سرمربی تیم پرسپولیس می‌گوید شیخ دیاباته سه هفته از میادین دور خواهد بود.

 گل محمدی: دیاباته را سه هفته نخواهیم داشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس در نشست خبری پیش از دربی حضور یافت و در حالی که همه منتظر اظهارنظر او در مورد لوکادیا بودند، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

* خوشحالم که بعد از مدتها اینجا هستم 

گل‌محمدی در ابتدا گفت: بعد از دو ماه خوشحالم که در خدمت شما هستم. می‌دانید که در این چند ماه گذشته، شاهد اتفاقات خیلی تلخ و دردناکی بودیم و جا دارد به تمام خانوده‌هایی که به نوعی عزیزشان را از دست دادند، تسلیت بگویم ک برایشان آرزوی صبر دارم.

* احترام زیادی برای حریف قائل هستیم

دربی که در پیش داریم حساسیت های خاص خودش را دارد. می‌دانیم شاید مردم نسبت به این بازی حساس و پیگیر آن هستند. قطعا با تمام قوا وارد این بازی می‌شویم. ان شاالله بتوانیم بازی خوبی انجام بدهیم. شخصا احترام زیادی برای حریف قائل هستم اما این بازی همیشه حساسیت‌های خاص خودش را داشته است. ان‌شاالله بتوانیم بازی خوب و هماهنگی انجام بدهیم.

* فقط به بازی فردا و سه امتیاز فکر می‌کنیم 

او سپس در خصوص دیدار فردا بیان کرد: بازی مهمی را در پیش داریم. دربی است و حساسیت‌های خاص خودش را دارد. می‌دانیم که مردم چقدر نسبت به این بازی حساس هستند و چقدر پیگیر این بازی هستند. قطعا با تمام قوا و آمادگی کامل وارد این بازی خواهیم شد تا بتوانیم بازی خوبی انجام بدهیم. مقابل رقیب دیرینه‌ای که شخصا احترام زیادی برایشان قائل هستم، بازی داریم و همیشه این بازی حساسیت‌های خاص خودش را داشته است. انشاالله بتوانیم بازی خوب و هماهنگی انجام بدهیم، هر چند که اتفاقات عجیب و غریبی هم در این مدت افتاد و مشکلاتی به وجود آمد اما در هر صورت نباید به این مسائل فکر کنیم. چیزی که برای ما مهم است، گرفتن سه امتیاز است و قطعا شاهد یک بازی هجومی و انشاالله همراه با برد باشیم. فکر می‌کنم هر تیمی که تمرکز خوبی در این بازی داشته باشد و بتواند از موقعیت‌هایش خوب استفاده کند، می‌تواند برنده مسابقه باشد. امیدوارم که در مجموع بازی جذابی را شاهد باشیم و همه هوادارانی که این بازی را از تلویزیون می‌بینند، از بازی لذت ببرند.

* نمی‌دانم چرا لوکادیا ایران را ترک کرد

سرمربی پرسپولیس درباره شرایط لوکادیا و دلیل ترک ایران توسط این بازیکن گفت: لوکادیا در آخرین تمرینی که با ما انجام داد، بسیار سرحال بود و خیلی هم پیگیر این بازی بود و حتی فیلم بازی را از بچه‌های آنالیزمان گرفت. تمرکز خیلی خوبی برای این بازی داشت و واقعا نمی‌دانم بعد از تمرین چه اتفاقی افتاد که تصمیم گرفت از ایران خارج شود. من هنوز همگ هستم و نمی‌دانم دلیل این کار و تصمیم چه بود. خودم نمی‌توانم خبری درباره این مسئله بدهم و کاری که من می‌توانم بکنم این است که این اتفاق را فراموش کنم و به بازیکنانی که فردا بازی می‌کنند، روحیه بدهم و از آنها بخواهم با جان و دل بازی کنند. قطعا بازیکنانی که به عنوان جانشین بازی می‌کنند، با تمام وجودشان مقابل استقلال قرار خواهند گرفت.

* خودمان را با کشورهای درجه دو مقایسه کنیم

یحیی همچنین در مورد وضعیت فوتبال ایران توضیح داد: ببینید فوتبال ما کلا مشکلات زیرساختی زیادی دارد. شما قطر را دیدید یک جام جهانی برگزار کرد بدون هیچ مشکلی با استادیوم‌های مجهز و پیشرفته. نمی‌خواهم خودمان را با قطر مقایسه کنم، برویم با تیم‌های درجه دوم مانند چین، ژاپن، کره و… مقایسه کنیم؛ واقعا از لحاظ ساختاری خیلی عقبیم.

