این فعال سیاسی گفت: دولت از شعار ساخت یک میلیون مسکن در سال عقب نشینی کرد و به نظر می رسد باید از سایر شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی نیز عقب نشینی کند و صادقانه بگوید شدنی نیست.

غلامعلی رجایی: رئیسی مثل مسکن از سایر شعارهایش عقب‌نشینی کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این فعال سیاسی گفت: دولت از شعار ساخت یک میلیون مسکن در سال عقب نشینی کرد و به نظر می رسد باید از سایر شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی نیز عقب نشینی کند و صادقانه بگوید شدنی نیست.

سیدابراهیم رئیسی یک استثنا در میان همه روسای جمهور پس از انقلاب است. در حالیکه همه مردم اوضاع نامساعد اقتصادی را با گوشت و پوست و استخوان شان لمس می کنند و آثارش را هم در رشد فزاینده نرخ تورم و قیمت دلار می توان به وضوح مشاهده کرد، او طوری اوضاع را توصیف می کند که گویی همه امور به سامان است اما وقتی مورد انتقاد قرار می گیرد فقط می گوید «من هم نگران هستم و از مشکلات اقتصادی مردم رنج می برم».

غلامعلی رجایی در گفتگو با نامه نیوز درباره چرایی مواضع قابل تأمل سیدابراهیم رئیسی مقابل انتقادها گفت: فکر نمی کنم آقای رئیسی کسی باشد که حل مشکلات اقتصادی کشور را رها کرده باشد اما باید دید، این نسخه هایی که دولتش برای حل مشکلات اقتصادی می پیچد پاسخگو هست یا خیر.

وی افزود: هم اکنون سئوال این است که نسخه های درمان اقتصاد کشور را فقط تیم اقتصادی دولت نوشته است یا کارشناسان اقتصادی نیز به دولت مشورت دادند. جواب این سئوال ها هر چه باشد به نظر می رسد مسئله عمیق تر از این حرف هاست. گاهی در سخنرانی های آقای رئیسی می بینم که می گوید «رشد اقتصادی بهتر شده یا تورم کاهش یافته است» اما واقعیت ها چیز دیگری می گوید.

این فعال سیاسی یادآور شد: اوضاع اقتصادی کشور خوب نیست، اگر خوب بود بخشی از مردم باید راضی باشند. جز دهک برخوردار جامعه، کسی از وضع فعلی اقتصاد کشور راضی نیست. به نظرم آقای رئیسی به جای آنکه بگوید «نگرانم» یا «اوضاع دارد خوب می شود»، راه حل مشکلات اقتصادی را اعلام کند.

وی ادامه داد: شعارها آقای رئیسی زمان انتخابات ریاست جمهوری پخته نبود و حالا زمانی است که بعد از 18 ماه ریاست جمهوری انتظار داریم او پخته صحبت کند. البته دولت از شعار ساخت یک میلیون قیمت مسکن در سال عقب نشینی کرد و به نظر می رسد باید از سایر شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی نیز عقب نشینی کند و صادقانه بگوید شدنی نیست.

رجایی با بیان اینکه وضع بورس خوب نیست، اظهار کرد: گرانی ها رو به فزون است و قیمت دلار، ماشین و سکه نیز وضعیت امیدوارکننده ای ندارد. آقای رئیسی باید بگوید راه حل چیست. این روش که کمیته ای در دولت برای رسیدگی به مشکلات تشکیل شود و آقای رئیسی به معاون اول دستور پیگیری دهد، جواب نمی دهد.

منبع: نامه نیوز