رئیس‌جمهور با بیان اینکه قرآن‌کریم انسان را به امید‌داشتن و حرکت به‌سمت جلو دعوت می‌کند، گفت: قرآن‌کریم انسان را به امید‌داشتن و حرکت به‌سمت جلو دعوت می‌کند.

رئیسی: رمز وحدت و عزت جامعه توجه به آموزه‌های قرآن‌ کریم است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قرآن‌کریم انسان را به امید‌داشتن و حرکت به‌سمت جلو دعوت می‌کند، گفت: قرآن‌کریم انسان را به امید‌داشتن و حرکت به‌سمت جلو دعوت می‌کند.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، شامگاه چهارشنبه (۳ اسفند) در آیین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، گفت: از همه دست‌اندرکاران، وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و همه بخش‌های قرآنی در دستگاه‌ها تشکر می‌کنم.

وی افزود: قرآن کتاب هدایت برای همه مردم است اما همه نمی‌توانند از قرآن کریم بهره‌مند شوند.

رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های امت، تصریح کرد: امت هدف‌داراست، دیگر ویژگی امت، حرکت کردن است و متوقف نمی‌شود، امام و مقتدا دیگر ویژگی امت است. 

رئیسی گفت: قرآن جلوه تمام‌عیار رحمت خداوند است. ۸ میلیارد انسان در زمین زندگی می‌کنند، آیا همه این‌ها حقیقت انسانی دارند؟ اگر پناه همه قرآن باشد، کسی احساس ناامیدی نمی‌کند، چراکه انسان‌ها را به امیدواری ترغیب می‌کند.

وی افزود: قرآن جامعه و فرد می‌سازد، انسان ضد ظلم می‌سازد. کسانی که در مقابل این جامعه قرار می‌گیرند، مانند کسانی هستند که در مقابل انبیاء قرار گرفتند، این‌ها نمی‌توانند چنین جامعه‌ای را از پا در بیاورند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دشمن نمی‌تواند کاری کند چون جامعه در پناه قرآن است، دشمنان ورشکستگی خودشان را می‌خواهند در توهین به قرآن کریم نشان دهند.

رئیسی گفت: این بن‌بست فرهنگی است که غربی‌ها به آن مبتلا شدند و به قرآن کریم اهانت کردند، اهانت به قرآن اهانت به همه کتب آسمانی است. اهانت به پیامبر اکرم (ص) اهانت به همه پیامبران و آزادی بیان است. 

وی گفت: خادمان قرآن کریم پرچمداران اسلام هستند، تشکر می‌کنم از بانوان و آقایان قرآنی، مسابقاتی که برگزار شد ارزشمند بود و جا دارد از همه دست‌اندرکاران تشکر شود.

رئیس‌جمهور افزود: مقاله‌نویسی قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد، به‌خصوص در آموزش عالی و آموزش و پرورش. از یکی از بزرگان نقل شده که گفته بودند ای کاش مثل فقه دوره‌ای هم در تفسیر صرف می‌کردیم. یک کتاب و یک امت، قرآن کریم همه را باید به هم پیوند دهد.

رئیسی با بیان اینکه برخی ناراحت شدند که چرا توجه به اسلام رشد پیدا کرده است، گفت: می‌خواهند در دل مردم دنیا نسبت به ایران، هراس ایجاد کنند، ایرانی که پایگاه مردمسالاری دینی و توجه به دین است.

وی با بیان اینکه آنچه امروز برای جامعه ما نجات‌بخش و اثر‌بخش است، توجه به قرآن‌کریم و آموخته‌های آن است، اظهار کرد: اگر پناه همگان قرآن‌کریم باشد، هیچ‌کس احساس یأس و ناامیدی نمی‌کند.

رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: قرآن‌کریم انسان را به امید‌داشتن و حرکت به‌سمت جلو دعوت می‌کند؛ شخصیت انسان اثرگذار در پرتو قرآن‌کریم شکل می‌گیرد. رمز وحدت و عزت جامعه، توجه به آموزه‌های قرآن‌کریم است.