لیونل مسی در دیداری دراماتیک و در دقیقه 95 توانست با یک ضربه کاشته تماشایی گل برتری پی اس‌ جی را به لیل بزند. تنها چند ثانیه برای بهترین بازیکن دنیا کافی بود تا ورق مسابقه را برگرداند.

از درام تا معجزه با مسی بدون ریش! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پس از سه شکست متوالی، پی‌اس‌جی امروز برای بازگشت به مسیر پیروزی برابر لیل قرار گرفت و در یکی از به‌یادماندنی‌ترین بازی‌های لیگ فرانسه به هدف خود رسید. سناریو اما برای شاگردان کریستوف گالتیه به شکلی دراماتیک پیش رفت.

پاریس که بازی را توفانی شروع کرده بود، در دقیقه 11 روی همکاری نیمار و امباپه به گل رسید. کیلیان به زیبایی دو مدافع را از پیش‌رو برداشت و توپ را از بین پاهای گلر وارد دروازه کرد. 6 دقیقه بعد نیمار بود که گل دوم را زد تا چنین به نظر برسد که پاریس در مسیر یک برد راحت با گل‌های فراوان است، اما داستان بازی به شکل دیگری پیش رفت.

دیاکیته در دقیقه 24 یکی از گل‌ها را پاسخ داد تا لیل نیمه اول را با حداقل اختلاف به رختکن برود. در دقیقه 48 بازی بود که نیمار به دلیل پیچ‌خوردگی پا زمین را ترک کرد. ستاره برزیلی بار دیگر در مقطع حساس فصل مصدوم شد و فعلا مشخص نیست چه زمانی مهیای بازی خواهد شد. مصدومیت نیمار انگار روی روحیه بازیکنان پی‌اس‌جی اثر منفی گذاشت، چرا که لیل توانست در یک ربع دو گل بزند و بازی باخته را با برد عوض کند.

به نظر می‌رسید که پی‌اس‌جی چهارمین شکست متوالی خود را تجربه خواهد کرد، ولی با کیلیان امباپه و لیونل مسی در میدان، هیچ‌چیز غیرممکن نیست. ابتدا امباپه بود که گل مساوی را در دقیقه 87 زد و سپس نوبت به معجزه لیونل مسی رسید.

در دقیقه 94 بازی داور به سود پی‌اس‌جی پشت محوطه جریمه خطا گرفت و لیونل مسی مطابق انتظار پشت توپ ایستاد تا ضربه کاشته را بزند. بهترین بازیکن جام جهانی ضربه را زد و توپ با برخورد به تیر عمودی و دور از دستان گلر به درون دروازه غلتید. نیمکت‌نشین‌ها و کادر فنی پی‌اس‌جی از جمله گالتیه از شدت خوشحالی وارد زمین شدند و لیونل مسی را در آغوش گرفتند. این گل شاید سرنوشت گالتیه را هم عوض کند.

این یازدهمین گل مسی در لیگ فرانسه و گل شماره 16 فصل او برای پی‌اس‌جی بود. این همچنین دومین کاشته‌ای بود که مسی در پی‌اس‌جی گل می‌کرد و تعداد گل‌هایش روی این ضربات را به 61 رساند. مسی حالا در بازی‌های باشگاهی نیز 699 گل زده است.

همسر لیونل مسی هم در ورزشگاه حضور داشت و پس از گل لئو این‌چنین واکنش نشان داد

در واقع دیداری که می‌رفت تا با شکست پی‌اس‌جی تمام شود، با هنرنمایی دو بازیکنی که در بهترین فینال جام جهانی تاریخ در مجموع 5 گل زده بودند، با برتری پاریسی‌ها تمام شد و این تیم فاصله‌اش در صدر با مارسی را موقتا به هشت امتیاز افزایش داد.

کریستوف گالتیه در جشن شادی گل لیونل مسی