ملی‌پوش ایرانی پورتو در نخستین مسابقه حذفی لیگ قهرمانان اروپا یک جدال جذاب برابر حریف ایتالیایی برگزار می‌کند.

طارمی و تقابل جذاب با قاتل بارسلونا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی باید مقابل اینتر میلان قرار بگیرد؛ این قرعه، شاید دلخواه‌ترین برای ستاره ایرانی بود؛ بازیکنی که همواره برابر حریفان ایتالیایی با گلزنی، دادن پاس گل و گرفتن پنالتی درخشیده و البته یک بار هم اخراج شده ولی مطمئنا حالا با تجربه بیشتر و شرایط ذهنی بهتری این بازی را انجام می‌دهد.

لیورپول، میلان، اینتر، دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن، ۵ تیم شاخص بودند که امکان داشت پورتو در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل آنها قرار بگیرد که جدال برابر شاگردان سیمونه اینزاگی می‌تواند یک قرعه ایده‌آل(از نظر سطح تیم‌ها و جلب توجه آن در رسانه‌ها) برای مهدی طارمی و هم‌تیمی‌هایش باشد.

سیمونه اینزاگی و سرجیو کونسیسائو، سرمربیان اینتر و پورتو هم در شرایطی باید به مصاف هم بروند که روزگاری در لاتزیو هم‌بازی بوده‌اند

مهدی طارمی در دو سال اخیر ۵ تقابل در رقابت‌های اروپایی مقابل حریفان ایتالیایی(یوونتوس، لاتزیو و آ. ث. میلان) داشته که در یک مسابقه اخراج شده ولی در دیگر بازی‌ها درخشان کار کرده و هم در گلزنی هم در ثبت پاس گل موفق بوده که انتظار می‌رود در جدال با اینتر میلان هم همین روند را ادامه بدهد.

ستاره ایرانی پورتو پس از اینکه در پنج مسابقه مرحله گروهی فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان اروپا پنج گل مقابل بایر لورکوزن، کلوب بروژ و اتلتیکو مادرید به ثمر رساند و دو پاس گل داد و نقش زیادی در صعود و صدرنشینی تیمش در گروه B داشت، باید در نخستین دیدار حذفی به مصاف شاگردان اینزاگی برود و  یکی از حساس‌ترین بازی‌های چمپیونز لیگ را برگزار کند.

مهدی طارمی مقابل لائوتارو مارتینز؛ جدال دو ستاره ایرانی و آرژانتینی که بدون تردید سرنوشت این بازی را رقم می‌زنند

طارمی در مرحله یک‌هشتم نهایی فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا نخستین بازی خود برابر یک باشگاه ایتالیایی را همراه با پورتو تجربه کرد که در دیدار رفت این مرحله توانست یکبار دروازه یوونتوس را باز کند و مهم‌ترین گل زندگی خود(تا آن زمان) را بزند ولی البته این ستاره ایرانی در مسابقه برگشت با دریافت دو کارت زرد اخراج شد.

فرصت‌طلبی و گلزنی طارمی مقابل یووه یکی از هشت گل ماندگار او در لیگ قهرمانان و نخستین گل‌اش برابر یک تیم ایتالیایی بود

ستاره ایرانی پورتو در مرحله گروهی فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ قهرمانان نیز دو دیدار با یک تیم ایتالیایی داشت و در دو مسابقه مقابل میلان یک پاس گل داد و پس از اینکه تیمش در همان فصل به لیگ اروپا رفت، در دیدار رفت برابر لاتزیو نیمکت‌نشین بود ولی در مسابقه برگشت یک گل زد و یک پاس گل داد تا به تنهایی تیمش را به دور بعد ببرد.

آخرین گلزنی طارمی مقابل یک حریف ایتالیایی به دیدار مقابل لاتزیو برمی‌گردد که از روی نقطه پنالتی این کار را انجام داد و حالا منتظر گلزنی برابر اینتر است!

طارمی پس از جام جهانی ۲۰۲۲ و رقابت‌هایی که انتظار درخشش از او می‌رود، در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید دو بازی هیجان‌انگیز برابر اینتر میلان و تیمی که در دور گروهی عامل حذف بارسلونا شد و بالاتر از آن در رده دوم جدول ایستاد، قرار بگیرد؛ جدالی که دور رفت آن روز بیست و پنجم بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.