خاتون درحالی برنده مهمترین دیدار فصل شد که برد آن‌ها سبب صعود یک پله‌ای سپاهان در جدول لیگ برتر فوتبال زنان شد.

این تیم از قهرمانی سیر نمی‌شود!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ''ورزش سه''، هفته دوازدهم لیگ برتر زنان درحالی امروز از ساعت ۱۲ با انجام دیدار سپاهان در برابر زارع باتری آغاز شد که همه‌چیز تحت تاثیر دربی حساس کرمان، بین دو تیم شهرداری سیرجان و خاتون بم قرار گرفته بود. سپاهان دیگر مدعی قهرمانی نیز امید به تساوی دوباره در دربی کرمان داشت تا بتواند بیش از پیش به صدر جدول نزدیک شود.

خاتون بم ۴ – ۲ شهرداری سیرجان

نبرد تیم‌های اول و دوم جدول، مثل همیشه از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار بود، دربی کرمان که قطب فوتبال زنان در ایران است، درحالی در ورزشگاه امام علی شهر سیرجان آغاز شد که تا پیش از شروع این دیدار، خاتون با ۳۱ امتیاز و اختلاف سه امتیازی نسبت به حریف قدرتمندش در صدر جدول قرار داشت و سیرجانی‌ها می‌خواستند با پیروزی در این دیدار اختلاف امتیاز را از بین ببرند و دوباره به صدر جدول بازگردند. اگرچه نیمه نخست این دیدار پایاپای پیش رفت و در نهایت دو تیم با نتیجه یک بر یک به رختکن رفتند اما در نیمه دوم این دیدار، چهار بار دیگر توپ از خط دروازه هر دو تیم عبور کردند و در نهایت، این خاتون بود که با هت‌تریک زهرا قنبری و تک گل مونا حمودی با نتیجه چهار بر دو از سد حریف سیرجانی خودش گذشت. زننده هر دو گل شهرداری سیرجان در این دیدار افسانه چترنور بود که درحال حاضر با به ثمر رساندن شانزده گل در رتبه نخست جدول گلزنان قرار دارد.

سپاهان ۲ – ۱  زارع باتری سنندج

مصاف سپاهان و زارع باتری سنندج به‌دلیل پیش‌بینی‌ها از بارش احتمالی برف، یک ساعت زودتر و از ساعت ۱۲ شروع شد و در همان ۲۰ دقیقه نخست هر دو تیم به گل رسیدند. در ادامه اما، بعد از گلی که سنندجی‌ها از روی نقطه پنالتی وارد دروازه زهره کودایی کردند، به‌دلیل بارش برف و مشخص‌نبودن خطوط زمین، بازی قطع شد و بعد از حدود یک ساعت و رنگ‌کردن مجدد خطوط زمین، دو تیم به زمین مسابقه برگشتند. در نهایت علی‌رغم وجود چالش‌های عجیب و غریب در این دیدار، سپاهانی‌ها روی اشتباه مدافع حریف به گل دوم خود رسیدند و این دیدار با نتیجه دو بر یک به سود شاگردان مریم ایراندوست در تیم سپاهان به اتمام رسید تا با توجه به شکست شهرداری سیرجان در برابر خاتون بم، سپاهان ۳۰ امتیازی شود و با یک پله صعود در رتبه دوم جدول رده بندی قرار بگیرد.

ملوان ۳ – ۰ کیان نیشابور (انضباطی)

در یکی  دیگر از مسابقات هفته دوازدهم که قرار بود بین دو تیم کیان نیشابور و ملوان بندر انزلی برگزار شود، شاگردان سهیلا جعفری در تیم کیان نیشابور برای دومین‌بار در فصل جاری برای انجام مسابقه در برابر حریف خود حاضر نشدند تا نتیجه این دیدار سه بر صفر به سود شاگردان معصومه جهانچی در تیم ملوان اعلام شود. گفتنی است که با توجه به اینکه کیان یک بار هم در نیم فصل نخست از  دیدار برابر خاتون بم انصراف داده بود، با توجه به قوانین سازمان لیگ احتمالا از لیگ برتر کنار خواهد گذاشته شد.

نتایج کامل هر پنج دیدار هفته دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر زنان به شرح زیر است.

خاتون بم ۴ – ۲ شهرداری سیرجان

سپاهان اصفهان ۲ – ۱  زارع باتری سنندج

ایساتیس کران فارس ۲ – ۰ بادرود تهران

پیکان ۲ – ۱ پالایش گاز ایلام

ملوان بندر انزلی ۳ – ۰ کیان نیشابور (حکم انضباطی)