برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که پرسپولیس بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، برتری پرسپولیس مقابل گل گهر تنها به معنی بازگشت آنها به صدر جدول نبود، بلکه نشان داد پرسپولیس بدون لوکادیا هم یک تیم خوب است و یحیی گل محمدی به خوبی شاگردانش را توجیه کرده،  آنها در غیاب لوکادیا و حتی با بازیکنانی که در خط هافبک به میدان می آیند، می توانند به گل و سه امتیاز بازی دست یابند. و درس مهم دیگری که از این بازی گرفتیم؛ یک دروازه بان  خوب می تواند از شکست احتمالی پیروزی واقعی بسازد. این نقش را علیرضا بیرانوند به خوبی در سیرجان ایفاء کرد،  البته گل گهر نیاز به سرزنش خود ندارد چرا که در مصاف با پرسپولیس خوب بازی کرد و تنها به این خاطر بازنده شد که حریف بهتر از موقعیت ها سود برد.

پرسپولیس خرسند ترین تیم هفته چهاردهم لیگ برتر است. چرا که در بازی مستقیم یکی از حریفان را شکست داد. استقلال در یک بازی پرانتقاد مساوی کرد و پیکان هم با جوانانش سپاهان مدعی را شکست داد و حالا تیم یحیی گل محمدی به نظر می رسد لوکادیا را هم فراموش کرده است.

اتفاقات هفته چهاردهم به طور حتم بارها و بارها از سوی اهالی فوتبال مرور شده و دنبال کنندگان لیگ برتر به خوبی در جریان اتفاقات ریز و درشت قرار گرفته اند اما این سوژه ها ارزش تکرار را دارد:  تنها 10 گل در 8 بازی! از جام جهانی به لیگ برتر برگشته ایم. فینال جام جهانی 6 گل داشت. خواهشا کمی تهاجمی تر بازی کنید. و یک تقاضای دیگر.  وی ای آر را زودتر وارد کنید. برخی از اشتباهات داوری بسیار نگران کننده است. پنالتی گل گهر علیه پرسپولیس درست نبود. استقلال در دقایق ابتدایی بازی با مس باید در موقعیت زدن ضربه پنالتی قرار می گرفت و ... همه این اشتباهات سهوی بود. می پردازیم به تیم منتخب هفته چهاردهم:

* دروازه‌بان

علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

نتیجه بازی گل گهر – پرسپولیس می توانست، غیر از برتری دو بر صفر به سود پرسپولیس باشد، اگر علیرضا بیرانوند در همان دقایق ابتدایی بازی ضربه پنالتی پورعلی را مهار نمی کرد. نه فقط در این بازی، در همه امتیازات تصاحب شده از سوی پرسپولیس جای پای این دروازه بان پر رنگ است. دروازه بانی که علاوه بر سیو توپ ها در بازیسازی هم یک سوئیپر خوب است. در بهترین صحنه های حریف علیرضا بیرانوند فرشته نجات پرسپولیس است و بدون شک صدرنشین از این موضوع خرسند است. 

* مدافعان

رامتین سلیمان‌زاده (مس رفسنجان)

رامتین سلیمان زاده در قلب خط دفاعی تیم نفت مسجد سلیمان روز پرفروغی را در برابر مهاجمان حریف پشت سر گذاشت. مهاجمان چون مهدی قایدی، امیر ارسلان مطهری و سجاد شهباززاده که در کارنامه هر یک افتخارات بزرگی ثبت شده است. آقای گلی (سجاد شهباززاده) و آقای پاس گلی (مهدی قایدی). او به خوبی خط دفاعی تیم مس را رهبری می کند و جالب است بدانید مس در حالی بهترین خط دفاعی بازی ها را در اختیار دارد که با سه دفاع بازی می کند. 

وحید محمدزاده (آلومینیوم)

وحید محمد زاده در قلب خط دفاعی آلومینیوم اراک در دیدار با نفت مسجد سلیمان روز پرفروغی را پشت سر گذاشت. او در دوئل های هوایی موفق ظاهر شد، در حالی که حریف برای رسیدن به گل روی توپ های هوایی برنامه ریزی کرده بود. او با تکل های متعدد روی زمین هم قطع توپ های خوبی داشت و با وجود مصدومیت در دقایق پایانی بازی به درخواست مهدی رحمتی به بازی ادامه داد. هر چند پورحمیدی هم با مهار ضربه پنالتی یکی از مهره های خوب آلومینیوم اراک در این بازی بود. 

امیرحسین پورمحمد(هوادار)

هوادار هم یکی از معدود تیم های لیگ برتر است که با سه دفاع بازی می کند. این تیم در خانه تیم فولاد به یک امتیاز ارزشمند دست یافت، به این خاطر که دروازه بان و خط دفاعی این تیم به رهبری عزت پورقاز روز پرفروغی را پشت سر گذاشتند. یکی از مدافعان درخشان هوادار در این بازی امیر حسین پورمحمد بود که علاوه بر انجام کارهای خوب در خط دفاعی در فاز حمله هم به تیمش کمک کرد و در چند صحنه پایه گذار حملات تیمش از جناح چپ شد. 

