استقلال در روزی که در جریان بازی موقعیت های مناسبی را به وجود نیاورد، در برابر مس رفسنجان متوقف شد تا ساپینتو سومین بازی کم موقعیت را هم پشت سر بگذارد.

چقدر زیادی و بی‌دلیل عصبانی، آقای ساپینتو!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، هنوز به پایان نیم فصل رقابت های لیگ برتر نرسیده ایم که سرمربی آبی ها ریکاردو ساپینتو چهارمین بازی این تیم در نیم فصل را هم از دست داد تا استقلال بدون او به مصاف تراکتور در تبریز برود.

ساپینتو که بعد از رفتن فرهاد مجیدی به نیمکت این تیم رسید، شروع خوبی در برخورد با خبرنگاران داشت، شاخه های گل آبی او در اولین مصاحبه مطبوعاتی و قبل از بازی با سپاهان، برای هواداران این تیم علیرغم خبرهایی که از هیجان زیاد و عصبانیت این سرمربی شنیده می شد دلگرم کننده بود. آنها امیدوار بودند سرمربی پرتغالی شان علیرغم باخت در روز اول با هدایت استقلال این تیم را چه در زمین بازی و چه از لحاظ نتیجه در برابر رقبای خود سربلند کند و دبل قهرمانی را برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر برای استقلال به ارمغان آورد.

ساپینتو که از همان بازی اول با هیجان زیاد در کنار زمین تیم را هدایت می کرد، آرام آرام هیجان را به عصبانیت تبدیل کرد و خیلی زود چهره درونی خود را در کنار مستطیل سبز نشان داد. شاید باورش کمی سخت باشد، ولی ساپینتو به جای دادن روحیه و آرامش و یا تهییج بازیکنان در کنار زمین به همراه نکات تاکتیکی ، بیشترین کارت و محرومیت را در تیم استقلال به نام خود زده است و کسی تا اینجای رقابت ها یارای رقابت با او را در این زمینه  نداشته است. 

کارت قرمز در برابر گل گهر سیرجان، محرومیت بازی بعدی برابر فولاد در ورزشگاه آزادی و تساوی استقلال در برابر فولاد، دو بازی محرومیت بر اساس رای کمیته انضباطی به خاطر اتفاقات دیدار برابر گل گهر و محرومیت از نشستن بر روی نیمکت در دیدار استقلال برابر ذوب آهن در اصفهان و آلومینیوم در تهران که اولی با برد استقلال در اصفهان همراه بود و گل استقلال در برابر ذوب آهن در دقیقه 92 و با گل خودی ذوبی ها زده شد و دومی را آبی ها در ورزشگاه آزادی باز هم باتساوی از دست دادند.

گرفتن سه اخطار در دیدارهای استقلال برابر مس کرمان ،نساجی قائم شهر و هوادار تهران، علیرغم این که استقلال در هر سه بازی به پیروزی رسید، ساپینتو را بعد از کارت امروزش در بین دو نیمه بازی محروم از بازی با تراکتور کرد. آمار خیره کننده از سرمربی که در کنار زمین بیشتر از دیگر بازیکنان حاشیه و هیجان کاذب به جای تهییج بازیکنان دارد و عملاً تیم را هدف عصبانیت های لحظه ای و غیر ضروری خود می کند و تمرکز را از شاگردانش می رباید.

ساپینتو قطعاً از همه بهتر می داند چه امتیازاتی را استقلال از نبودنش درکنار زمین از دست داده است و  می شد  با مدیریت  پیرامون تیم و نیمکت و کمی با حوصله تر و با آرامش بیشتری در کنار زمین، از بازیکنان خود کارهای تاکتیکی را طلب کرد، کاش نتایج بد تیم در روزهایی که در کنار زمین نبود دوباره مرور می شد ، امتیازاتی که اگر به خزانه استقلال واریز می شد، این تیم  را از همین حالا قهرمان نیم فصل می کرد و هواداران را سربلند و کاد فنی را سربلندتر .

این یک اصل کلی است، جام قهرمانی را سرمربیان تیم ها در همین روزها سفارش می دهند و هیچ تیمی آخر فصل به مقام قهرمانی نمی رسد. هیچ وقت و هیچ کس در پایان فصل به این روزها برنخواهد گشت و دلایل کارت های مربیان را واکاوی نخواهد کرد. اگر قرار است نامی ماندگار در باشگاه استقلال و خیل هواداران میلیونی این تیم برای کسی باقی بماند، قهرمانی استقلال اولویت اول است ، جنجال ها ، اعتراضات و هیاهوهای ایجاد شده  حتی اگر با تفاضل گل نایب قهرمانی را برای استقلال به ارمغان بیاورد در آخر فصل مهم نخواهد بود.

این ها فرای بازی های کم موقعیت و خارج از حوصله استقلال در سه بازی اخیر است، استقلالی که با استقلال قبل از هفته یازدهم کاملا فرق کرده است و اصلاً نشانی از آن بازی های پرفشار با پرس بالا و شاداب قبل از آغاز جام جهانی نیست، استقلالی که خوب دفاع نمی کند، موقعیت زیاد به حریفان می دهد و برای رسیدن به دروازه حریف برنامه تاکتیکی متنوعی ارائه نمی دهد.

البته که ساپینتو در استقلال همیشه تا حدی تندخو بوده اما احتمالا تغییرات مدیریتی و نبود آن رابطه نزدیک با مدیرعامل جدید کمی ذهن او را بیش از همیشه دچار استرس کرده تا جاییکه دیروز در بازی مس سه بار چالشی جدی با نیمکت حریف داشت.