مار کا در مطلبی به بیشترین افزایش قیمت و شدیدترین اقت ارزش بازیکنان فوتبال پرداخته است.

سر سام آور ترین فوتبالیست‌های سال جهان!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" با شروع سال جدید میلادی، پنجره بازار نقل و انتقالات زمستانی باز می شود و به همین دلیل خوب است نگاهی به بازیکنانی بیندازیم به بازیکنانی که در ماه های اخیر بیشترین افزایش ارزش را داشته اند و همچنین نفراتی را ببینیم که با بیشترین افت ارزش مواجه شده‌اند. به طور خاص، تغییرات با سپتامبر 2022 یا همان ابتدای فصل جاری مقایسه شده است.

شروع رقابت های کشورهای مختلف و جام جهانی باعث شده که ارزش برخی از بازیکنان بسیار بالا برود، در حالی که برخی دیگر به شدت با افت ارزش مواجه شدند. این مقادیر و تغییرات توسط فوتبال بنچارک تهیه شده است که در ادامه لیست ده نفره بیشترین رشد قیمت و متعاقب آن بیشترین افت ارزش را مشاهده خواهید کرد؛

یک - گاوی: بازیکن بارسلونا ستاره‌ای است که با افزایش 36.38 میلیون یورویی، بیشترین پیشرفت را داشته است. گاوی با مجموع 108.6 میلیون یورو، هشتمین فوتبالیست گران‌قیمت دنیای فوتبال است.

دو - انزو فرناندز: جام جهانی فوق‌العاده با آرژانتین و فصل عالی، به ویژه در لیگ قهرمانان، با بنفیکا، کلید رشد قیمت او بوده است. ارزش این بازیکن تقریباً 30 میلون بیشتر شده تا ارزش این بازیکن به 87 یورو برسد.

سه - موسیالا: جمال موسیالا هم با وجود ناکامی آلمان در جام جهانی، با افزایش ارزش 29.18 میلیون یورویی مواجه شده تا در مجموع با 111.7 میلیون یورو، هفتمین ستاره ارزشمند دنیای فوتبال باشد.

چهار - گونکالو راموس: ذخیره داروین نونیز در بنفیکا و کریس رونالدو در پرتغال، بعد از هت‌تریک رویایی مقابل سوئیس، با افزایش ارزش 26.56 میلیون یورویی، قیمتی نزدیک به 41.7 میلیون یورو پیدا کرده است.

پنج - خویچا کوراتسخلیا: اولین بازیکن این لیست که در جام جهانی شرکت نکرد اما او برای افزایش قیمت به آن نیاز نداشت چرا که شروع تماشایی او در سری آ با ناپولی و در ادامه عملکرد عالی در لیگ قهرمانان اروپا، باعث شد که این گرجستان 26.49 میلیون بیشتر از شروع فصل ارزش داشته باشد و قیمتش به 63.5 میلیون برسد.

شش - جولیان آلوارز: آرژانتینی دیگری که از موفقیت بزرگ خود در جام جهانی بهره برده است. مهاجم سیتی اکنون 74 میلیون ارزش دارد، یعنی 25.29 بیشتر از ابتدای فصل!

هفت - کیم مین جائه: مدافعی که بیش‌ترین افزایش قیمت را در بین هم‌پستی‌های خود تجربه کرده است. این بازیکن کره ای فصل بسیار خوبی را پشت سر می گذارد و نمایش کاملا قابل قبول او در جام جهانی به افزایش ارزش 22 میلیون یورویی او کمک کرده است تا اکنون ارزشی نزدیک به 44.7 میلیون یورو داشته باشد.

هشت - کولو موآنی: ستاره تیم ملی فرانسه در دیدار فینال جام جهانی مقابل آرژانتین، از تابستان گذشته که با آینتراخت فرانکفورت قرارداد امضا کرد، به وضوح در یک سیر صعودی قرار دارد. جام جهانی رویایی او نیز در این فرآیند نقش داشته است، جایی که او بازیکن مهمی برای دشان به عنوان یک پای ثابت نیمکت بود. ارزش او تقریباً 19 میلیون یورو افزایش یافته تا اکنون 32 میلیون یورو در بازار زمستانی قیمت بخورد.