* هنوز نمی‌دانیم بازی با تماشاگر است یا بدون تماشاگر؟

وی افزود: بازی پرسپولیس و استقلال جزو ده دربی مهم دنیاست اما ما چند روز قبل از بازی هنوز نمی‌دانیم بازی برگزار می‌شود یا نه. با تماشاگر است یا بدون تماشاگر؟  ساختار فوتبال ما همین است و انتظار بیشتری نمی‌شود داشت. ما هنوز برای باشگاه‌هایمان لنگ زمین تمرین هستیم و یک استادیوم که برای پنجاه سال پیش است هم تیم‌ملی در آن بازی می‌کند هم پرسپولیس و هم استقلال. هیچ امکاناتی وجود ندارد. به هر حال این چیز‌ها در فوتبال ایران عادی و زیاد است.

* مشکلی برای تمدید با عیسی وجود ندارد 

او درباره تمدید با عیسی آل‌کثیر گفت: ما چند تمرین را خیلی راحت از دست دادیم و اردوی ما هم لغو شد اما سعی کردیم با آمادگی کامل وارد زمین شویم. در مورد عیسی آل‌کثیر هم فقط مسئله توافق بین باشگاه و عیسی است و مشکل خاصی وجود ندارد و با جلسه حل میشود و این هفته یکی دو جلسه با عیسی خواهیم داشت و حل می‌شود.

* ای کاش دربی قبل جام جهانی برگزار می‌شد

یحیی در مورد اینکه ترجیح می‌داد دربی قبل از جام جهانی برگزار شود یا حالا، عنوان کرد: اینکه چنین روزهایی را پیشبینی کنیم برای ما مقدور نبود. اما قطعا قبل جام جهانی، تیممان درریتم مسابقات بود و فکر میکنم در آن روزها سرایط و برای ما بهتر بود. اما در هر صورت به گذشته هم نمیتوانیم فکر کنیم؛ بازی فردا برای ما مهم است و بازیکنان هم انگیزه زیادی از خودشان نشان دادند.

* مجبوریم در این هوا تمرین و بازی کنیم 

سرمربی سرخپوشان در خصوص وضعیت تمرین با هوای آلوده گفت: ما مجبوریم در این هوا تمرین کنیم. شرایط بازی با تمرین متفاوت است. در بازی با احتساب گرم کردن ۱۶۰ دقیقه باید بازی کنیم و ضربان قلبی که بازیکنان به آن می‌رسند، هیجان بازی خیلی بیشتر است. شرایط تمرین این‌گونه نیست و کنترل شده است اما در بازی پیش‌گیری‌هارا نمی‌توانیم انجام دهیم.

* فکر میکنم این شرایط طولانی خواهد بود 

وی افزود: در هر صورت به نظرم روزهای زیادی را خواهیم داشت که شرایط جوی این‌گونه خواهد بود. حال اینکه اصلا چرا شرایط جوی این‌طور است یک بحث جداست که بخواهیم راجع به آن صحبت کنیم می‌گویند می‌روند در حاشیه. به هر حال این شرایطی است که وجود دارد.

* این سوال را از ایلان ماسک بپرسید

یحیی درباره صفحه توییتری منتسب به او گفت: من تا به حال در زندگیم وارد توییتر نشده‌ام و این اکانتی هم که به اسم من جعل شده فیک است. این که تیک آبی هم گرفته عجیب است و باید از آقای ایلان ماسک این را بپرسید! من واقعا هیچ فعالیتی در توییتر نداشتم و ندارم و حتی پیج اینستاگرامم هم بسته‌ است و متعجبم که آن صفحه چگونه تیک آبی گرفته است.

* مشکل دیاباته فقط مصدومیت است 

سرمربی پرسپولیس در خصوص شایعات پیرامون لوکادیا و ادعای غیرمستقیم مسئولان استقلال مبنی بر عدم مصدومیت او گفت: خیر فقط مصدومیت است و به بازی فردا نمی‌رسد و دو سه هفته‌ای کار دارد.

* هیچ چیزی در مورد لوکادیا نمی‌دانم 

او درباره احتمال بازگشت لوکادیا در ۴۸ ساعت آینده اظهار داشت: هیچ اطلاع دقیقی در این باره ندارم و باشگاه در جریان است. از جزییات اینکه چرا رفت و چه زمانی می‌خواهد برگردد، چیزی نمی‌دانم.

* بیرانوند با ماسک و بدون مشکل تمرین می‌کند 

گل‌محمدی درباره مصدومیت بیرانوند و امیری گفت: بیرانوند مشکلی ندارد و با ماسک تمرین می‌کند و امیری هم سالم رسید.

