ژاوی، سرمربی بارسلونا، قصد دارد نقش مهمی را در تیمش به فرانکی دی یونگ بسپارد.

تغییر نظر ژاوی:  دی یونگ ستاره بارسا می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دی‌یونگ در پنجره نقل و انتقالات تابستانی در آستانه جدایی از بارسلونا قرار داشت و مدیران این باشگاه تمام تلاش‌شان را برای فروش او به منچستریونایتد به کار گرفتند.

پیشنهاد 65 میلیون یورویی یونایتد برای جذب این بازیکن می‌توانست کمک بزرگی به بارسا برای بهبود شرایط مالی و جذب بازیکنان جدید باشد اما او حاضر به پذیرش این پیشنهاد نشد و در نهایت به حضورش در نوکمپ ادامه داد. 

این در حالی بود که گفته می‌شد ژاوی نیز علاقه‌ای به سبک بازی او ندارد و این موضوع را با خودش نیز در میان گذاشته و اعلام کرده که شاید جایی در ترکیب تیمش نداشته باشد. 

اما حالا روزنامه اسپورت خبر داده که نظر این مربی کاتالان درباره این هافبک هلندی به طور کامل تغییر کرده و معقتد است که او می‌تواند جانشین بسیار مناسبی برای سرخیو بوسکتس باشد. 

بارسلونا پیش از این به دنبال جذب بازیکنی تراز اول برای پر کردن جای خالی بوسکتس بود اما دشواری یافتن بازیکنی مناسب این نقش پیچیده باعث شد که ژاوی به این فکر باشد از بازیکنی استفاده کند که در تیم است و با شرایط و نحوه عملکرد این بازیکن از قبل آشنا است. 

شرایط مالی این باشگاه نیز تاثیر زیادی در این تصمیم داشته چون آنها در حال حاضر ترجیح می‌دهند که با توجه به خریدهای هنگفت در تابتسان گذشته، هزینه زیادی برای جذب بازیکن جدید نداشته باشند. 

به نظر می‌رسد که خودداری دی‌یونگ از جدایی از بارسا در پنجره تابستانی جواب داده و او بالاخره موفق شده نظر مساعد ژاوی را جلب کند و حالا این فرصت را خواهد داشت که توانایی‌هایش را به اثبات برساند.