بر اساس آخرین آمارهای اعلامی مصرف روزانه بنزین با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۱۱ میلیون لیتر رسیده است.

رقم نهایی قیمت بنزین تصویب شد | قیمت بنزین در سال آینده لیتری چند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص شایعات افزایش قیمت بنزین گفت: هیچ گونه تصمیمی مبنی بر تغییر در سهمیه، سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین تاکنون اتخاذ نشده و این موضوعات مطرح نیست.چند وقت گذشته یک نماینده مجلس گفته بود که اگر امکان داشته باشد قیمت بنزین را به ۳۷ هزار تومان خواهیم رساند اما در حال حاضر امکان پذیر نیست اما یک نماینده دیگر مجلس قاطعانه اعلام کرد که قیمت بنزین گران نمی شود.

مصرف بنزین در کشور طی امسال رشد ۱۶ درصدی داشته و به گفته مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش، میزان تولید روزانه بنزین ۱۰۳.۵ میلیون لیتر است.

بر اساس آخرین آمارهای اعلامی مصرف روزانه بنزین با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۱۱ میلیون لیتر رسیده است. به گفته مسئولان مصرف بنزین کشور در گذشته فقط در بعضی از روزهای پر تردد در فصل تابستان به این اعداد می رسید، اما ثبت این ارقام در زمستان که تردد خودروها و سفرهای بین شهری به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می کند، بی سابقه بوده و امسال تنها سالی است که برخلاف گذشته، مصرف در زمستان کاهش نیافته است.

مرتضی عابدینی، مدیر تامین و توزیع پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص آمار مصرف بنزین گفت: بالاترین رقم مصرف بنزین تجربه ۱۲۰ میلیون لیتر در تعطیلات پاپان تابستان ۱۴۰۱ بوده اما اکنون روند تغییر کرده است.

موضوعی که در کنار افزایش سرقت از خطوط لوله‌های فرآورده‌های نفتی، اجرای طرح‌های مدیریت مصرف بنزین را الزامی می‌کند.

در رابطه با سرقت از خطوط لوله‌های فرآورده‌های نفتی، ارسلان رحیمی، مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: در گذشته تعارضات به خطوط فرآورده های نفتی در سال تنها چند مورد بود ولی اکنون به جایی رسیده که در سال به شکل هفتگی تعارض به خطوط لوله را داریم.

او افزود: با توجه به این که اکنون فرآورده‌های نفتی و حامل‌های انرژی، قیمت افزایشی دارند بنابر این تعارضات نیز به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

با توجه به موارد مطرح شده، مدیریت مصرف بنزین بسیار حائز اهمیت است. از جمله طرح‌ها در راستای این هدف کاهش سقف سهمیه آزاد خودروهای شخصی با دو رویکرد کاهش قاچاق بنزین و صرفه جویی در میزان مصرف بود که هم اکنون در حال اجرایی شدن است.

جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: سواری‌های شخصی یک سهمیه بنزین هزار و ۵۰۰ تومانی دارند که میزان آن ۶۰ لیتر است علاوه بر آن یک سهمیه به شکل اعتبار هم دارند که می‌توانند از کارت خودشان استفاده کنند و این سهمیه ۲۵۰ لیتر بود که اکنون با توجه به این که تراکنش ۶ درصدی را داشته ایم عدد را روی ۱۵۰ لیتر مدیریت کرده ایم.