به همه داوران از پنجشنبه شب اعلام شده تا بلیت بگیرند و قطعا به آقای زاهدی فرد هم اعلام شده است. مگر می‌شود تا الان به داور دربی اعلام نشده باشد؟

حرف‌های عجیب خسروی درباره انتخاب داور دربی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که کمتر از ۴۸ ساعت تا آغاز دیدار استقلال و پرسپولیس در هفته دوازدهم لیگ برتر باقی مانده، تا این لحظه هنوز داور این مسابقه به صورت رسمی اعلام نشده اما با این شرایط اخبار غیررسمی حاکی از این است محمدحسین زاهدی‌فرد برای قضاوت شهرآورد پایتخت انتخاب شده است.

در همین خصوص با علی خسروی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال، تماس گرفتیم و از او در خصوص این مسئله سوال کردیم که او در پاسخ گفت: نه جلسه‌ای برگزار شده و نه با من مشورتی شده است اما در حال حاضر سه روز است که همه ما می‌دانیم که مارسینیاک داور فینال جام جهانی است؛ بازی پرسپولیس و استقلال که از فینال جام جهانی مهم‌تر نیست. اگر مهم‌تر است به ما بگویند که فینال جام جهانی را نگاه نکنیم و سالی دو بار بازی پرسپولیس و استقلال را ببینیم. از قدیم گفته‌اند شترسواری دولا دولا نمی‌شود؛ چه اشکالی دارد که داور دربی از هفته قبل اعلام شود؟

او در خصوص اخباری که در مورد انتخاب محمدحسین زاهدی‌فرد برای قضاوت دربی شنیده می‌شود، بیان کرد: در دو روز اخیر خبرنگاران زیادی با من تماس گرفتند و گفتند به عنوان عضو کمیته داوران در مورد داور دربی، اطلاعی داری؟ گفتم خیر. اما الان می‌گویم از قول من بزنید داور زاهدی‌فرد است. با توجه به اینکه اکثر رسانه‌ها هم این خبر را اعلام کرده‌اند، احساس من هم این است که داور بازی ایشان است.

خسروی در ادامه توضیح داد: این بازی با سایر مسابقات چه فرقی دارد؟ خود ما و کمیته داوران این بازی را حساس می‌کنیم‌. الان هفته دوازدهم است و به همه داوران از پنجشنبه شب اعلام شده تا بلیت بگیرند و قطعا به آقای زاهدی‌فرد هم اعلام شده است. مگر می‌شود تا الان به داور دربی اعلام نشده باشد؟ زمانی که به داور هفت مسابقه اعلام شده، به داور دربی اعلام نمی‌شود؟ این رفتارها عادات اشتباهی است که ما داریم. باید این لوس بازی‌ها را کنار بگذاریم و حقیقت‌گرا باشیم و زمانی که اتفاقی رخ می‌دهد واقعیت را بگوییم.

وی افزود: بزرگترین اشتباه ما در ورزش این است که همه چیز را لاپوشانی می‌کنیم اما در دنیا اینطور نیست. در ایران هیچ چیز معلوم نیست و نتیجه این رفتارها هم مشخص است. چرا تا الان داوران هفته دوازدهم اعلام نشده است؟ همین امشب سایت فدراسیون باید داوران را اعلام کنند. از نظر من این رفتارها، لوس بازی است. چه تفاوتی دارد داور دربی زاهدی‌فرد باشد یا عرب براقی یا علی صفایی یا حسن اکرمی؟ به هر حال یک نفر از ایران قرار است بازی را سوت بزند؛ مارسینیاک که قرار نیست پس فردا برای ما سوت بزند.

عضو کمیته داوران در پایان در پاسخ به اینکه آیا با او در مورد انتخاب داور دربی مشورت شده است یا خیر، گفت: با من تماس گرفته نشده ولی شنیده‌ام با یکی دو نفر از اعضای کمیته داوران هماهنگ شده است. به هر حال تفاوتی ندارد و نظر نهایی را آقای افشاریان می‌دهند و ما هم هر چیزی که ایشان می‌گوید، تایید می‌کنیم. اگر با اعضای کمیته داوران مشورت شده بسیار خوب است اما با من صحبتی نشده است.