نه - ویتینیا: بازیکن پاری سن ژرمن با وجود یک جام جهانی نه‌چندان عالی، چراغ خاموش به جمع 10 بازیکن برتر راه پیدا می کند. اما قرارداد او با تیم فرانسوی و عملکردش در آنجا، علاوه بر دوران جام جهانی، باعث شد تا او 17.96 میلیون دلار در ارزش قراردادی خود رشد کند و به 55.8 میلیون یورو برسد.

ده - مک آلیستر: یک زرادخانه کوچک دیگر در لیست برایا این بازیکن است که به لطف جام جهانی فوق‌العاده‌اش،قیمت خود را 17.87 میلیون یورو بیشتر از ابتدای فصل می‌بیند تا الان در مجموع 35.6 قیمت داشته باشد.

در ادامه لیست بازیکنان که بیشترین افت قیمت را تجربه کردند می‌خوانید؛

یک - لوکاکو: استراحت ناشی از مصدومیت ها در این فصل کمک زیادی به او نکرده است. علاوه بر این، عملکرد ضعیف بلژیک در جام جهانی نیز تاثیر خود را گذاشته است و آن چهار فرصت واضح از دست رفته مقابل کرواسی مطمئناً تأثیر داشته است. اکنون ارزش لوکاکو 19.64 میلیون کمتر شده تا در مجموع 48.2 میلیون یورو قیمت پیدا کند.

دو - فورین وریتز: ستاره آلمانی ارزشش به دلیل آسیب دیدگی به شدت کاهش یافته است. مصدومیت شدید زانو که باعث شد او تقریباً یک سال دور باشد، ارزش وریتز الان 65.8 میلیون است که 16.68 کمتر از سپتامبر است.

سه - دانجوما: مهاجم ویارئال با همان سرعتی سقوط کرده است که فصل گذشته زمانی که یکی از استعدادهای نوظهرو لالیگا بود، صعود کرد. البته که این فصل در یک سطح معین سن او (دیگر جوان نیست) کمکی نمی کند. آنها 15.14 کیلو کمتر هستند، اگرچه هنوز 37.3 قیمت دارد.

چهار - جیدون سانچو: این بازیکن انگلیسی هنوز در منچستریونایتد به ثبات نرسیده و غیبت او در جام جهانی نشان داد که در سطح مورد انتظار نیست. بنابراین ارزش این بازیکن در حال کاهش است. اکنون 73.2 میلیون یورو قیمت دارد که 14.92 میلیون یورو کمتر از سپتامبر است.

پنج - تیلمانس: دیگر بازیکنی که جام جهانی برای او خوب نبود. عملکرد بلژیکی نیز تاثیرات خود را بر روی بازیکن لستر گذاشته تا جایی  که اکنون 13.83 میلیون یورو از قیمتش افتاده و در مجموع  22.8 میلیون یورو ارزش دارد.

شش - دندونکر: یک بلژیکی دیگر که در سقوط آزاد استون ویلا  در لیگ جزیره نقش داشته و کمتر از چهار ماه لاز قراردادش باقیاست.

هفت - سویونجو، بازیکن لستر که بسیار نزدیک به حضور در اتلتیکو است، 12.7 میلیون هزینه دارد، تقریباً نیمی از ارزش قبلی او!

هشت - مالینوفسکی: ستاره تیم فوتبال آتلانتا به خاطر افت عملکردش در فصل جاری از قیمتش افتاده تا با تنها 6.4 میلیون یورو و افتی دوازده میلیون یورویی، برای گاسپارینی بازی کند.

نه - اشکرینیار: مدافع میانی اینتر که تابستان گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفت و در آستانه امضای قرارداد با PSG بود، اکنون 32.5 میلیون یورو کمتر از قبل ارزش دارد

ه - کسیه: ستاره غنایی بارسلونا با ارزشی 38 میلیون یورویی و تجربه افت قیمت 11.9 میلیون یورویی از جام جهانی برگشت.