این هفته تیم الاهلی با حضور دو مدافع ایرانی به مصاف العربی می‌رود که عمر سوما را در خط حمله خود دارد.

شجاع باید قاتل قدیمی پرسپولیس را مهار کند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، لیگ ستارگان قطر که پس از پایان هفته هفتم، برای آماده‌سازی تیم ملی این کشور برای حضور در جام جهانی تعطیل شده بود، به زودی مسابقات خود از سر خواهد گرفت. هفته هشتم این رقابت‌ها، شاهد تقابل‌های الدحیل با الغرافه، ام صلال با المرخیه، السد با القطر، الشمال با الوکره، السیلیه با الریان و الاهلی با العربی خواهد بود.

* یکی از شگفتی‌های هفت هفته ابتدایی لیگ ستارگان، حضور العربی در صدر جدول است که یکی از بهترین فصل‌های خود را با هدایت یونس علی پشت سر می‌گذارد. این تیم با یک شکست، یک تساوی و پنج پیروزی و با یک امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول، الوکره، صدرنشین لیگ ستارگان قطر است. یونس علی برای ادامه لیگ، روی بازیکنان برجسته  خود، حساب ویژه‌ای باز می‌کند؛ از جمله یوسف مساکنی، ملی‌پوش تونسی و عمر السوما که از زمان پیوستن قرضی از الاهلی عربستان به جمع این تیم، درخشش قابل توجهی داشته و همچنین رافینیا آلکانترا که پس از حضور قرضی در رئال سوسیداد، به این تیم قطری پیوست.

* الوکره با هدایت بارتولومی مارکیز لوبیز با 15 امتیاز در رده دوم قرار گرفته و با کسب چهار برد و سه تساوی، تنها تیم بدون شکست لیگ ستارگان است. خط حمله الوکره با زدن 16 گل قوی‌ترین خط حمله این لیگ است و خط دفاعی این تیم هم با دریافت تنها 6 گل در کنار العربی قوی‌ترین خط دفاعی است.

* همچنین الدحیل نیز با 14 امتیاز رتبه سوم جدول رده‌بندی لیگ ستارگان را به خود اختصاص داده و انگیزه زیادی برای صعود به صدر جدول خواهد داشت. الغرافه هم با پیروزی برابر السیلیه در بازی افتتاحیه، موفق شد شروع خوبی داشته باشد اما سپس در تله تساوی مقابل الوکره و شکست برابر الشمال افتاد و از صدر جدول فاصله گرفت؛ این تیم هم‌اکنون با 12 امتیاز، در رتبه چهارم جدول قرار دارد.

* الاهلی با هدایت نیبوشا، با دو پیروزی، چهار تساوی و یک شکست و کسب 10 امتیاز، در رده پنجم جدول قرار گرفته و الشمال نیز که با یک پیروزی ارزشمند مقابل الریان، فصل را آغاز کرده بود، نتایج ثابتی نداشت و مقابل السیلیه، العربی و قطر شکست خورد. این تیم سپس با دو گل  مقابل السد به پیروزی رسید و یک امتیاز هم از تقابل با الاهلی کسب کرد تا هم‌امتیاز با الاهلی، در رتبه ششم حضور داشته باشد.

* تیم فوتبال القطر شروع ناموفقی داشت و در اولین بازی خود مقابل العربی با دو گل شکست خورد و سپس مقابل المرخیه به تساوی رسید. این تیم اولین پیروزی خود برابر السیلیه به دست آورد اما پس از با سه گل مقابل الوکره مغلوب شد و در نهایت هم پیروزی برابر الشمال و الریان و شکست برابر الدحیل، این تیم را با 10 امتیاز در رتبه هفتم قرار داد.

* المرخیه که به تازگی به لیگ ستارگان صعود کرده، نتایج قابل قبولی کسب کرد. این تیم تحت هدایت عبدالله مبارک، موفق شد با کسب 8 امتیاز در 7 هفته نخست، جایگاه هشتم را به خود اختصاص دهد و هم‌اکنون به دنبال این است که در کانون توجهات باقی بماند.

* السد که 16 بار عنوان قهرمانی لیگ ستارگان را به دست آورده، با دو پیروزی، یک تساوی و چهار شکست و کسب 7 امتیاز در 7 بازی، در رده نهم قرار دارد‌. این تیم همچنین با 14 گل خورده، بدترین خط دفاعی لیگ ستارگان را دارد. این در شرایطی است السد با اخراج عبدالکریم حسن و حضور 11 بازیکن در اردوی تیم ملی قطر به مظور حضور در مسابقات جام خلیج فارس، برای ادامه مسابقات نیز با چالشی جدی مواجه خواهد بود.

* همچنین ام صلال با یک پیروزی، چهار تساوی و دو باخت و هفت امتیاز، در رده دهم قرار گرفته و السیلیه نیز با هدایت سامی ترابلسی، سرمربی تونسی با یک برد، یک تساوی و پنج شکست و چهار امتیاز در رده یازدهم قرار دارد.

* تیم الریان که پس از صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، در‌ اولین دیدار خود در دور حذفی به مصاف الدحیل خواهد رفت، با هدایت نیکلاس کوردووا، سرمربی شیلیایی خود، با 4 شکست متوالی، بدترین شروع تاریخ این تیم در لیگ را رقم زد. این تیم که 8 بار عنوان قهرمانی را کسب کرده، تنها یک امتیاز از یک تساوی با ام صلال به دست آورده و در قعر جدول رده‌بندی لیگ ستارگان قرار دارد. البته این نتایج در شرایطی رقم خورده که الریان از جدایی یاسین ابراهیمی و غیبت جیمز رودریگز کلمبیایی رنج می‌برد.

همچنین تا پایان هفته هفتم لیگ ستارگان، جاسینتو دالا (الوکره) با 8 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد و یوسف المساکنی (العربی)، یاسین ابراهیمی (الغرافه)، مایکل اولونگا (الدحیل) و یازان النعیمات (مهاجم الاهلی) هر کدام با 5 گل، در رتبه بعد قرار دارند.