ئیس جمهور در جمع مردم شهرستان نهبندان گفت: محاسبات دشمن در توطئه اخیر مثل همه محاسبات و فتنه‌های قبلی‌اش اشتباه از آب درآمد و همواره حضور مردم فهیم ایران مانع به نتیجه رسیدن توطئه‌های دشمن شده است.

رئیس جمهور: محاسبات دشمن در توطئه اخیر اشتباه از آب درآمد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور در جمع مردم شهرستان نهبندان گفت: محاسبات دشمن در توطئه اخیر مثل همه محاسبات و فتنه‌های قبلی‌اش اشتباه از آب درآمد و همواره حضور مردم فهیم ایران مانع به نتیجه رسیدن توطئه‌های دشمن شده است.

مهمترین بخش اظهارات سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

آنچه باعث شده دشمن نتواند توطئه‌هایش را عملیاتی کند حضور، بصیرت و شور و شعور مردم است

مردم با حضور خود اعلام کردند که پای انقلاب، نظام و ارزش‌ها ایستاده‌اند امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، مردم ایران از آزادی برخوردارند

زنان نمونه ما زنان تحصیل کرده‌ای هستند که با خدمت رسانی به روستاها و مناطق محروم، آزادگی و زندگی به سبک اسلامی را به دیگران می‌آموزند

اراده مردم این است که با وجود تحریم‌ها و کینه توزی‌ها، در مقابل دشمن خم به ابرو نیاورند

رئیس جمهور خطاب به دشمنان که قصد برهم زدن امنیت کشور را داشتند: شما می‌خواهید به مردم زندگی یاد بدهید! ما دیدیم که شما چگونه در حرم اهل بیت در شاهچراغ علیه‌السلام به آن کودک معصوم زندگی آموختید! در یک لحظه پدر، مادر و برادرش را از او گرفتید! ما دیدیم که چگونه به کودکان افغانستان زندگی آموختید! شما ۳۵ هزار کودک معلول در افغانستان به جا گذاشتید!

مشروح اظهارات رئیس جمهور را در ادامه بخوانید:

سید ابراهیم رئیسی  روز جمعه در دیدار با اقشار مختلف مردم نهبندان که دومین روز سفر استانی دولت در مصلای امام علی (ع) این شهر انجام شد افزود: تصور کردند ایران مثل کشورهای دیگر است و می‌توانند با مردم ایران مثل کشورهای دیگر بازی بکنند و شعارهای دروغین و دهان پرکن بدهند.

وی گفت: فکر کردند با کلمه آزادی می‌توانند مردم را گول بزنند و با اسم بردن از زندگی، مردم به حرف آنها اعتماد می‌کنند اما مردم خوب می‌شناسند و می‌دانند آنها اگر سلب کننده زندگی مردم نباشند به هیچ کسی در عالم زندگی نمی‌دهند.

رئیس جمهور ادامه داد: کدامین نقطه و کدام منطقه از دنیا شما زندگی دادید، در کنار ما مرز قرار دارد و آن طرف مرز افغانستان است که با این کشور چه کردند؟

وی تصریح کرد: دو دهه حضور شما در افغانستان بر سر مردم مظلوم و مسلمان افغانستان چه آورده‌ و آیا یک نقطه در افغانستان هست که در جای خودش قرار داشته باشد.

آیت الله رئیسی افزود: از حضور پرشور مردم سختکوش با علم و فرهنگ و با بصیرت نهبندان و همه مناطق اطراف و جمعیت بسیاری که در محوطه ایستاده و در خیابان‌های اطراف به خاطر کمبود جا هستند، صمیمانه تقدیر و تشکر دارم.

رئیس جمهور بیان کرد: این حضور پرشور و محبت شما این لطف به انقلاب، اسلام و خون مطهر شهیدان است، این اعلام حضور برای دفاع از ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و بنده هم به عنوان خدمتگزار شما و سرباز ولایت حقیقتا باید از سودای دل به خاطر حضور با محبت و با صفای مردم تشکر و تقدیر کنم.

وی گفت: واقعیت این است که علت اینکه دشمن نمی‌تواند علیرغم همه توطئه‌ها و فتنه‌ها به این کشور تعدی کند همین حضور با صفای مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است و آنچه پشتوانه نظام بوده، مردم متدین و دلداده به انقلاب است.

آیت‌الله رئیسی گفت: آنچه باعث شده دشمن نتواند، نه اینکه نمی‌خواهد بلکه نتواند به خواسته‌های خود برسد و توطئه‌هایش را عملیاتی کند به دلیل همین حضور، بصیرت، شور و شعور مردم و فهم و بصیرت مردم که احساس می‌کنند امروز باید با همه حضور و توان برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کنند.

