بازگشت تیم های استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید هنوز قطعی نشده است.

استقلال و پرسپولیس، ورود دوباره به راستی آزمایی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، این دو تیم به همراه گل گهر شانس حضور در مسابقات فصل گذشته لیگ قهرمانان را از دست دادند. مسابقاتی که هنوز پایان نیافته و فولاد خوزستان به نمایندگی از ایران در جدول مسابقات باقی مانده است. به دنبال این اتفاق کنفدراسیون فوتبال آسیا فعالیت های کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال را به حالت تعلیق در آورد و از خوش شانسی ایران مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال جدید میلادی به دلیل تغییر در فرمت و زمان برگزاری متوقف شده است.

رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه ای موجب شد تا برخی از بازگشت دوباره تیم های استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا خبر دهند، در حالی که واقعیت چیز دیگری است. از امروز تیم های حاضر در لیگ برتر می توانند، برای کسب مجوز حرفه ای مدارک خود را در سایت مرتبط بارگذاری کنند که به این سایت علاوه بر کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال، کمیته صدور مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا هم دسترسی دارد و در نهایت در خرداد ماه این مدارک بررسی و اعلام خواهد شد، کدام یک از باشگاه ها مجوز حرفه ای کسب کرده اند. در صورتی که کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال در صدور مجوز برای باشگاه های حاضر در لیگ برتر مماشات به خرج دهد، همان طور که مهدی تاج هم اعلام کرد، این بار به مدت سه سال فعالیت  های فدراسیون فوتبال به حالت تعیلق در خواهد آمد که این می تواند منجر به محرومیت تیم های ملی از حضور در مسابقات بین المللی شود.

به واقع بازگشت تیم های استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا منوط به کسب سهمیه و اخذ مجوز حرفه ای از کمیته صدور حرفه ای مجوز فدراسیون فوتبال ایران و در نهایت تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا است. مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به دلیل همسان سازی با مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و برگزاری با فرمت جدید امسال برگزار نخواهد شد، اما با شروع فصل فوتبالی جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با فرمت جدید استارت خواهد خورد وقرار است در سه سطح برگزار شود.

تیم های استقلال و پرسپولیس وارد یک راستی آزمایی جدید شده اند و در صورتی که به جدول مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بر می گردند که علاوه بر کسب سهمیه مدارکی که در سایت مرتبط با کسب مجوز حرفه ای بارگذاری می کنند، درست باشد. و از همه مهمتر الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای حضور در بازی ها بپذیرند که یکی از آنها فیرپلی مالی است.