جواد خیابانی در یادداشتی به اتفاقات برنامه جنجالی جام 22 با حضور مهدی تاج پرداخت.

یادداشت جواد خیابانی بعد از برنامه جنجالی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شاید خود مهدی تاج هم فکر نمی کرد حضورش در برنامه جام 22 شبکه ورزش با اجرای جواد خیابانی و رسول مجیدی تا این اندازه خبرساز و جنجالی شود. خیلی بعد از این برنامه نسبت به رفتار رئیس فدراسیون فوتبال با مجریان برنامه انتقاد کردند. مهدی تاج در واکنش به این انتقادات و در بخشی از بیانیه اخیر خود، از مجریان برنامه دلجویی کرد اما قطعا کلیپ‌های کوتاهی که از لابلای این برنامه و اظهارات تاج در شبکه های اجتماعی منتشر شده، برای مدت زیادی در ذهن فوتبالی ها خواهند ماند. حالا بعد از یک هفته و به دنبال دلجویی رئیس فدراسیون از مجریان جام 22، جواد خیابانی دست به قلم شده و در یک یادداشت جالب، نسبت به اتفاقات این برنامه جنجالی موضع‌گیری کرده است:  

درود بر حقیقت و مردمانی محق و راستین . درود بر جوانان و پیران ایران زمین . برنامه ای که با عنوان جام ۲۲ از شبکه ورزش پخش شد حاصل تلاش ۶ ماهه همکاران با دانش من بود که قدرت اجرایش با رسول مجیدی و محتوای کاملش با پژوهشگران و کارگردان و اتاق فکر برنامه بود و ضعفش ناخواسته با من که امیدوارم مردم مهربانم مرا به بزرگ منشی خویش ببخشند .  ابتدا از جامعه رسانه ای و خبرنگاران و نویسندگان دانای کشورم سپاسگزارم که خود همه نکات را میدانند و پاسخی منطقی بر مشکلات فوتبال و ورزش کشور مینگارند.  

از آقای تاج هم سپاسگزارم که به برنامه جام ۲۲  آمدند تا پاسخگوی پرسش های مردم و خبرنگاران  باشند . ایشان فرادی آن روز  بین دو نیمه مسابقه دربی هم به جایگاه گزارش در ورزشگاه آزادی آمدند و عذرخواهی فرمودند . همان شب هم به ایشان عرض کردم که ما ناراحت نشده ایم و اتفاقی نیفتاده و هرگز چنین نگاه منفی نگری به فدراسیون فوتبال نداشته و نیازی هم به عذرخواهی نداریم و بهتر است ایشان برای شادی دل مردم تصمیمی عالی برای آینده فوتبالمان بگیرند و با یک مربی توانا و جوان برای جام پیشِ رو قراردادی محکم و منطقی امضا کنند .   

من و رسول مجیدی وظیفه داشتیم تا در زمانی کم پرسش های فراوانی که در اتاق فکر  برنامه بر مبنای درخواست های مخاطبین و همکاران رسانه ای طرح شده  بود را بپرسیم .  تقریبا همه را هم پرسیدیم . کار ما خبرنگاران پرسش و ایجاد چالش در نزد مسئولان است  ما حقوق میگیریم که سئوال بپرسیم و مدیران ورزش و فوتبال این سرزمین وظیفه دارند تا پاسخگوی مردم و سئوالات آنها باشند . اگر پاسخی به پرسش ها داده نشده مهم نیست باز هم خواهیم پرسید تا محیط گفتمان فوتبال ما سالم و بی غش بشود .  

در برنامه گذشته هر چه ضعف  بود از من بود و هر چه قدرت کلام و پرسشگری بود از رسول مجیدی که نماینده ای دانا برای نسل جوان و پویای امروز ماست . ما هر دو احترام میهمان را نگاه داشتیم و در مقابل برخی از اتفاقات سکوت کردیم زیرا عقیده داریم وقتی میهمانی را به خانه مان دعوت میکنیم حتما باید احترام او را حفظ کنیم و ایشان را در بهترین مکان منزل بنشانیم . ما هرگز قصد اسائه ادب به هیچ فردی را نداشته و نداریم زیرا میدانیم که ادب انسان بسیار بهتر از دولت و ثروت اوست . ما خودمان ثروتی جز احترام در نزد مردم نداریم و دولتمان عشق به سرزمینمان و ثروتمان هم شادی و غرور ملتمان است و از همه مدیران ورزشِ این سرزمین میخواهیم که فروتنانه در کنار مردمشان باشند نه در مقابلشان . در این میان رسول مجیدی هم که دوست خوب من است بداند آینده متعلق به او و نسل جوان دانشمند ماست.  رسول مجیدی نماینده نسل پویا و پرسشگر و جسور جامعه جوان ماست و خوشحالم که آقای تاج دانستند تا باید به ایشان احترام بگذارند .  

این برنامه را فراموش کنید . حالا کارهای مهم تری داریم .  حالا باید همه با هم یک هدف داشته باشیم . همه باید یکسو را بنگریم . همه باید برای قهرمانی در جام ملت های آسیا تلاش کنیم . امیدوارم به کارلوس کی روش  هم احترام بگذاریم . از او بخاطر تلاش بسیارش در جام جهانی تشکر کنیم اما بدانیم که موفقیت فوتبال ما در یافتن روزنه های جدید و مترقی و رو به پیشرفت است . قطعا ما هم میتوانیم مثل مراکش و ژاپن و مربیان بومی و جوانشان رو به اتحاد ملی حرکت کنیم و با سربلندی در میادین آینده چهره جامعه و مردممان را به شادی و شعف بیاراییم ...  از آقای تاج و مدیران ورزش این سرزمین خواهش میکنم به خواسته میلیونها ایرانی که عاشق سرزمینشان هستند با نگاهی منطقی و پاسخگویانه توجه کنند تا واقعا ایرانی قوی داشته باشیم و تا پای جان برای سربلندی سرزمینمان بکوشیم . من هم فقط یک نفر هستم از همین مردم . نفری کمترین در میان مردمی که غرور شان افتخار من است و شادی شان آرزوی من .