بحث قدیمی درباره بازیکنان درخشانی که با سه شرکت آدیداس، پوما یا نایکی قرار دارند دوباره بالا گرفته است.

جنگ نی مار، مسی و امباپه در سه تیم منتخب (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، درگیری وینیسیوس جونیور، ستاره رئال مادرید، با شرکت نایکی باعث شده که بحث همیشگی درباره این که کدام شرکت بهترین 11 نفر دنیای فوتبال را در اختیار دارد مطرح شود.

تاثیر قابل توجه فوتبال روی دنیا و عواقب اقتصادی غیر قابل انکار و گسترده آن باعث شده که مذاکرات بازیکنان با شرکت‎‌های بزرگ و حامیان مالی آن‌ها تقریبا اهمیتی به اندازه مذاکرات آن‌ها با باشگاه‌هایشان باشد.

سه شرکت آدیداس، نایکی و پوما در طول چند سال گذشته به قدرت بلامنازعی در این عرصه تبدیل شدند و سرمایه‌گذاری قابل توجه آن‌ها روی جذب بازیکنان از سنین بسیار کم تا تبدیل شدن به ستاره‌های بزرگ تا حد زیادی برای آن‌ها جواب داده است.

نقل و انتقال بازیکنان بین این شرکت‌ها در طول چند سال گذشته با ارقام قابل توجهی انجام شده و حتی بسیاری معتقد هستند که پرداخت هزینه‌های فضایی به بازیکنان مختلف باعث شده که ادامه کار در این بازار دشوار شود.

با این حال، یکی از اتفاقات باور نکردنی در این عرصه این است که ارلینگ هالند به عنوان یکی از بزرگترین ستاره‌های حال حاضر دنیای فوتبال هنوز با هیچ شرکتی قرارداد ندارد. قرارداد او با شرکت نایکی چند ماه قبل به پایان رسید، اما این بازیکن حاضر به تمدیدش نشد.

این در حالی است که نایکی پیشنهاد قابل توجهی را برای او در نظر گرفته بود، اما حالا بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که او بتواند قراردادی با رقمی باور نکردنی با یکی از سه شرکت آدیداس، نایکی یا پوما که از آن‌ها پیشنهاد دارد امضا کند.

چند شرکت دیگر هم در طول چند سال اخیر سعی کرده‌اند با این سه برند شناخته شده رقابت کنند. شرکتی مانند نیوبالانس حالا با بازیکنان بزرگی مانند سادیو مانه، رحیم استرلینگ و بوکایو ساکا قرارداد امضا کرده است.

اما بحث درباره انتخاب بهترین ترکیب هر یک از سه شرکت معروف دنیای ورزش همچنان ادامه دارد و روزنامه اسپانیایی مارکا ترکیب منتخب فعلی این سه تیم را منتشر کرده تا بتوان به راحتی بهترین ترکیب را انتخاب کرد.

آدیداس:

مارک آندره تراشتگن (بارسا)، ادر میلیتائو (رئال مادرید)، ماتیس دی‌لیخت (بایرن مونیخ)، اشرف حکیمی (پاری سن ژرمن)، ژوائو فلیکس (چلسی)، تونی کروس (رئال مادرید)، پدری (بارسلونا)، جود بلینگام (دورتموند)، محمد صلاح (لیورپول)، کریم بنزما (رئال مادرید)، لیونل مسی (پاری سن ژرمن)

آدیداس مسی و بنزما را دارد، صلاح و کروس و بیلینگام را . اشرف حکیمی هم اینجاست. .

نایکی:

تیبو کورتوا (رئال مادرید)، آلفونسو دیویس (بایرن مونیخ)، ویرژیل فن دایک (لیورپول)، ژول کنده (بارسلونا)، کوین دی بروینه (منچسترسیتی)، لوکا مودریچ (رئال مادرید)، مارکو وراتی (پاری سن ژرمن)، فدریکو والورده (رئال مادرید)، کیلیان امباپه (پاری سن ژرمن)، روبرت لواندوفسکی (بارسلونا)، جمال موسیالا (بایرن مونیخ)

تیم نایکی شکست ناپذیر به نظر می‌رسد. آن‌ها امباپه و لوا را در خط حمله و مودریچ را در هافبک و فن‌دایک را در خط دفاع دارند.

پوما:

یان اوبلاک (اتلتیکو مادرید)، اولکساندر زینچنکو (آرسنال)، تیاگو سیلوا (چلسی)، رافائل واران (منچستریونایتد)، جورجینیو (آرسنال)، اکسل ویتسل (اتلتیکو مادرید)، کینگزلی کومان (بایرن مونیخ)، نیمار (پاری سن ژرمن)، آنتوان گریزمان (اتلتیکو مادرید)، آنتونی (منچستریونایتد)

تیم منتخب پوما با حضور نیمار، اوبلاک، گریزمان و کومان نفرات ضعیف‌تری نسبت به بقیه دارد.