داور بازی پرسپولیس و گل گهرخوش‌شانس بود که علیرضا بیرانوند پنالتی حریف را مهار کرد و نتیجه با سوت او تغییر نکرد.

کارشناسی: سیو بیرانوند، داور را نجات داد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، بازی پرسپولیس و گل گهر هم می‌توانست داوری جنجالی و اعتراض برانگیزی داشته باشد، اگر بیرانوند پنالتی پورعلی را سیو نمی‌کرد و دو شوت‌زن سرخپوشان، گل‌های پیروزی بخش را نمی‌زدند.

این بازی در دقیقه ۸ خود یک پنالتی برای گل گهر داشت؛ جایی که علی نعمتی مدافع پرسپولیس، روی مرتضی تبریزی مهاجم گل‌گهر، از دیدگاه داور خطایی را مرتکب شد که مستحق گرفتن پنالتی بود. بنابراین پورعلی فرصت این را پیدا کرد که از فاصله ۱۱ متری، دروازه‌ بیرانوند را هدف بگیرد.

این پنالتی پرماجرا را بیرانوند سیو کرد و اجازه نداد که دروازه‌اش باز شود اما یک روز پس از بازی استقلال و مس رفسنجان، کارشناسی این صحنه حالا نه چندان مهم هم خالی از لطف نیست.

دیدگاه کارشناسان ورزش سه را در این خصوص می‌خوانید:

 

رضا کرمانشاهی: مدافع پرسپولیس هیچ برخوردی با بازیکن گل گهر نداشت و خطایی انجام نداد که پنالتی باشد.

ابراهیم میرزابیگی: من در تصاویر تلویزیونی هیچ برخوردی نمی‌بینم و فکر می‌کنم داور، بزرگترین اشتباه خود را در این بازی مرتکب شد و شانس آورد که این ضربه گل نشد و دروازه‌بان مهار کرد.

حسین عسگری: کیفیت فیلمبرداری پایین است و صحنه را به طور واضح نشان نمی‌دهد اما در تصاویر تلویزیونی برخوردی به عنوان خطا دیده نمی‌شود. داور هم از صحنه فاصله داشت و هم زاویه کوری داشت و نمی‌دانم چطور تشخیص داد.

حیدر سلیمانی: پنالتی نبود و بازیکن با زرنگی از داور پنالتی گرفت. در این صحنه دو بازیکن از بالاتنه هیچ برخوردی نداشتند و خطای گرفتن یا هل دادن اتفاق نیفتاد و در پایین تنه هم نه لگد و نه برخوردی وجود نداشت. درست است که پای مدافع یک سایشی با پای مهاجم داشت اما عمل زدن صورت نگرفت و این برخوردهای تن به تن در بازی‌ها طبیعی است. داور زاویه دید خوبی نداشت و مسلط نبود.

نوذر رودنیل: خطایی صورت نگرفت و یک برخورد طبیعی بود اما داور زاویه مناسبی نداشت و به اشتباه پنالتی اعلام کرد.