وینگ‌بک‌ها

محمدعلی کاظمی(پیکان)

محمد علی کاظمی دومین یا سومین باری بود که بازی در ترکیب تیم پیکان را تجربه می کرد. او بعد از مصدومیت دانیال جهانبخش وارد میدان شد. البته باید به این نکته اشاره کرد که دانیال هم جز بازیکنان جوان لیگ برتر به حساب می آید که به لطف ارایه بازی های خوب دربادران، پیکانی شد. اما محمد علی کاظمی زننده گل سه امتیازی پیکان در برابر سپاهان بود. او یک بار هم توپ را از روی خط دروازه تیم پیکان برگشت داد و شایسته حضور در تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر است.

محمدحسین فلاح(پیکان)

محمد حسین فلاح هم جز بازیکنان جوان پیکان بشمار می رود. همان بازیکنی که فصال گذشته در استادیوم نقش جهان با یک گل زبیا نقش پر رنگی در پیروزی سپاهان داشت. او امروز و در مصاف با سپاهان در پست غیر تخصصی وینگ بک چپ بازی کرد و نمایش خوبی داشت و در پایان یک بار دیگر پیروزی در برابر سپاهان را با پیراهن پیکان تجربه کرد. باید به این نکته هم اشاره کرد؛ تیم پیکان هم با هدایت مجتبی حسینی به بازی با 3 دفاع برای ارایه بازی تهاجمی در فاز حمله روی آورده است. 

* هافبک‌های دفاعی- میانی

سینا اسدبیگی(پرسپولیس)

چه شوتی؛ سینا اسد بیگی یک گل تماشایی به تیم گل گهر زد. روی ضربه کرنر و برگشت توپ به پشت محوطه جریمه معطل نکرد و بی درنگ شوتی زد که به زیبایی هر چه تمامتر به چارچوب دروازه تیم گل گهر راه پیدا کرد. بدون شک بدون تماشای گل های بعدی لیگ این گل را باید یکی از گل های زیبای لیگ برتر در فصل جاری بدانیم. هافبک دفاعی نه به سبب عملکرد خوب در فاز دفاعی و نظم دادن به بازی بلکه به سبب شوت های تماشایی اش مشهور می شود. 

حکیم نصاری(صنعت نفت)

حکیم نصاری یکی از خوب های صنعت نفت در بازی با ذوب آهن بود؛ مسابقه ای که با نتیجه مساوی دو بر دو به پایان رسید. صنعت نفت بازی را دو بر صفر پیش افتاد اما تصور اینکه با دو گل حتما بازی را به سه امتیاز به پایان می رساند، بازی را رها و در نهایت به مساوی رضایت داد. حکیم نصاری در این بازی هم پایه گذار بیشتر حملات صنعت نفت بود و گل نخست تیم روی پاس او به ثمر رسید. همه چیز برای صنعت نفت تا گل دوم ذوب آهن خوب پیش می رفت اما امان از لحظات پایانی و گل دوم حریف. 

ایوب کلانتری(نساجی)

بازگشت ایوب کلانتری به ترکیب نساجی با اتفاقات خوب برای این تیم همراه شد. او به خوبی به بازی تیم در فاز تهاجمی نظم می دهد و از سویی در دفاع هم پرتلاش ظاهر می شود. در حالی که تراکتور بازی را بهتر از نساجی آغاز کرده بود، پاس گل ایوب به رضا جعفری نساجی را پیش انداخت و در ادامه نساجی گل دوم را به ثمر رساند و حتی می توانست گل سوم را هم بزند. پاس گل دوم را هم روی یک ضربه ایستگاهی ایوب کلانتری داد تا به نوعی بهترین بازیکن زمین باشد. 

* مهاجمان

محمد عمری (پرسپولیس)

کمی یا بهتر است بگوییم دو سه بازی طول کشید اما پرسپولیس به خوبی به بازی بدون لوکادیا عادت کرده است و جالب اینکه پیروزی با اقتدار را هم یاد گرفته است. به این دلیل که هافبک هایی چون محمد عمری و سینا اسد بیگی یاد گرفته اند که می توانند گلزنی کنند. یک تو سر توپ و یک ضربه به سمت کنج دروازه گل گهر. به همین راحتی توپ تبدیل به گل شد. در فوتبال امروز تیم حتی بدون مهاجم کلاسیک هم می تواند گل بزند. همانند اسپانیا که با سیستم 0-6-4 بر بلندای فوتبال جهان ایستاد. 

رضا جعفری(نساجی)

رضا جعفری کم برای نساجی گل می زند اما گل هایی که می زند سرنوشت ساز است. همانند گلی که امروز در مصاف با تراکتور به ثمر رساند. گلی که پایه گذار پیروزی تیمش در این بازی حساس شد. نساجی در آخرین دیدار خانگی در برابر صنعت نفت دو بر صفر شکست خورده بود و این پیروزی موجب شد دوباره در مسیر پیشرفت در بازی خانگی قرار بگیرد. رضا جعفری هم با این گل متوجه شد اگر به سمت داخل بازی کند و به سمت دروازه حریف شوت بزند، می تواند نام خود را به عنوان گلزن ثبت کند.