در ادامه مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش، سامانه موشکی تلاش مستقر در محدوده رزمایش، طی یک عملیات پدافندی پهپاد متخاصم را منهدم کرد.

انهدام پهپاد متخاصم توسط سامانه بومی پدافندی تلاش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در ادامه مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰1 ارتش، نیروهای سازماندهی شده در نقش دشمن، با اعزام یک فروند پهپاد از فراز آب‌های بین المللی و از فاصله ۱۵۰ کیلومتری علیه حریم فضایی جمهوری اسلامی ایران با ارتفاع ۲۵ هزار پا قصد حمله به مراکز حساس و مهم نیروهای خودی در جاسک را داشت که با هوشیاری سامانه‌های راداری نیروی پدافند هوایی ارتش در حداقل زمان کشف و بلافاصله پس از شناسایی توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی به سامانه موشکی تلاش واگذار و با شلیک موفق موشک سرنگون شد.

سامانه پدافند هوایی تلاش، یک سامانه پدافند هوایی بُرد متوسط و ارتفاع بلند است که برای مقابله با اهداف پرنده از جمله هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن بکار گرفته می‌شود و قادر است انواع بالگردها و هواپیمای بدون سرنشین را نیز منهدم کند.

سامانه تلاش به‌منظور آشکارسازی و ردگیری هدف برای پوشش نقاط حیاتی و حساس کشور در مقابله با تهدیدات هوایی غافل‌گیرانه هواپیماهای مدرن جنگی طراحی و ساخته شده که از موشک صیاد 3 استفاده می‌کند.

منبع: ایسنا