رئیس کمیته داوران می گوید که رقابت های لیگ بیست و سوم با استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی برگزار می شود.

گمانه‌زنی است، سرمربی تیم ملی را تاج انتخاب می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پس از پایان رقابت های نیم فصل، کلاس‌های دانش افزایی داوران با حضور داوران لیگ برتری برگزار شد. حضور رئیس کمیته داوران در این کلاس ها، باعث شد تا خبرنگاران برای طرح سوالات مختلف درباره مسائل داوری، به سراغ افشاریان بروند. یکی از مهمترین مباحث موجود، بحث ورود فناوری کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران بود.

افشاریان در حاشیه کلاس‌های دانش افزایی داوران، درباره ورود VAR به فوتبال کشور گفت: آقای تاج در این زمینه خیلی مصمم است و هر روز و هر هفته بخاطر این مسئله به مجموعه فدراسیون فشار می آورد. آخرین خبری که در این زمینه دارم این است که دو روز پیش نیز جلسه ای به صورت وبیناری با فیفا برگزار شد. یک جلسه پنج ساعته دیگر نیز در پیش است. قرارداد وضع شده است. به نظر می رسد که اگر خدا کمک کند و مشکل خاصی نداشته باشیم و آموزش داوران نیز تکمیل شود، بتوانیم لیگ بعدی را با حضور کمک داور ویدیویی استارت کنیم.

رئیس کمیته داوران در مورد اینکه آیا فدراسیون این مسئله را می پذیرد که به همراه استقلال و پرسپولیس استادیوم آزادی را در این زمینه تجهیز کند، گفت: من به ریز این مسئله دقت نکرده ام ولی طبق چیزی که من می دانم، هر باشگاهی باید ورزشگاه خانگی خود را اعلام و نسبت به تجهیز آن اقدام کند. اگر قرار است لیگ برتر را با VAR برگزار کنیم، نمی شود فقط چند استادیوم به این فناوری تجهیز شوند و برخی نشود. باید در ادامه راه همه ورزشگاه ها را تکمیل کنیم. به نظر می رسد که تیم ها برای تجهیز فناوری کمک داور ویدیویی مشکلی نداشته باشند.

وی درباره درباره انتخاب سرمربی تیم ملی نیز گفت: در این خصوص صحبت خاصی نکرده ایم، ان شالله با درایت آقای تاج و همفکری هیئت رئیسه، آن چیزی که شایسته فوتبال کشور است را انتخاب کنیم و در جام ملت های آسیا با یک مربی خوب به مسابقات برویم. ولی اینکه روی یک گزینه صحبت یا تحلیل کرده باشیم، خیر اینگونه نبوده است.

او درباره اینکه گفته می شود اعضای هیئت رئیسه موافق حضور کی روش هستند، پاسخ داد: بعد از جام جهانی، هیچ صحبتی درباره کی روش یا شخص دیگری مطرح نشده است. هر حرفی نیز مطرح شود، گمانه زنی است. ان‌شاءالله آقای تاج با درایتشان، شخص مناسب را معرفی خواهند کرد، هیئت رئیسه نیز با صحبت و همدلی تصمیم گیری می کند.