دربی میلان امشب در حالی برگزار خواهد شد که هر دو تیم تنها برای کسب پیروزی قدم به این دیدار خواهند گذاشت.

اینتر-میلان: بازنده به جهنم خواهد رفت!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، اینتر و میلان امشب قرار است دربی همیشه جذاب و تماشایی شهر میلان را در هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ ایتالیا برگزار کنند.

دربی‌هایی که اهمیت نداشته باشند هنوز اختراع نشده‌اند. پیروزی در این بازی کافی است تا هرچند کم اما التیامی بر درد و ناراحتی بسیاری باشد که پیش از آن به وجود آمده است.

مطمئنا هواداران هر دو تیم ناراحتی بسیاری را در طول این مدت تجربه کرده‌اند. اینتر و میلان در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که قهرمانان دو فصل اخیر ایتالیا بوده‌اند اما حالا 13 و 15 امتیاز با ناپولی صدرنشین فاصله دارند.

در واقع برای یافتن دربی‌ای که این دو تیم چنین فاصله قابل توجهی تا صدر جدول داشته‌اند باید تا 17 مارس 2019 عقب برویم: دیداری که اینتر با نتیجه 2-3 برابر میلان به پیروزی رسید و روسونری 24 و نراتزوری 25 امتیاز با یوونتوس در صدر جدول فاصله داشتند.

این فاصله از آن زمان به بعد آرام آرام کم شد. اما پس از دو سال درخشان برای این دو تیم، حالا آنها دوباره با افت مواجه شده و ناپولی موفق شده است اوج بگیرد. بلندپروازی برای رسیدن به جام قهرمانی به شکل قابل توجهی در هر دو باشگاه کاهش پیدا کرده است.

گاتزتا دلو اسپورت صفحه اصلی امروزش را به دربی حساس و جذاب میلان اختصاص داده است

با این حال، انتظار دربی بسیار جذابی را از این بازی داریم چون از اهمیت خاصی برخوردار است. این آخرین دربی فصل است و هرکس برنده شود می‌تواند تاج پیروزی را تا فصل بعد بر سر داشته باشد. هرچند ممکن است در عجیب‌ترین سناریوی ممکن این دو تیم در لیگ قهرمانان با یکدیگر دیدار کنند.

درگیری‌های ایجاد شده بین بازیکنان دو تیم از زلاتان ابراهیموویچ گرفته تا اظهارات هاکان چالهان اوغلو پس از پیروزی اینتر در ریاض که گفته بود آنها میلان را قورت دادند، باعث شده که حساسیت این بازی بیش از پیش افزایش پیدا کند.

در حال حاضر پنج تیم با فاصله پنج امتیاز در حال رقابت برای قرار گرفتن در سه جایگاه صعود به لیگ قهرمانان فصل آینده هستند. از دست دادن سه امتیاز مهم در بازی رو در رو حالا گناهی نابخشودنی به نظر می‌رسد.

با توجه به شرایط مالی هر دو باشگاه و قدرت آنها برای پرداخت هزینه لازم و خرید بازیکنان جدید، باید تاکید کرد که کسب سهمیه لیگ قهرمانان می‌تواند چشم‌انداز کاملا متفاوتی را پیش‌روی آنها قرار دهد. پیروزی روز گذشته رم برابر امپولی نیز فشار روی آنها را افزایش داده است.

این بازی شاید حکم مرگ و زندگی را برای پیولی و اینزاگی داشته باشد

مساوی فایده‌ای برای هیچ یک از دو تیم ندارد و در واقع مثل شکست برای آنها است اما مسئله فقط برد یا باخت نیست چون این دربی است و از حساسیت‌های خاص خودش برخوردار است: شکست یا پیروزی باعث ایجاد موجی از احساسات، بهتر شدن اوضاع یا بدتر کردن شرایط خواهد شد و مطمئنا روی دیدارهای بعدی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. کافی است به شرایط میلان پس از شکست در بازی سوپرجام نگاه کنید: دو شکست با دریافت 9 گل.

شرایط بد میلان باعث شده که حساس و تنش در دربی امشب بیش از پیش افزایش پیدا کند. آنها باید دوباره قدرت‌شان را به دست بیاورند یا مستقیما به قعر جهنم بروند. این بازی برای آنها منبع باز پس گرفتن غرور یا پرتگاه سقوط خواهد بود. آنها می‌خواهند با چه روحیه‌ای برابر تاتنهام با هدایت آنتونیو کونته در لیگ قهرمانان به میدان بروند؟

اینتر هم به دنبال ادامه دادن شرایط خوبی است که دارد. آنها پس از وقفه ایجاد شده به دلیل برگزاری جام جهانی 2022 قطر، در شش بازی از هشت دیدارشان به پیروزی رسیده‌اند. دو پیروزی این تیم برابر ناپولی صدرنشین و میلان (در ریاض) بوده است. با این حال نباید فراموش کرد که آنها در برابر تیم‌های جسور آسیب‌پذیر هستند و همین خطر را برای آنها به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

همین باعث شده که سیمونه اینزاگی برای بهبود شرایط روانی این تیم تلاش کند. او در تلاش است تا تیمش را متقاعد کند که این پیروزی قدرت بسیاری به آنها می‌دهد (او روز گذشته در نشست خبری گفت پیروزی برابر میلان باعث خواهد شد که برنده دو جام شویم). از سوی دیگر تلاش دارد این تفکر را از بازیکنانش دور کند که از پیش برنده این دربی هستند.

استفانو پیولی هم سبک و روش خاص خودش را دارد. نباید فراموش کرد که میلان مدافع عنوان قهرمانی است و او موفق شده در دو دربی آخر در لیگ به عنوان برنده از میدان خارج شود.

امشب منتظر تقابل‌های جذابی بین ستاره‎‌های دو تیم در زمین هستیم

اینزاگی در حال حاضر بازیکنان خوب و بزرگی را در اختیار دارد که می‌تواند از تجربه و مهارت آنها در زمین بازی استفاده کند. میلان نیز شرایطی مشابه دارد و از حضور بازیکنان بهره می‌برد که پیش از این نیز بارها در این شرایط دشوار به میدان رفته‌اند.

با این حال پیولی در تلاش است تا بسیاری از بازیکنان خوبش را بار دیگر به دوران اوج برگرداند. او باید از بین دو سیستم 3-3-4 یا 2-5-3 برای بهبود مشکلات خط دفاعش انتخاب کند. او در تلاش است تا رافائل لیائو و اولیویه ژیرو را بار دیگر به روزهای اوج برگرداند و خستگی ناشی از حضور در جام جهانی را از بدن او و تئو هرناندز بیرون کند.

یکی از نقاط جذاب این دیدار بدون شک رویارویی نیکولو بارلا و ساندرو تونالی است. هیچ راه فراری وجود ندارد. تنها یکی از آنها می‌تواند شرایط را به سود تیمش تغییر دهد.

این دو تیم هر دو با یک شعار قدم به این بازی خواهند گذاشت: «ما قبلا آنها را شکست داده‌ایم و می‌توانیم دوباره شکست‌شان دهیم.»

میلان می‌داند که می‌تواند بار دیگر به عنوان تیم برنده از این بازی بیرون بیاید و اینتر هم به دنبال کسب پیروزی در این دربی حساس است تا حس خوب پیروزی برابر این تیم در فینال سوپرجام را تکمیل کند.

هر دو تیم به کسب پیروزی در این بازی امیدوار هستند چون باختن دراین دیدار دردی بی‌پایان را با خود به همراه خواهد داشت.