وی افزود: آمریکا و غربی‌ها چه وضعیتی در علم، دانش و علم‌افزایی، تلاش، تولید و بسیاری از پیشرفت‌ها برای مردم افغانستان و هر جا حضور پیدا کردند، به وجود آورده‌اند، کشورهای آفریقایی هم جلوی چشم ماست که ثروت‌های بسیاری دارند و روی گنج نشسته‌اند اما با فقر، مشکلات و بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس جمهور عنوان کرد: این وضعیتی  است که پیش روی ما است و نیاز نیست در تاریخ بخوانیم چه اتفاقی افتاده الان ببینیم غربی‌ها در کشورهای آفریقایی و در افغانستان چه کردند، به سر مردم سوریه چه آمد و به سر مردم یمن چه می‌آورند لذا اینها پیش روی ما است و آنها نمی‌توانند ملت ایران را گول بزنند.

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدایی همچون سرداران رشید نهبندان مردم از آزادی بهره‌مند هستند گفت: این مردم با بصیرت، با فهم و ولایی که امروز در اینجا اجتماع کردند چه کسی به آنها گفته بیایند جز انگیزه و احساس مسئولیت خودشان و اینکه حضور در این عرصه می‌تواند نماد بصیرت و وظیفه شناسی باشد.

آیت الله رئیسی افزود: مردم با این حضور می‌خواهند به دنیا اعلام کنند پای نظام، انقلاب و ارزش‌ها ایستاده‌ایم، دشمن را ناامید کرده‌ایم و بعد از این هم ناکام خواهیم کرد. 

وی در ادامه با اشاره به ارزش‌هایی که زنان منطقه نهبندان و خراسان جنوبی به آن پایند هستند گفت: زنان این منطقه با فهم، متدین و زمان شناس هستند طوری که در زمان خود احساس مسئولیت می‌کنند.

رئیس دولت سیزدهم عنوان کرد: امروز و پیش از سفر به نهبندان به یکی از مناطق محروم رفتیم و دیدیم که بانوان درس خوانده باسواد و تحصیلکرده چگونه برای روستاها و مناطق محروم خدمتگزاری می‌کنند لذا اینان زنان نمونه کشور هستند چون همواره آزادگی و زندگی به سبک اسلامی را در مسیر یک زندگی دینی دنبال می‌کنند و به دیگران هم می‌آموزند لذا این سخن ما است که دشمنان بینند و چشم خود را باز کنند.

وی گفت: مشکلاتی در همه جای عالم وجود دارد و مردم ما به خاطر تحریم، تهدیدها و کینه توزی‌های دشمن دچار مشکلاتی هستند اما اراده مردم این است که در مقابل دشمن خم به ابرو نیاورند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: خدمتگزاران در دولت هم باید تلاش کنند ولی دشمن می‌خواهد از جوان برومند، با فهم و با شعور که دوست و دشمن را می‌شناسد، سوء استفاده کند و اینطور به زعم خودش به مردم زندگی یاد دهد.

وی افزود: دیدیم زندگی که در حرم شاهچراغ به کودکی که پدر و مادرش شهید شدند، دادند یا زندگی که به کودکان افغانستان دادند در حالی که ۳۵ هزار کودک معلول روی دست مردم این کشور گذاشتند.

رئیس جمهور با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی رسانه‌های غربی سالانه صدها زن به دست پلیس کشته می‌شود عنوان کرد: این مسئله را در جلسه خبری نیویورک به اصحاب رسانه آمریکایی گفتم واقعا این آمار وحشتناکی است بعد اینها از حقوق انسانی طرفداری می‌کنند.

وی گفت: آیا آنچه به سر فلسطین می‌آید حقوق انسان است که ۷۰ سال از خانه، کاشانه، زمین کشاورزی و کسب کار خود دور افتاده‌اند، مردم یمن می‌خواهند با انتخاب خود بر سرنوشتشان مسلط باشند اما چه به سر کودکان، زنان و مردان یمنی آمد لذا کجا باید این ظلم و ستم را مثال زد.

آیت الله رئیسی گفت: همین دشمنان فکر کرده‌اند مردم نهبندان، قاین و جای جای خراسان جنوبی و کشور عزیز ما یا مرزبانان دلار گول حرف‌های آنها را می‌خورند.

وی افزود: اینها گمان کرده‌اند که جوانان عزیز برومند، دانش‌آموز و دانشجوی تحصیلکرده با حرف‌های توخالی گول می‌خورند یا نمی‌دانند که مردم با بصیرت و دشمن شناس از منشا حرف دشمنان خبر دارند.

رئیس دولت سیزدهم گفت: مگر در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خانم کلینتون رسما اعلام نکرد داعش را که در دنیا جنایت می‌کند خودشان تشکیل داده‌اند.