* ما هم اطلاعاتمان را از حریف میگیریم 

بحث اینکه ترکیب می‌آید بیرون، انقدر خبرنگاران و رسانه‌ها قوی هستند که من نمی‌توانم کاری کنم که ترکیب بیرون نیاید و بالاخره یک جایی درز می‌کند و من هیچ حساسیتی ندارم که ترکیب بیرون بیاید. تا جایی که بتوانیم نمی‌گذاریم این اتفاق بیفتد اما واقعا سخت است و خودم را درگیر نمی‌کنم. ترکیب‌ها خیلی قابل پیش‌بینی است و ما ترکیب حریف را هم ۹۵ درصد می‌دانیم  و ما هم اطلاعاتمان را از رقیب میگیریم یک جوری. شاید یک بازیکن تغییر کند.

نمی‌دانم چرا رفت و کی برمی‌گردد؛

گل‌محمدی: لوکادیا را فراموش کرده‌ام!

هنوز هنگ هستم و نمیدانم دلیل این کار او و تصمیمش چه بود؛ او تمرکز خیلی خوبی برای دربی داشت اما...

* غیبت لوکادیا و دیاباته بی تاثیر نیست 

سرمربی پرسپولیس درباره تاثیر غیبت لوکادیا و دیاباته در خط حمله این تیم در بازی فردا گفت: هر دو، بازیکنان اختصاصی در آن پست برای ما بودند و عملکرد خوبی هم داشتند. غیبت این بازیکنان بی تاثیر نیست ولی امیدوارم بتوانیم جای آنها را با دوندگی و تمرکز بیشتر پر کنیم. بالاخره فورواردهای دیگر ما هم آماده هستند و امیدوارم مشکلی پیش نیاید.

* تیم ما فقط یازده بازیکن نیست 

گل‌محمدی در واکنش به اینکه استقلال تمام مهره‌هایش را برای بازی فردا در اختیار دارد و این موضوع می‌تواند از نظر روحی به ضرر پرسپولیس باشد گفت: شاید شرایط در بحث آماده‌سازی و اتقاقای، آنطور که می‌خواستیم پیش نرفته باشد اما ما یک تیم هستیم و فقط یازده نفر نیستیم. همه بازیکنانی که با ما قرارداد دارند و تمرین می‌کنند، انگیزه‌های خاص خودشان را دارند. من به تیمم و بازیکنانم اعتقاد دارم و مطمئنم که با تمام وجود، برای تیم بازی می‌کنند و این باعث دلگرمی ماست.

* این بازی هم شبیه بازی النصر است 

او درباره شباهت این وضعیت به بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر و اولسان گفت: آنجا هم مشکلاتی داشتیم؛ هم بحث مصدومیت بود و هم محرومیت برخی از بازیکنان. در آن بازی هم عملکرد خوبی داشتیم اما روی دو اتفاق، بی تجربگی کردیم و بازی را واگذار کردیم. جام در دست ما بود و متاسفانه اتفاقات باعث شد.

* بدون امکانات نمی‌شود مجوز حرفه‌ای گرفت

گل‌محمدی در پاسخ به سوالی درباره مالکیت‌ مشترک استقلال و پرسپولیس که یکی از بندهای مجوز حرفه‌ای نیز هست، گفت: این سوال مربوط به مدیران است. من صحبت‌هایم را درباره فوتبال ایران گفتم. بالاخره این مشکلات وجود دارد اما امکانات و مسائلی باید وجود داشته باشد تا بتوانیم مجوز حرفه‌ای بگیریم.‌ اینها سوالاتی است که باید از مدیران و مسئولان فدراسیون بپرسیم. من نمی‌دانم روند درست بوده یا خیر.

* برای فوتبال ایران متاسفم 

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به اینکه با شرایط فعلی، آیا شور و حال دربی را احساس می‌کند، عنوان کرد: قطعا حضور تماشاگران در استادیوم، حال و هوای ورزشگاه و شور و اشتیاق بازیکنان را خیلی بیشتر می‌کند. متاسفانه این دربی هم بدون تماشاگر برگزار می‌شود. تنها کلمه‌ای که می‌توانم درباره این شرایط بگویم این است که واقعا برای فوتبال ایران و این شرایط، متاسفم.

* کارنامه کی‌روش را با نتایجش بسنجیم

گل‌محمدی در پایان درباره نتایج تیم ملی در جام جهانی و بحث‌هایی که پیرامون جدایی کی‌روش وجود دارد گفت: تمرکز من روی دربی است و اینکه الان درباره شرایط تیم ملی و ماندن یا جدایی آقای کی‌روش صحبت کنم، خیلی حرفه‌ای نیست ولی به صورت کلی، نتایج یک مربی را بر اساس نتایجش  می‌سنجند. بالاخره کارشناسان و هیئت رئیسه حضور دارند و قطعا همه اینها را در نظر می‌گیرند و در نهایت باید انتخاب کنند.