تیم ملی ایران و یک کیت کاملا منحصر به فرد در روزگاری نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران حامیان قدرتمندی داشت که این روزها اثری از آنها دیده نمی‌شود.

تیم ملی ایران و یک کیت کاملا منحصر به فرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، آخرین مرتبه پیش از جام جهانی 2018 روسیه بود که هلدینگی در زمینه فناوری و اطلاعات حمایت مالی از تیم ملی را برعهده گرفته بود. حضوری که البته با ابهامات زیادی همراه بود و درنهایت هم این همکاری به پایان رسید.

البته اگر به چند سال قبل‌تر بازگردیم اینکه تیم ملی حامی یا حامیان مالی ثروتمندی داشته باشد، چندان چیز عجیبی نبود و برخی از شرکت‌ها حتی برای ورود به این حوزه و معرفی بهتر محصولات و خدمات‌شان از هم پیشی می‌گرفتند، اما رفته رفته این استقبال کاهش پیدا کرد و حالا چند سالی می‌شود که مسئولان فدراسیون فوتبال در پیدا کردن یک حامی مالی مناسب به مشکل برخورده‌اند و هیچ شرکتی حاضر نیست این مسئولیت را قبول کند.

قابی که از کریم باقری در آخرین بازی‌های ملی از او در یک بازی تدارکاتی پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا 2011 مقابل قطر به ثبت رسیده، این بازیکن را با بازوبند کاپیتانی و یک حامی مالی سرشناس روی پیراهن تیم ملی نشان می‌دهد؛ شرکت سایپا که تبلیغ یکی از محصولاتش را روی پیراهن تیم ملی آورده ولی این روزها حتی قدرت تامین مالی مهم‌ترین تیم خود را ندارد، چه برسد به اینکه مسئولانش به فکر حمایت دوباره از تیم ملی باشند.

البته این اقدام مسئولان تیم ملی در آوردن نام اسپانسر روی پیراهن تیم ملی کاری غیرقانونی بوده که معمولا در فوتبال ملی دنیا رخ نمی‌دهد.