پنج مسابقه از مرحله یک شانزدهم نهائی رقابت‌های جام حذفی، بدون شگفتی به پایان رسید.

همراه حواشی و اخبار جام حذفی (زنده)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، اولین روز از رقابت‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در شرایطی دنبال می‌شود که تا این لحظه، چهار تیم لیگ برتری با پیروزی برابر حریفان خود، به دور بعد صعود کرده‌اند.

پرسپولیس در یک دیدار سخت و نفس‌گیر در ضربات پنالتی ون پارس اصفهان را شکست داد و نتیجه تقابل تیم‌های آلومینیوم - آریو اسلامشهر و گل‌گهر - مس شهربابک نیز در وقت‌های اضافی مشخص شد.

بازی تیم‌های بعثت کرمانشاه و نود ارومیه نیز مانند دیدار پایتخت به ضربات پنالتی کشیده شد تا به این ترتیب دیدار هوادار و چادرملو تنها مسابقه‌ای باشد که در وقت قانونی به پایان می‌رسد.

در این پست، اخبار و نکته‌های مربوط به مسابقات امروز را با هم مرور خواهیم کرد:

 پوشش زنده خبری

20 دی 1401 ساعت 18:20

تقدیر یحیی گل‌محمدی از گلر ون پارس در پایان مسابقه؛ دروازه‌بانی که موقعیت‌هایی بسیاری را از پرسپولیسی‌ها گرفت، اما در نهایت در ضربات پنالتی مغلوب ضربات مطمئن بازیکنان سرخپوش شد.

20 دی 1401 ساعت 18:17

علیرضا بیرانوند همین‌قدر راحت پنالتی آخر تیم ون پارس را در آغوش کشید تا تیمش را به دور یک‌هشتم نهایی جام حذفی ببرد.

20 دی 1401 ساعت 17:59

پرسپولیس با درخشش علیرضا بیرانوند و مهار دو پنالتی از سوی او، فاتح بازی دشوار مقابل ون پارس شد. بیرانوند خیلی به‌موقع از روی نیمکت بلند شد؛ اگرچه اگر سرلک که اینجا علامت پیروزی را نشان می‌دهد، پنالتی‌اش را گل می‌کرد، کار به اینجاها نمی‌کشید.

20 دی 1401 ساعت 17:54

عکسی زیبا از بازی گل گهر - مس شهربابک که در زمین آب‌گرفته اختصاصی گل گهر برگزار شد. (عکس از امین زیدآبادی)

20 دی 1401 ساعت 17:50

بازی پرسپولیس و ون پارس به ضربات پنالتی رفت. یحیی گل‌محمدی در دقیقه ۱۱۹، علیرضا بیرانوند را به زمین فرستاد تا تیمش با ضریب اطمینان بیشتری مقابل این حریف عجیب قرار بگیرد؛ تیمی که بارها تا مرز شکست پیش رفت، اما در نهایت در بازی باقی ماند.

20 دی 1401 ساعت 17:47

گل گهر با گل مسیح زاهدی در دقیقه ۱۲۰ و شاید کمی بیشتر، موفق شد حریف سختکوش خود، مس شهربابک را شکست دهد و به جمع شانزده تیم برتر جام حذفی صعود کند. این مسابقه‌ای بود که پیش از رسیدن به ضربات پنالتی به سود شاگردان امیر قلعه‌نویی به اتمام رسید.

20 دی 1401 ساعت 17:29

اولین بازی مرحله یک‌شانزدهم نهایی که به ضربات پنالتی کشیده شد: نود با نتیجه ۶ بر ۷ بعثت را شکست داد و به دور بعد صعود کرد. نودی‌ها ممکن است تنها تیم لیگ‌ دویی دور بعدی جام حذفی باشند.

20 دی 1401 ساعت 17:07

پرسپولیس در دیدار مقابل ون پارس، چهار بار تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد.

20 دی 1401 ساعت 17:07

گل گهر هم که یکی از مدعیان جام حذفی است، در ثانیه‌های پایانی بازی با کاشته حمدالله ابدام (۹۰+۵) گل تساوی را دریافت کرد و حالا باید ادامه بازی خود را در وقت‌ اضافه دنبال کند. آن‌ها هم مثل پرسپولیس، ۳۰ دقیقه دشوار و نفس‌گیر را پیش‌رو دارند.

20 دی 1401 ساعت 16:54

هر دو گل پرسپولیس در این بازی توسط مدافعان وسط سرخپوشان به ثمر رسید. گل اول توسط گئورگی گولسیانی از روی نقطه پنالتی و گل دوم با ضربه هوشمندانه مرتضی پورعلی‌گنجی در پی یک کرنر ارسالی از جناح راست. پرسپولیسی‌ها در تلاش هستند تا بازی به وقت اضافه نکشد.