اینکه کمتر کسی انتظار چنین عملکردی را از شاگردان ولید رکراکی داشت اما آنها موفق شدند از گروهی که کرواسی، بلژیک و کانادا در آن حضور داشتند، به عنوان صدرنشین به دور حذفی صعود کنند و پس از آن نیز اسپانیا و پرتغال را از پیش روی بردارند. بنابراین رسانه‌های مراکشی با وجود شکست برابر فرانسه و عدم صعود به فینال جام جهانی، امروز به تمجید از تیم ملی کشور خود پرداخته‌اند.

روزنامه "Le Matin" درباره شکست مراکش در مرحله نیمه نهایی نوشت که شاگردان ولید رکراکی پس از یک عملکرد باورنکردنی، با سرهای بالا از جام جهانی بیرون آمدند. این روزنامه همچین نوشت که مراکش در نهایت در دام خودش گرفتار شد. "Le Matin" همچنین پیام عزیز آخانوش نخست وزیر مراکش را نیز منتشر کرد و به نقل از او نوشت: «از شما قهرمانان متشکرم!»

روزنامه "L'Opinion" با انتشار جمله «شیرها متشکریم» در زیر نام خود، از بازیکنان تیم ملی مراکش تقدیر کرده و روی جلد خود نیز عنوان «قدرت و افتخار» را چاپ کرده است. این روزنامه در صفحات خود دلیل شکست مراکش مقابل فرانسه را کم‌تجربگی دانست و عنوان کرد که این تیم مغلوب تجربه بالای فرانسه شده اما با این حال با اشاره به دیدار رده‌بندی نوشت: «به شیرها بابت عملکردشان در‌جام جهانی تبریک می‌گوییم اما هنوز تمام نشده است.»

همچنین روزنامه "le Canard Libere" نیز نوشت: «مراکش بعد از یک ماجراجویی نفس‌گیر با شکست در برابر تیم محبوب فرانسه و مدافع عنوان قهرمانی از رقابت‌ها خارج شد.»

سایر روزنامه‌های مراکشی نیز با تمجید از شاگردان رکراکی و تشکر از آنها، تماس تلفنی پادشاه این کشور با ولید رکراکی و رومن سایس را پوشش داده‌اند.