ریکاردو ساپینتو امیدوار است تا بالاخره به روند ناکامی استقلال برابر پرسپولیس در طول 90 دقیقه پایان دهد.

دستان یخ زده ساپینتو با حرارت دربی گرم می‌شود!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، از آخرین پیروزی استقلال برابر پرسپولیس در جریان 90 دقیقه، زمان زیادی می گذرد. هیچ گاه سابقه نداشته که آبی پوشان در یازده دربی متوالی، نتوانند در جریان بازی، از سد رقیب دیرینه خود عبور کنند و ساپینتو علاقه ای ندارد که نامش در لیست این آمار منفی حضور داشته باشد.

حقیقت این است هر چقدر که استقلال لیگ را بد، متزلزل و با شکست آغاز کرد، اما در ادامه تاکتیک های مرد پرتغالی به خوبی در زمین مسابقه جواب داد و آبی ها یکی از بهترین تیم های لیگ از لحاظ ارائه نمایش تماشاگرپسند به شمار می روند.

حالا سرمربی پرتغالی مأموریت بزرگی را در پیش دارد. او نباید اجازه دهد که تعطیلات لیگ به دلیل برگزاری رقابت های جام جهانی، تیمش را از فرم بسیار خوبی که داشت، عقب بیندازد و استقلال همان عملکردی که برابر نساجی در لیگ و سوپرجام داشت را در دربی نیز ارائه کند.

ساپینتو که این روزها در سرمای تهران تیمش را تمرین می دهد، در حال سازگاری با هوای پایتخت است. در تصاویر منتشره از تمرین امروز استقلال، به وضوح مشخص است که او تحت تأثیر آب و هوای تهران قرار گرفته و باید چند روز دیگر در یک دربی حساس به مصاف پرسپولیس برود، دیداری که قطعا سرمای زمستان را از یاد او خواهد برد.

از زمانیکه شفر با گل وریا غفوری، پرسپولیس را شکست داد، استقلال در جریان بازی نتوانسته است دربی را برنده شود. اکنون سرمربی پرتغالی در یک ظهر سرد و زمستانی، مأموریت دارد تا ادامه دهنده راه پیرمرد آلمانی باشد.

البته فرهاد مجیدی در 2 مقطع و در بازی های جام حذفی، توانست با برتری در ضربات پنالتی از سد تیم یحیی گل محمدی عبور کند اما از آخرین پیروزی استقلال در جریان 90 دقیقه، نزدیک به پنج سال می گذرد و ساپینتو در پی پاره کردن نوار ناکامی های آبی پوشان در دربی پایتخت است.